Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper noen av dere kan svare meg på noen spm om Berlin. Hva er enkleste måten å komme seg inn til byen på fra flyplassen Schønefeld? Hvordan er denne flyplassen, liten, stor?

Vi skal bo på et hotell nær KaDeWe. Hvordan er det med offentlig transport, lønner det seg å kjøpe dette WelcomeCard Berlin kortet? Vi skal være der i 3 dager og ønsker naturlig nok å gå for billigste alternativ. Noen som har brukt dette kortet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lett og rimelig å ta toget inn til sentrum fra flyplassen.

Vi har pleid å kjøpe vanlig periodekort (eller klippekort?) på offentlig transport, men hvis dere skal innom museer eller planlegge å bruke rabattene som WelcomeCard tilbyr, kan det sikkert lønne seg å gå for det.

Anonymkode: 5d2ba...ad0

Skrevet

Takk for svar. Er det noen som har kjøpt kort for kollektiv transport i Berlin på nett? Altså printe ut her og hente i en turistinfo der borte ? Ser det er noen nettsider som tilbyr dette, eks ticketservice ol. Er dette en sikker måte å handle på?

Skrevet

Ta toget, RE7 eller RB14 mener jeg å huske at de het. Kostet 3.30 euro for en tur inn:-) ta toget til zoogarten, så er du nesten på KaDeWe :-) 

Skrevet

Det er veldig enkelt å kjøpe 3-dagerskort til kollektiv transport på de automatene som er på alle u-bahn-stasjonene. Ville ikke brydd meg med slike turistkort. Ville ventet til jeg kom ned dit! 

Det er også kjempelett å komme seg til og fra flyplassen, med enten S-bahn (S9) eller buss. Tror jeg har pleid å ta buss x7 eller 171. Det er en liten flyplass, null problem å finne frem :) 

Skrevet

Takker så nye. Vet du hva 3 dagers kort koster? Må man ha egne for barn? Eller går de på voksenkortet når de er i følge med meg? Tenkte å ta toget inn ja, RE7 eller RB 14, lettest for meg går av på zoogarten, 5 min å gå derifra😀

Skrevet

Som de andre sier, enkleste er å ta toget :) Sist vi var der tok vi tog, men måtte bytte en gang. Går det direktetog til zoologiske hage? Vi skal bo 10  min unna.  Reiser med ettåring denne gangen, noe som vil si masse bagasje..  to store kofferter , sekk, stellebag, trunki, vogn, prampack.. . barn :P

Skrevet
6 timer siden, missdior skrev:

Som de andre sier, enkleste er å ta toget :) Sist vi var der tok vi tog, men måtte bytte en gang. Går det direktetog til zoologiske hage? Vi skal bo 10  min unna.  Reiser med ettåring denne gangen, noe som vil si masse bagasje..  to store kofferter , sekk, stellebag, trunki, vogn, prampack.. . barn :P

Yepp gjør visst det, i hvertfall fra sconefeld, og da en av de to som nevnt over, tar 35-40 min, høres veldig greit ut. Første gang jeg skal dit så jeg vil være litt forberedt på forhånd - derfor jeg har så mange spørsmål😁

AnonymBruker
Skrevet

Kollektivtransporten i Berlin er veldig bra og du kan bare spørre de på stasjonen hva som er den beste løsningen for dere. Hvis dere har mye greier anbefaler jeg dere å ta taxi fra zoo.garten. Det blir sikkert ikke særlig dyrt. Du kan og be sjåføren om "kurzstrekke" eller noe liknende. Kortstrekning hvertfall, så blir det billigere.

Er ikke sikkert på ukes/flerdagerskort, men barn kan reise gratis med voksne på månedskort.

Anonymkode: 85ccc...69d

Skrevet
Den 12.3.2016 at 21.10, AnonymBruker skrev:

Kollektivtransporten i Berlin er veldig bra og du kan bare spørre de på stasjonen hva som er den beste løsningen for dere. Hvis dere har mye greier anbefaler jeg dere å ta taxi fra zoo.garten. Det blir sikkert ikke særlig dyrt. Du kan og be sjåføren om "kurzstrekke" eller noe liknende. Kortstrekning hvertfall, så blir det billigere.

Er ikke sikkert på ukes/flerdagerskort, men barn kan reise gratis med voksne på månedskort.

Anonymkode: 85ccc...69d

Er det meg du svarer? 

For vår del blir det mer stress å finne en taxi som har plass til to store kofferter, vogn og som har barnesete enn å gå i 10 minutter :P

Skrevet

og hva med all denne terroren for tiden da? Nå begynner jeg å bli litt nervøs. Dette er jo en storby, og det skjer så mye for tiden.. huff

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Kvikk skrev:

og hva med all denne terroren for tiden da? Nå begynner jeg å bli litt nervøs. Dette er jo en storby, og det skjer så mye for tiden.. huff

Det kan smelle på Gardermoen også. Men det er nok mye større sjanse for at du krasjer i bil på vei til jobb. 

Anonymkode: 4430d...cb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...