Gå til innhold

Brudepar som skal velge hotell for oss?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på om jeg er sær, eller om dette er noe andre reagerer på. 

Et vennepar gifter seg i år og har invitert til feiring på et sted som er fint, men dyrt å reise til. Det er ingen storby, så billetter vil koste litt. I tillegg må gjestene betale hotell selv, og det er greit nok. Men her kommer det jeg reagerer på: De skriver at "på grunn av opplegget er de avhengig av at alle bor nært hverandre, og gjestene skal derfor oppgi prisklasse og nødvendige fasciliteter", slik st de kan velge hotell sammen med en planlegger. 

Jeg synes dette er på kanten til frekt! Hvis de har lagt opp et slikt opplegg mener jeg at de enten betaler opphold eller at gjestene får booke fritt. De fleste bor nok i nærheten uansett. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: b7ddd...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel strengt tatt ikke noe med å spørre om gjesters økonomi, det er jo indirekte det de gjør ved prisklasse. Hva du får for penger når det gjelder hotell varierer jo veldig. Men det høres ut som de har veldig til planer for bryllupet og at det er avgjørende at folk bor nært hverandre. Det går jo an å ta en telefon og hørehva planene er mer konkret. 

Du kan jo spørre om de kan foreslå konkrete hotell eller si hvilket område av by eller hvor det er de skal ha bryllupet. Det er vel ikke uvanlig at man oppgir potensielle hotell i slike sammenhenger. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes egentlig at du som gjest overreagerer nå. Dette er sikkert gjort i beste mening, mens du har valgt å tolke det på verst mulig måte. Hvis stedet er lite, og antall overnattingssteder er begrenset, så tolker jeg det slik at brudeparet gjør sitt beste for at gjestene skal få overnatting på et sted som er innen foretrukket prisklasse.

Hvis alle skulle bestille «fritt» på egen hånd og kanskje ikke er så godt kjent, så vil man risikere å havne på et sted langt ute i huttiheiti, hvor det er «umulig» å komme til og fra bryllup og selskapslokaler på en god måte. Gjett om det også ville blitt helt feil!

Skrevet

Det er vel slik at de mener å hjelpe, at de vil forsøke å få til en avtale med den lokale campingplassen for eksempel, og ønsker derfor å vite hvos mange som kan tenke seg campinghytte, og hvem som vil bo på hotell, hvem som ordner seg privat osv. Hvsi mange skal bo på hotellet kan det hende de kan få reduserte priser? Det er ikke verre enn at dere gir beskjed om at dere fikser det selv?

• Liker 1
Skrevet

Kan hende de prøver å få rabatt da? Hvis alle er på et sted er det gode sjanser for at brudeparet ordner rabatt for dere? Økonomien deres hjelper med å finne ut hvilket hotell alle kan ha råd til. 

• Liker 4
Skrevet

Det som hadde vært frekt er å bestemme et hotell og kreve at dere bor der. Her prøver de å ta hensyn til alle, hvordan er det dårlig? 

• Liker 1
Skrevet

Det er nok mulig de har formulert seg litt utydelig, men jeg oppfatter det slik at de forsøker å være behjelpelig med å skaffe overnatting tilpasset gjestenes behov. Kanskje kan de forhandle seg til en rabatt?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...