AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Vurderer å bli med kjæresten hjem en tur i påsken, for så å dra videre til mine foreldre. Togturen mellom våre foreldre varer i drøyt fire timer, i tillegg kommer jo reise til og fra stasjoner osv, så alt i alt vil kanskje katten være i buret i snaut 5 timer. Hun pleier å pipe en del i starten av en togtur, men etterhvert blir hun roligere og slapper mer av. Har ikke reist så mye med henne på toget ennå. Så lurer på om en så lang reise blir for langt? Alternativt tar jeg henne med meg hjem først, også kan jeg dra og besøke kjæresten mens hun er hjemme, men det er jo litt "omvei". Noen som har erfaringer med å reise så langt med en katt som egentlig ikke er sånn kjempeglad i å reise? Anonymkode: bb34b...f5e
Gjest StripeyPanda Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Om katten ikke spyr, gjør på seg eller mjauer/peser _hele_ turene dere har tatt før, vil det gå så fint atte. Om pus legger seg til ro etter en stund så går det kjempebra. God ide å slite henne ut med lek før turen, og gjerne holde tilbake på mat et par timer før. Vann skal de jo ha tilgjengelig, men det kan fort bli litt søl osv i tog og bur, så det må du nesten se an om du får til på en lur måte, eller om du bare dropper det (de klarer seg noen timer uten vann).
Tinuwiel Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Jeg tok toget med hunden min og fikk da gleden av å sitte ved siden av en dame med katt. Dette var en 5 timer lang togtur og katten oppførte seg eksemplarisk i forhold til eieren. Så jeg tror ikke dette er noe problem om katten din pleier å finne roen når dere er på kortere togturer. Jeg vil bare anbafale deg å ikke belemre de du måtte sitte ved siden av med å ha pus sitt toalett og pelsføner på fanget om du ikke kjenner de. Ei heller fortelle i 5 timer om pus sin fine pels, dusjrutiner og igjen den evinnelige stillegående pelsføneren. 2
Purple Basil Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Har reist med katten min fra Kristiansand til Oslo - Oslo/Kristiansand flere ganger. Han takler turen helt fint, satt på fanget mitt og sov. Hunder brydde han seg ikke om heller Tok kattedoen inn på doen og så gjorde han sitt fornödne der.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 5 timer siden, Purple Basil skrev: Har reist med katten min fra Kristiansand til Oslo - Oslo/Kristiansand flere ganger. Han takler turen helt fint, satt på fanget mitt og sov. Hunder brydde han seg ikke om heller Tok kattedoen inn på doen og så gjorde han sitt fornödne der. Har du han i bånd når han sitter på fanget ditt? Vet ikke om jeg tør å ta henne ut av buret uten, da jeg er redd for at hun skal bli skremt av ting. Hun er fortsatt en kattunge, og ikke alt hun har vært utfor ennå , så vet ikke hvordan hun evt vil reagere på ting 9 timer siden, Tinuwiel skrev: Jeg tok toget med hunden min og fikk da gleden av å sitte ved siden av en dame med katt. Dette var en 5 timer lang togtur og katten oppførte seg eksemplarisk i forhold til eieren. Så jeg tror ikke dette er noe problem om katten din pleier å finne roen når dere er på kortere togturer. Jeg vil bare anbafale deg å ikke belemre de du måtte sitte ved siden av med å ha pus sitt toalett og pelsføner på fanget om du ikke kjenner de. Ei heller fortelle i 5 timer om pus sin fine pels, dusjrutiner og igjen den evinnelige stillegående pelsføneren. Haha, hørtes ut som en ekte crazy-cat-lady Anonymkode: bb34b...f5e
Flyvefisken Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har reist rundt hele landet med katte min - i bil, på tog, føy og båt. Dersom katten er vant til å reise er det ikke noe problem. Min katt pleier å sove stort sett hele turen. Pass på at den har gått på do før dere reiser og ha med tisselaken i buret. Godbiter og bånd kommer godt med.
Purple Basil Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du han i bånd når han sitter på fanget ditt? Vet ikke om jeg tør å ta henne ut av buret uten, da jeg er redd for at hun skal bli skremt av ting. Hun er fortsatt en kattunge, og ikke alt hun har vært utfor ennå , så vet ikke hvordan hun evt vil reagere på ting Anonymkode: bb34b...f5e Ja, jeg brukte en kattesele sånn i tilfelle. Han er veldig grei å reise med, og stikker vanligvis ikke av - men akkurat på toget er det jo greit med ekstra sikkerhet. En gang spurte jeg konduktören om katten kunne ligge på setet ved siden av om ingen andre skulle sitte der, det var helt greit så da sov vi i hver vårt sete Jeg vet ikke om jeg hadde värt så avslappet med ham dersom han hadde värt en kattunge, da kattunger gjerne ikke er så forutsigbare enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå