Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer.. Når jeg har lest litt rundt på nette, og tenker på familien og vennekrets, så virker det som om mange blir lettere gravid om de har barn fra før?? Vet av 2 kollegaer, brukte over 1 år på første mann, men 2 satt som et skudd. Ene var heller ikke planlagt.. Er dette bare tilfeldigheter eller er det slik at man som oftest blir fortere gravid om man har barn fra før?? ( tenker da mest på de som prøvde en stund på første..)

Anonymkode: 5f7ac...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mye tilfeldigheter, syns ofte jeg hører om det motsatte også.

for oss var det slik at vi hadde tenkt å begynne å prøve på nr 1 i juli, men da var jeg allerede blitt gravid, så der gikk det fort..

vi ville egentlig ha veldig tette, og "prøvde" på nr to omtrent fra baby var 9 mnd. Men jeg fikk ikke mensen. Den kom først etter 13 mnd og da ble jeg gravid etter ca 3 mnd. 

Med nr tre prøvde vi også egentlig fra baby var ca 9 mnd men da fikk jeg heller ikke mensen. 15 mnd etter fødsel gikk jeg til legen. Fikk etterhvert primolut og pergotime og ble gravid etter 2 mnd på dette - altså ca 20 mnd etter forrige fødsel.

har ikke vært store vansker for oss med andre ord.

har et vennepar som prøvde lenge på nr 1 men de to neste kom som perler på en snor:)

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 tok nesten 3 år, nr 2 tok 3 mnd og nå er vi på runde 4 med nr 3.

Anonymkode: 070fc...f11

Skrevet

Nr 1 tok 2 PP og nå er jeg på pp4 på nr 2 og har ikke blitt gravid enda 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er ganske tilfeldig... Vi brukte 10 mnd på nr. 1 og 4 år på nr. 2 !

Anonymkode: 57276...628

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Det er sikkert tilfeldig, men kan uansett nevne at en venninne av meg slet med å bli gravid, fikk barn etter IVF og deretter plutselig to på rappen med gamlemåten. :) 

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fort alle 3 gangene her. Mistet første og da hadde jeg gått på pillen i mange år, ble gravid 2 uker etter. Nr 2 brukte vi ca 2pp og nr 3 ble til på et tidspunkt jeg var 100% sikker på at jeg ikke kunne bli gravid. Jeg fikk alle 3 før jeg var 27 år.

Anonymkode: 72859...b66

AnonymBruker
Skrevet

Her var ikke førstemann planlagt (ble hull i kondomet!)

Nr 2 ble unnfanget i pp4

Anonymkode: 19ee7...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...