Gå til innhold

Er du redd for høyrekstrem terrorisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, oversrkiften. Er du skremt av terror fra høyresiden? tror du det kommer til å skje snart?

Anonymkode: 6dda9...f28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er redde for ekstremister fra samtlige hold, og det har vel aldri vært mer aktuelt enn nå.

Skrevet

Jeg er mer redd for mer ukontrollert innvandring og feilende integrering av de som kommer. Som er årsaken til at vi får mer høyreekstreme. 

Det jeg er mest redd for er politikere som Grande, Hareide, Støre og disse SV og MDG'erne. 

Høyreekstreme har ikke vist noen særlige tegn til å gjøre voldsomme terroraksjoner, selv ikke andre steder i Europa hvor flyktningkrisen har sørget for rasering av lokalsamfunn. 

• Liker 3
Skrevet

Høyreekstrem terrorisme? Nja, med litt statistikker i bakhodet er det vel ikke rasjonelt å frykte for sitt eget liv, men jeg er jo bekymret for at det vil kunne forekomme selv om det ikke nødvendigvis rammer meg eller noen jeg er glad i.

Høyreekstrem vold, derimot, skremmer meg. Vold med høyreekstreme motiver øker, og rasistisk vold har blitt mer omfattende i om lag alle europeiske land. (All rasistisk vold er ikke høyreekstrem, selvfølgelig) Siden politisk motivert vold i alle tilfeller er målrettet, og politiske motstandere er en del av fiendebildet, blir jeg - i egenskap av å være en venstreekstrem asylhore – litt skvetten.

Selv om høyreekstreme sympatier ikke nødvendigvis må resultere i vold, kjennetegner både vold og voldsforherligelse ideologien, så det høyreekstreme tankesettet utgjør i seg selv helt klart en trussel mot demokratiet. Og det er kanskje det jeg er mest redd for – at høyreekstreme ideer ikke blir tatt på alvor før de resulterer i drap. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke. 

Anonymkode: 30cde...776

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner lederen av en norsk høyreekstrem gruppe, og snillere mann skal du lete lenge etter. Dette er nasjonalister med gode verdier som kun tyr til vold i selvforsvar. Så nei...er ikke redd.

Anonymkode: 60bcb...53f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner lederen av en norsk høyreekstrem gruppe, og snillere mann skal du lete lenge etter. Dette er nasjonalister med gode verdier som kun tyr til vold i selvforsvar. Så nei...er ikke redd.

LOL!!! 

Anonymkode: 6f04f...614

• Liker 4
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Venstreekstreme driver jo med terror nå. 

Skrevet

Jeg er ikke redd høyre-ekstrem terror fordi den er sjelden rettet mot tilfeldige personer. I motsetning til jihadistisk terror som ofte angriper tilfeldige mål er høyre-ekstreme mer målrettet mot spesifikke grupper og prøver noen ganger å minimere skader på dem de mener er uskyldige.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 timer siden, Insanomanical skrev:

Jeg er ikke redd høyre-ekstrem terror fordi den er sjelden rettet mot tilfeldige personer. I motsetning til jihadistisk terror som ofte angriper tilfeldige mål er høyre-ekstreme mer målrettet mot spesifikke grupper og prøver noen ganger å minimere skader på dem de mener er uskyldige.

Problemet er vel nettopp at definisjonen på både selvforsvar og uskyldige kan variere enormt. For noen er det 'selvforsvar', eller et forsvar av landet, å angripe landsforrædere, innvandrere osv. Ser også at mange av de som hjelper flyktninger blir omtalt som skyldige og bør straffes med regelrette henrettelser.

Er bare å ta en titt innom askeladden-gruppen, f.eks.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

LOL!!! 

Anonymkode: 6f04f...614

LOL!!

Anonymkode: bf9ec...9cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Problemet er vel nettopp at definisjonen på både selvforsvar og uskyldige kan variere enormt. For noen er det 'selvforsvar', eller et forsvar av landet, å angripe landsforrædere, innvandrere osv. Ser også at mange av de som hjelper flyktninger blir omtalt som skyldige og bør straffes med regelrette henrettelser.

Er bare å ta en titt innom askeladden-gruppen, f.eks.

Ja, dette er jo spesifikke grupper. 

Islamister tar hvem som helst, som de laverestående barbarene de er. Høyreekstreme jobber målrettet, ettersom de tross alt er en del mer intelligente og er noenlunde siviliserte.

Anonymkode: 729c6...3b7

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er jo spesifikke grupper. 

Islamister tar hvem som helst, som de laverestående barbarene de er. Høyreekstreme jobber målrettet, ettersom de tross alt er en del mer intelligente og er noenlunde siviliserte.

Sånn sett er de høyreekstreme en betraktelig høyere trussel mot meg, siden jeg - gjennom mitt politiske ståsted og meninger - vil jeg være et mål.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Sånn sett er de høyreekstreme en betraktelig høyere trussel mot meg, siden jeg - gjennom mitt politiske ståsted og meninger - vil jeg være et mål.

Ja, hvis du er en av dem som offentlig jobber for masseinnvandring og import av hundretusenvis av fremmedkulturelle, så kan du være et mål. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du er en av dem som offentlig jobber for masseinnvandring og import av hundretusenvis av fremmedkulturelle, så kan du være et mål. 

Men - jeg tipper som vanlig at dine tanker om deg selv er høyere enn hva realiteten tilsier. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Slik som eksempelvis de som deler ut klær til flyktninger, lærer dem språket vårt osv (spesielt kvinner får mye av truslene her). Hvor lang tid tror du det tar før denne type retorikk også inkluderer de som er medlem av et parti? Selv barn.

Hvis historien lærer oss én ting, så er det at vi ikke lærer av den.

Og nei, jeg anser ikke meg selv som et særlig prioritert mål av høyresiden, men jeg anser sannsynligheten for å bli rammet av deres terror kontra midt-østens som høyere.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, oversrkiften. Er du skremt av terror fra høyresiden? tror du det kommer til å skje snart?

Lite trolig. Det finnes ingen organisert enhet. Ikke redd for det. Men en eller annen tulling som Breivik kan bryte løs fra alle normale normer og lage et helvete. Men er ikke redd for at det skjer. Mer redd for at den ekstreme høyresiden lager problemer for innvandrere som faktisk skaper verdier.  Eller skaper problemer for deres barn som skjønner null i alt dette kaoset.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer redd for kreft og bilulykker, men blir ikke overrasket om det dukker opp flere tempelriddere nei. Utrolig mange tullinger der ute.

• Liker 2
Skrevet

Terrorisme er det jeg er minst redd for i verden. Vi har resistente bakterier og trafikkulykker som er uendelig mye farligere.

Skrevet

Jeg er redd for ekstremister, både høyre og venstrevridde. Men terrorisme fra ekstremister av den ene eller den andre sorten, er ikke noe jeg frykter noe særlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...