Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Helga forløp nesten som normalt. Men i går ble jeg litt paff.

Saken er denne.

Har vært sammen med en kar nå i 1,5 år. Bor ikke sammen ennå, men snakker mye om det, er bare ikke blitt enige om hvor vi skal bo, pga skolebytte for barn o.l. Er sist i 30 åra.

Om vi ikke bor offisielt sammen, så er vi nå hos den ene eller andre sammen, stort sett alltid.

I helga var vi hos meg. Lørdag kveld pep det i telefonen i half 8-tida. Han sa det var en kompis som ville ha han med ut, og lurte på om det var greit for meg.

Selvfølgelig kjære, svarte jeg da. Det var litt piping i telefonen frem og tilbake. Så sa han at de var blitt enige om å møtes hjemme hos min kjære først og ta seg noen øl. Jeg lurte på om han kom til meg om natta, og han svarte bare at det fikk han se på.

Han dro avsted, og i går sendte han meg melding kl 1530. Da var han våken og skulle komme bort til meg når han ble kjørbar.

Da han kom kl 1800 spiste vi nå middag. Syntes han virka stille..

Etter ei stund sa han, at kompisen ikke kom på lørdagskvelden fordi fruen hans hadde vondt i magen.

Hva gjorde du da sa jeg. Nei jeg dro nå på byen aleine fikk jeg til svar.

Ble helt paff jeg, helt greit at vi går på byen med venner og kollegaer hver for oss. Men hva pokker skulle han alene på byen.

Spurte om han traff kjente da. Ja.. fikk jeg til svar..

Må bare innrømme at jeg ble litt paff. Hva skulle han alene på byen. Og hvorfor kunne ikke kompisen gå ut selv om kona hadde vondt i magen. Når det var han som hadde spurt om de skulle gå på byen.

Begynner nå å lure på om han i det hele tatt hadde en avtale med kompisen, eller om det er noe jeg ikke vet om her..

Hva tror dere, er det grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm......Vet iallefall at jeg ville spurt han litt mer........Iallefall hvis magefølelsen din sier at noe ikke stemmer. Krev å få et ordentlig og utfyllende svar fra kjæresten din.

Skrevet

Kanskje det var så enkelt som at han hadde fått lyst til å gå ut og da kompisen avlyste gikk han likevel... trenger da ikke være noe galt for det?!

Jeg syns det må være toppscore for at han fortalte hva som hadde skjedd jeg - om du virkelig er mistenksom så kan su jo høre med kompisen, neste gang du ser ham, om alt går fint med kona "hørte hun var dårlig på lørdag". Da oppdager du fort om det var noen avtale der i utgangspunktet

Skrevet

Jeg ville også ha spurt litt mer om hvor han var på byen og om hvem han var med noen i det hele tatt. for så lenge magefølelsen din ikke er god, så kan det nok være noe bak det, jeg har lært å stole på magefølelsen for som regel er den riktig. og hvis han ikke kan komme med et konkret svar så ville jeg nok ha tatt en pause fra ham en stund uansett hvor mye jeg elsket ham.

Gjest Anonymous
Skrevet

må da være greit å gå på byen aleine? Tror kjæresten min kunne funnet på noe sånt dersom planen i utgangspunktet hadde vært å gå ut sammen med noen. Og om han møter kjentfolk er jo ikke det så rart - i hvert fall ikke hvis man bor på en mindre plass eller har et stamsted.

Synes selvsagt han bør fortelle deg hvem han traff, hva de gjorde og hvor de var, men at han var stille og sånn kan jo ha å gjøre med at han var bakfull? kanskje han også var usikker på reaksjonen din - vi kvinner har lett for å overreagere om mannen gjør noe som var utenom planen:) Og hvis han var fullere enn han syntes han burde vært er kanskje ikke DET heller noe han har lyst til å fortelle...

Skrevet

Syns ikkje ditta virkar mistenksomt i det heile tatt.

Grunnen til at han var "litt stille" er sikkert enkelt og greit at han var en smule fyllesjuk.

Sidan han sa sjølv at det vart forandring i planane og at han gikk ut aleine, så ville ikkje vore bekymra. Virkar ikkje som om han prøvar å skjule noko for deg...

Men viss du er litt i tvil, ville eg fulgt dei andre råda. Spør kompisen et uskyldig spørsmål neste gang du møter han, og spør kjæresten din litt meir ut om festen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjæresten min har også dratt ut alene flere ganger. Helt merkelig mener jeg, men noen ganger har det bare blitt sånn. F.eks. her om dagen ventet han på en kompis som hadde vært på konsert. De avtalte at kompisen skulle komme hjem til han, så kjæresten min varmet opp med noen drinker. Problemet var jo bare at kompisen var så full at han aldri kom seg til kjæresten min, så da dra dro han bare ut alene. Kjenner folk som jobber på ulike steder, så da snakket han med de resten av kvelden. MEN han syns nå selv at hele opplegget var ganske tragisk selv også da.

Skrevet

Jeg syns ikke dette høres mistenkelig ut i det hele tatt.

Skal man ikke ha lov til å gå ut alene om man får lyst til det, selv om man er i et forhold ?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns det var en kjemperar måte å oppføre seg på. Hvorfor skal man gå ut alene hvis man er i et forhold? Å gå ut med venner er en ting, men alene? For å bli kjent med nye? Og så lenge man ikke skal sjekke noen, hadde det da gjort noe om kjæresten var med? Jeg syns absolutt ikke dette var respktfull oppførsel mt deg, og du har all grunn til å føle at dette var dumt.

Han kunne jo spurt om du ville bli med, eller han kunne gått hjem til deg. Han burde jo øn ske å tilbringe kvelden med kjæresten sin? Jeg syns saken hadde vært annerledes om han hadde spurt deg om du ville bli med ut, og så fått nei.

Men, selv om han gikk ut alene, trenger han ikke å ha gjort noe mer galt, men jeg synes han handlet galt i utganspunktet uansett. Og, noen andre svarte her at det v ar bra han sa asannheten.. skulle han ikke det?? Skal han få skryt for noe som burde være selvsagt? Klart han måtte fortelle deg det, det er jo min mening.

Ta en skikkelig prat med han om det, så kasnskje begge får frem hva dere mener, så slipper dere lignende situasjoner senere.

Good luck!

Gjest på tide med et nick...
Skrevet
Jeg syns det var en kjemperar måte å oppføre seg på. Hvorfor skal man gå ut alene hvis man er i et forhold? Å gå ut med venner er en ting, men alene? For å bli kjent med nye? Og så lenge man ikke skal sjekke noen, hadde det da gjort noe om kjæresten var med? Jeg syns absolutt ikke dette var respktfull oppførsel mt deg, og du har all grunn til å føle at dette var dumt.

Han kunne jo spurt om du ville bli med, eller han kunne gått hjem til deg. Han burde jo øn ske å tilbringe kvelden med kjæresten sin? Jeg syns saken hadde vært annerledes om han hadde spurt deg om du ville bli med ut, og så fått nei.

Men, selv om han gikk ut alene, trenger han ikke å ha gjort noe mer galt, men jeg synes han handlet galt i utganspunktet uansett. Og, noen andre svarte her at det v ar bra han sa asannheten.. skulle han ikke det?? Skal han få skryt for noe som burde være selvsagt? Klart han måtte fortelle deg det, det er jo min mening.

Ta en skikkelig prat med han om det, så kasnskje begge får frem hva dere mener, så slipper dere lignende situasjoner senere.

Good luck!

Interessant å se hvor liten tro enkelte har på andre - da kanskje spesielt menn. Dette er jo voksne mennesker, og om man skal ut en kveld og det ikke går som planlagt er det ikke dermed sagt at det mest opplagte alternativet er å be med kjæresten ut, eller løpe hjem til henne. Kanskje man faktisk var mentalt forberedt på og gledet seg til en tur ut med kameraten(e)?

Og hva faren med å "skryte" av kjæresten som har fortalt sannheten angår: Menn er ikke hunder. Trådstarteren skal ikke klappe/slå sin kjæreste i hodet for å lære han noe. Men for sin egen sjelefreds skyld kan hun kanskje si til seg selv at så lenge han ikke prøver å skjule noe er sannsynligheten for at han dro ut for å gjøre noe "galt" nokså liten. Man drar forresten ikke ut BARE for å treffe nye/andre partnere!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er ikke snakk om å ha lite tro på andre eller ikke. Det spiller jo ingen rolle? Jeg kjenner jo ikke denne mannen, og har ingen formening om han gjorde noe galt eller ikke på byen. Poenget er at han ikke viste respekt for kjæresten sin etter min mening. Siden hun ble lei seg og mistenksom for dette er det jo et problem??

Og, jeg ser ikke helt hvorfor det er et problem å spørre om kjæresten har lyst å bli med ut, eller om hun syns deter greit at han går ut alene, hvis man ikke går ut for å sjekke noen. Trenger han flere venner da? Får man gode venner på byen? Eller er det viktig å drikke ølen sin i ensomhet? Jeg skjønner ikke hans motiv, og tydligvis ikke dama hans heller. Men, det er mulig han har et helt greit uskyldig motiv, men finner hun jo først ut hvis hun snakker med han om det.

Det er ikke akkurat snakk om å slå han i hodet..?

Jeg mener man bør kunne kommunisere såpass i et særiøst forhold.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han stakk en tur ut, møtte kjente og hygget seg. Har dette noe med manglende respekt for kjæresten å gjøre? Kjæresten min gjør sånt ofte - han har etpar steder han nesten alltid møter folk, så det er ikke alltid avtaler er spikra når han går hjemmefra... Aldri sett på det som noe prob...

Gjest stine, uinnlogget
Skrevet

Det jeg reagerer på er at han ikke kom hjem til deg etter byen, når du tilogmed hadde sagt at du önsket det. Hadde kjäresten min ikke giddet å komme hjem til meg etter å ha värt ute alene, så lenge han hadde hatt mulighet i forhold til reiselengde osv, så hadde jeg faktisk blitt veldig lei meg. Men det er meg da..

:roll: men så spörs det jo hvordan by-vaner man har da! trådstarter vet nok best selv når det er ugler i mosen. Å sammenligne forhold på visse punkter nytter bare ikke. Alle har så ulike oppfatninger å forholde seg til.

Hadde det värt MEG, hadde jeg värt suuur.

Gjest på tide med et nick...
Skrevet

Jeg synes ikke i utgangspunktet det bør være et problem og mangel på respekt at man drar alene ut. JEG ville sikkert sendt en melding til kjæresten for å holde han løpende oppdatert om planendringene, men menn tenker ikke alltid på det. Blir man mistenksom og sjalu av en slik hendelse er man enten littegrann usikker selv, eller man har GRUNN til å ikke stole på kjæresten, og da er det forholdet som er problemet...

Og å prate om hvordan byturen forløp (og selvsagt fortelle om ens egne reaksjoner på det å ikke få beskjed i løpet av kvelden, feks)synes jeg også at man skal kunne gjøre (jeg har heller ikke sagt noe annet) - men synes det høres tullete ut å forhøre han om han ikke kjenner nok folk allerede/om de ikke er bra nok osv.

Man KAN virkelig ha behov for å gjøre noe annet enn å sitte i sofaen eller gå ut med kjæresten/bestekompisen innimellom uten at man har skumle hensikter! Men sånt har gjøre med hvor i livet man er, så kanskje ingen vitsi å diskutere det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er litt teit av alle som sier at man ikke ville reagert at kjäresten ikke hadde gitt beskjed eller ville gå ut med henne.

Har dere selv värt i liknende situasjon? oversett eller tatt alt for god fisk?

Da vil jeg si at dere er naive som ikke kan godta at andre ikke har like preferanser som dere! Og at det er lov å ha krav på kjäresten sin! Det man er vant med og de kravene man stiller er en personlig sak i hvert forhold. Det vet jo alle selv.

Jeg synes det er teit å si at det enten er noe galt med forholdet eller at det betyr at hun er bittelitt usikker fordi hun stiller spörsmål tegn til non av helgens hendelser. Men uansett, hvem er det ikke som er bittelitt usikker i blandt da?

Skrevet

Jeg går ut alene rett som det er jeg.. :-?

Ser ikke noe galt i det.

Selvsagt har mannen min samme mulighet.

Av og til trenger man tid for seg selv.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Har nok ikke verdens beste selvtillit. Og det gjør kansje at jeg reagerer på ting som ikke er noe å reagere på. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lufte det her inne, for å se hva dere mente.

Om jeg har grunn til å være usikker på ham, vet jeg egentlig ikke. VET at han har vært utro mot tidligere partner (det har han fortalt). Det gjør sikkert ikke saken bedre.

Babette skrev:

Jeg går ut alene rett som det er jeg..

Vil bare presisere at jeg har ingenting imot at han går ut iblandt med venner og kollegaer. Det gjør da jeg også.

Jeg går aldri på byen alene, men sammen med venner er da helt ok. Har ved et par anledninger mistet mine venner på byen. Og jeg står ikke lenge alene i baren før jeg rett og slett føler meg som en prostituert. Så jeg går ikke alene ut.

Synes bare det var rart at han valgte å gå ut helt alene. Men overreagerer jeg, aksepterer jeg det, og glemmer hele byturen.

Han er kanskje en litt lukket person av seg. Etter byturer generelt eller gutteturer han har vært på, så har han hatt det bra, punktum, det var den historien. Mens jeg ofte får høre hva de har gjort, og hvor morro de har hatt det hos hans kompisers koner/samboere, som tydeligvis forteller hvordan de har hatt det når de kommer hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...