Gå til innhold

Piercing i underleppen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Er det noen her som har piercet underleppen? Nå mener jeg ikke selve leppen, men litt lenger nede, nesten på haken? Hvor vondt var det (jeg har andre piercinger fra før), og ble du sinnssykt hoven? Pris?

Jeg ønsker ingen diskusjon om det er fint eller ikke, klarer godt å avgjøre slikt selv :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat den skal ikke gjøre så veldig vondt, og man skal ikke bli så hoven heller. Pris vil ligge på mellom 500 og masse mer, tror jeg.

Jeg skal ikke si noe om det er pent eller ikke nå, men jeg vil gjerne få lov til å si at sjansen for at du ødelegger emaljen på tennene, samt at du ødelegger tannkjøtt er tilstede.

Gjest Ethereal
Skrevet

Takk for svar.

Akkurat det med tennene/tannkjøttet hadde jeg ikke tenkt på....Da kommer jeg nok til å la være (for å ikke snakke om at svigermor ville friket ut, siden hun jobber hos en tannlege). Tennene må man tross alt ta vare på.

Skrevet

Finnes det ikke muligheter for å sette på noe plast/gummi på den flate plata som er bak da? Regner med du skal ha en slik stang og ikke ring?

Jeg hadde ring i leppa og det var ikke særlig vondt. Hovna opp og fikk skikkelig A.Jolie-leppe de par første dagene. Ellers ingenting. Det som derimot var litt vondt var at det verka en del. Og det slutta aldri heller (vondt når det størkna, fx over natta, og jeg rørte på ringen). Ikke noe urenslig sted jeg tok den på, og jeg rensa den flere ganger daglig. Kanskje kroppen rett og slett ikke ville ha den der? Tok den ut etter ca 8-10 måneder (sambo var ikke begeistra for den, men syntes det var greit så lenge jeg var på folkehøyskole og han ikke så meg så ofte! :ler: )

Den grodde forøvrig helt fint.

Skrevet

Venninna mi fikk en tannkjøttsbetennelse etter en stund og hun trodde det var fordi hun ikke hadde rense godt nok,så er nok viktig å være flink med det. Akkurat som i tunga...Jg hadde det før å fikk vite at renser jeg ikke godt nok fikk jeg blå tunge. Og jeg renset grundig...Trust me...

men tilbake til hu derre venninna mi...Hun fikk en behanling og vips så var det borte..Men kan vel kanskje bli seriøse problemer med det også...

Uanset....Det er stilig!

Skrevet

Venninna mi måtte ta den ut, for tannlegen sa tennene ble helt fucked up av den...

Skrevet

Jeg har hatt, synes ikke det var noe spesielt vondt å ta den. Hovna heller ikke opp etterpå, og hadde ingen problemer med tannkjøtt og tenner.

Men den fordømte kula skrudde seg hele tida av stanga, og jeg måtte kjøpe ny nesten hver 14 dag.

Det var så irriterende at jeg ga opp hele prosjektet tilslutt. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Akkurat den skal ikke gjøre så veldig vondt, og man skal ikke bli så hoven heller. Pris vil ligge på mellom 500 og masse mer, tror jeg.

Jeg skal ikke si noe om det er pent eller ikke nå, men jeg vil gjerne få lov til å si at sjansen for at du ødelegger emaljen på tennene, samt at du ødelegger tannkjøtt er tilstede.

jepp... og i tillegg vil du få ett arr der senere.

som jeg har. ser ut som jeg har poppa den giga-kvisa :(

venninnen min har det samme... ikke pent.

Skrevet

Har også hatt piercing der, og jeg har ikke arr i det hele tatt. Jeg måtte ta den ut fordi huden inni munnen begynte å kapsle inn metallet. Men, det har ikke noe med plasseringen av piercingen tror jeg, det samme skjedde med en av stengene jeg hadde i øret, og legen mente det hadde noe med hvor godt "grokjøtt" man har.

Men, som noen nevner, du kan få ødelagt tennene..

Skrevet

Blå tunge? Det var ikke pierceren som fortalte deg det vel? Blå tunge indikerer vel enten blødning eller koldbrann. Like lite sannsynlig med noen av delene. Blir det betennelse kommer det puss ut. Og det er ikke det minste blått. Aldri opplevd å få betennelse i tunga, og jeg slutta med munnskyll etter et halvår ca. Har du god munnhygiene sånn ellers berger du deg fint på det. Har hatt piercingen i 6 år nå, så det er ikke bare flaksen heller.

Ang leppepiercingen så har jeg et ørlite arr. Men det vises jo ikke, da det er rett under leppa og ikke på 'haka'.

Skrevet

Jeg har hatt min i 4 år nå, av og på. Hullet gror ikke igjen med det første vil jeg tro. Det er som en liten rød prikk, men min er ikke så langt nede så den skjules ganske godt av underleppa. Det gjorde ikke vondt å ta den, men rensinga var et tortur og jeg blødde mye og det kom marterie ut i begynnelsen. Det finnes jo skrekk faktorer som blir påpekt i neste innlegg, men om man er flink til å rense og ikke fikle med den (noe som er vanlig i begynnelsen) burde man være på den sikre siden!

Skrevet

Her var det mange skrekkhistorier :o

Jeg har har to piercinger i underleppa, en på hver side, og har i tillegg hatt en til i midten ned mot haka (antagelig samme stedet du tenkte på å ta). Den i midten tok jeg ut i sommer, etter å ha hatt den i omtrent tre år. De to andre har jeg hatt i 3 år til våren..

Og jeg har aldri hatt noen problemer med noen av dem! :o

Å ta piercinger under leppa kjennes omtrent som et myggestikk både å ta og i ettertid - litt vanskelig å spise store ting ting de første to dagene, men ellers ingen problemer. Bare er litt opphovnet og rart. Om du tar dem på selve leppa gjør det litt vondere.

Mine grodde på få uker, har aldri hatt noen infeksjoner, og jeg var verken spesielt flink til å rense eller avholdende fra alkohol..

Eneste stell de har fått etter at de var grodd, er at jeg med et par måneders mellomrom enten koker smykkene eller skyller dem i vodka + renser hullene.

Tannlegen spurte om jeg var klar over at jeg lettere ødela tennene mine med piercinger dersom jeg falt eller på andre måter slo leppen borti noe men hadde ellers ikke noen som helst skrekkhistorier å komme med.. Og tennene mine ser altså like fine ut etter 3 år.

Skrevet

Jeg har forresten også en skrekkhistorie.. :roll: Hadde drukket meg litt kanon for et halvt år siden og klarte å falle ned kjellertrappa med piercingen i, men det eneste som hendte var at leppa hovna noe inni ****** og jeg hadde klart å svelge kula, men ingen skader mht tennene! :P

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ei venninne av meg hadde en sånn piercing, men måtte ta den ut pga problemer med tannkjøttet. Nå, nesten to år senere, har hun et hull der som piercingen var som hun kan presse vann gjennom.

Skrevet
Ei venninne av meg hadde en sånn piercing, men måtte ta den ut pga problemer med tannkjøttet. Nå, nesten to år senere, har hun et hull der som piercingen var som hun kan presse vann gjennom.

Hm.. jeg har altså også et sånt "hull", og med en gang jeg tok ut smykket klarte jeg å presse ut et par vanndråper - men etter to-tre dager var det HELT tett og nå (noen få mnd etter) er det umulig å se fra innsiden av leppen at det noengang har vært et hull der... fra utsiden synes det selvfølgelig, omtrent like tydelig som de hullene de fleste har i ørene gjør når de har tatt ut smykkene en stund (har et sånn et også, og de er veldig like).

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Thea_*
Skrevet

Jeg tenker på å ta sånn piercing på siden av leppa, men skrekk historiene deres var skumle. Så nå tviler jeg faktisk. Jeg vil ikke ha noe hull i leppa mange år etter jeg har tatt den ut :/

Skrevet

Vel, jeg stakk den selv :P Og passa på å rense skikkelig. Gikk bra! Men så er det jo ikke alle som er like sprø som jeg var å torturere meg selv å stikke :P LOL

Gjest milkyway
Skrevet

Tok forrige lørdag, og det er ikke vondt. Det var godt. Hoho! Litt verandaleppe fikk jeg, men den er vekk nå. Tips: ikke få sånn hvis du er i nyforelska-sussefasen. Da blir den vond!

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...