Gå til innhold

Del dine frokost og lunsj ideer :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg sliter litt med å finne frokost og lunsj ideer. Jeg har sett på nettet, så jeg trenger ikke det tipset. Del gjerne dine frokost og lunsj ideer her :) IKKE slankemat! Jo flere kalorier jo bedre, ettersom jeg trenger å legge på meg :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så glad I frokost, så spiser gjerne 1 knekkebrød med ost på, også skjærer jeg opp paprika, agurk, plomme tomat + 1 glass melk :)

Er også veldig godt med ferskt brød med banan og sylte på:)  

Smoothie er kjapt og godt :) lager av yoghurt, frosne bær+1 banan :)

Skrevet

Jeg elsker frokost, så om jeg har god tid lager jeg helst noe digg. Til vanlig blir det skiver med pålegg, men i helgene er det nystekte rundstykker og eggerøre eller omelett. Gjerne med sopp, spinat, paprika, ost, avocado og annet tilbehør. Til lunsj kan du jo slå deg løs med hva som helst, jeg liker best å bruke middagsrester fra dagen før. I det siste har jeg laget mye quesadilla, det er digg :sikle: Enig i at smoothie er veldig godt, men for meg blir det et mellommåltid og ikke en fullverdig frokost/lunsj. Da er jeg ihvertfall sulten igjen etter en eller to timer :fnise:

Skrevet

I dag har jeg spist kjøleskapsgrøt laget på 4-korn, youghurt naturell, low fat kokosmelk og hirse. Toppet med bringebær og rips. For å øke kalorimengden kan du bytte ut "vanlig" youghurt naturell med gresk youghurt, og velge en original kokosmelk/mandelmelk, eventuelt bruke fløte?

Nydelig ble det uansett:)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, toothfairy skrev:

I dag har jeg spist kjøleskapsgrøt laget på 4-korn, youghurt naturell, low fat kokosmelk og hirse. Toppet med bringebær og rips. For å øke kalorimengden kan du bytte ut "vanlig" youghurt naturell med gresk youghurt, og velge en original kokosmelk/mandelmelk, eventuelt bruke fløte?

Nydelig ble det uansett:)

Huff, jeg takler ikke å spise havregrøt etter at jeg spiste kjøleskapsgrøt. Synd fordi jeg alltid har likt det varmt. Kanskje min oppskrift bare, høres jo godt ut i teorien hvertfall. 

Jeg pleier å spise egg av noe slag, speilegg, kokt egg, eggerøre eller omelett med eller uten brød eller kjøtt, knekkebrød med pålegg, yoghurt eller tidligere havregrøt til frokost. Jeg blir fort matlei, så følger med her selv. :) 

Anonymkode: 130cb...1c4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Shygirl skrev:

Hei :) Jeg sliter litt med å finne frokost og lunsj ideer. Jeg har sett på nettet, så jeg trenger ikke det tipset. Del gjerne dine frokost og lunsj ideer her :) IKKE slankemat! Jo flere kalorier jo bedre, ettersom jeg trenger å legge på meg :) 

Havregrøt med kokos eller mandel melk toppet med nøtter og rosiner

Byggrynsgrøt

Semulegrynsgrøt

Yoghurt etter egen smak med kornblanding og frukt/bær

Omelett

Salat med kjøtt/fulgl/fisk

Anonymkode: 89473...4e8

Gjest Egiett
Skrevet

Jeg spiser mye egg til frokost: kokt egg, speilegg, eggerøre, omelett.. Spiser også ofte lapper av 4 ss havregryn, 2 ss cottage cheese, 2 egg, 1/2 ts bakepulver og ei klype salt. Topper som oftest med banan. Ellers er havregrøt godt, om du liker det.

Lunsjen min kan f.eks. være en salat (kan varieres i det uendelige, men har alltid i en proteinkilde og noe fett), speltlomper med diverse pålegg (også veldig godt med omelett/eggerøre/kokt egg!), hjemmebakte knekkebrød med pålegg, eller middagsrester.

Dette er hva jeg pleier å spise i alle fall, håper du fikk noen gode tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset varieres det stort sett mellom disse tingene:

Smoothier med yoghurt (gresk), bær, koksolje, egg og søtning. Noen ganger et par nøtter for å øke metthetsfølelsen. Man kan også ha i litt fløte hvis man vil ha mer fett.

Omelett med det fyllet vi liker best. Jeg har gjerne sopp, grønnsaker og ost. Kjæresten har ost, skinke og vårløk. 

Byggrynsgrøt eller havregrøt, ofte med solsikkefrø og linfrø i, servert med bær eller kanskje banan. 

Yoghurt med müsli. 

Egg og bacon.

Eggerøre med tilbehør (grønnsaker, spekeskinke, spekepølse). 

Anonymkode: 271ab...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...