Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på universitetet og fikk en språktandempartner. Ideen er at man møter en person som snakker et språk man vi lære, og så lærer man den peronen det språket man kan.  Jeg vil lære arabisk og han vil lære norsk. Traff ham halvannen uke siden for første gang, og han var hyggelig nok 

Han er fra Syria og jeg er norsk (jeg er forresten kvinne). 

Han så for seg at jeg skal lære ham norsk 5 timer hver dag. Jeg er student med deltidsjobb, og har absoulutt ikke tid til det. Dette forklarte jeg ham og alt virket som om det var ok. 

Han reiste til Tyrkia et par dager etter første gag vi møttes. Så kom han tilbake og begynte å bombandere meg med meldinger og ringte meg konstant. Jeg har ikke svart på noe av det siden det ble så mye på en gang. Han ringte og sendte meldinger flere ganger daglig. 

Han kontaktet meg til og med på viber. Han ringte og sendte meldinger. 

Jeg har nå blokkert ham på telefonen min og fra viber, 

Det jeg lurer på er

Bør jeg forklare ham at han er for intens? 

Anonymkode: f42d5...6cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Han mangler sosiale antenner.

Du må fortelle han at det er ikke vits å sende så mange meldinger, og at du svarer når du får tid. Eventuelt kan dere legge inn faste dager/timer, så slipper du så mye mas :P Det er lett å begynne å mislike en person om den blir for meget.

Men husk å vær snill når du skriver/sier det, så det ikke blir sur stemning :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du burde jo snakke med universitetet og de som satte dere to sammen som språkpartnere. Be om å bytte. Det skal vel ikke være en komplisert sak å løse. Da slipper du å forholde deg til fyren lenger  og han får en annen partner som det kanskje funker bedre med. Kanskje han ikke gjør samme feilen igjen med å bli for masete.

Anonymkode: c4a7d...7f9

• Liker 14
Skrevet

Velkommen til den arabiske mannskultur.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at du må deale med litt spennende kulturforskjeller, TS.

HERLIG! Jeg er såå misunnelig på deg! :hoppendeglad:Har savnet litt misforståelser og sånt som kommer av kulturkonflikter..

Anonymkode: a65a6...70c

• Liker 3
Skrevet

Kontakt universitetet og be om å få bytte samarbeidspartner.

Og ja, KLART du skal si ifra og IKKE måt ham et sted alene. Vær på vakt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du har ikke svart han en gang? Ikke rart han fortsetter å kontakte deg, han lurer nok på hva som er galt. Ikke bland universitetet inn i dette så han får trøbbel bare fordi du ikke sier i fra.

Endret av Rot
  • Liker 10
Skrevet

Hvorfor har du ikke svart ham? Jeg skjønner godt at det blir overveldende for deg, men hvorfor ikke svare? Kanskje det er derfor han kontakter deg så mye?

Jeg tror jeg ville svart ham at han ikke kan ringe og sende så mange meldinger, du har ikke tid til så mye kontakt. Så får du se an om du vil gi det en sjanse likevel, eller bytte til en annen. Men gi ham i hvert fall beskjed om hva du tenker.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Tibbie skrev:

JA! Han mangler sosiale antenner.

Neppe, dette er kulturen og væremåten for arabere. Det er trådstarter som mangler antenner, siden hun ikke forstår at dette er resultatet av å involvere seg med en arabisk mann.

Anonymkode: 3932c...b09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Neppe, dette er kulturen og væremåten for arabere. Det er trådstarter som mangler antenner, siden hun ikke forstår at dette er resultatet av å involvere seg med en arabisk mann.

Involvere seg å involvere seg.....

Anonymkode: 47065...984

• Liker 5
Skrevet

Ja, han er altfor pågående. Men det er frekt å ikke svare folk i alle fall en gang. Det skulle du ha gjort første gangen, kandkje han tror du er død eller noe? 😜

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øhh... imponerende hvor mye du kan vite om folk du ikke kjenner! Jeg kjenner flere arabiske menn som ikke er slik. Du bør sende en melding og si det som det er, så forstår han i hvert fall at han må slutte med slik teppebombing.Forhåpentligvis lærer han av det. Det er bedre enn å ignorere helt, da gir han seg sikkert ikke heller.

Anonymkode: 60d50...59e

• Liker 5
Gjest Holititten
Skrevet

Ja, han har nok sendt litt for mange meldinger litt for fort, men du kan jo ikke forvente at det blir bedre om du bare nekter å svare..? Send han en melding eller ring han, og avklar situasjonen. Fortell at han ikke trenger å skrive så mange meldinger, du svarer når du kan. Og som nevnt over her, kanskje det er lurt med faste tider? Du får være glad han er engasjert og ivrig på å få lære norsk. Virker som du kunne trengt litt mer engasjement.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhh... imponerende hvor mye du kan vite om folk du ikke kjenner! Jeg kjenner flere arabiske menn som ikke er slik. Du bør sende en melding og si det som det er, så forstår han i hvert fall at han må slutte med slik teppebombing.Forhåpentligvis lærer han av det. Det er bedre enn å ignorere helt, da gir han seg sikkert ikke heller.

Anonymkode: 60d50...59e

Nei, du kan jo ta deg en tur på gata i et arabisk land, og det er sikkert det samme som i Norge...NOT!

Å hevde at arabiske menn er pågående, er omtrent like kontroversielt som å hevde at russere er høylydte, grekere er laid-back, eller at finnlendere er mutte. Korrelasjonen er ikke 100 prosent selvfølgelig, men common knowledge / allmenkunnskap.

• Liker 10
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kultur? Nei, må du gi deg! Dette er personlighetstrekk! Tror du ALLE arabere er innpåslitne og ikke tar hint? Vet du hvor mange arabere det finnes i denne verden? Og kjenner du noen? Har du aldri besøkt et arabisk land? :O

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet
Den Tuesday, March 01, 2016 at 0.21, AnonymBruker skrev:

Jeg går på universitetet og fikk en språktandempartner. Ideen er at man møter en person som snakker et språk man vi lære, og så lærer man den peronen det språket man kan.  Jeg vil lære arabisk og han vil lære norsk. Traff ham halvannen uke siden for første gang, og han var hyggelig nok 

Han er fra Syria og jeg er norsk (jeg er forresten kvinne). 

Han så for seg at jeg skal lære ham norsk 5 timer hver dag. Jeg er student med deltidsjobb, og har absoulutt ikke tid til det. Dette forklarte jeg ham og alt virket som om det var ok. 

Han reiste til Tyrkia et par dager etter første gag vi møttes. Så kom han tilbake og begynte å bombandere meg med meldinger og ringte meg konstant. Jeg har ikke svart på noe av det siden det ble så mye på en gang. Han ringte og sendte meldinger flere ganger daglig. 

Han kontaktet meg til og med på viber. Han ringte og sendte meldinger. 

Jeg har nå blokkert ham på telefonen min og fra viber, 

Det jeg lurer på er

Bør jeg forklare ham at han er for intens? 

Hvorfor i all verden svarte du ham ikke?? Så uhøflig av deg. Dere hadde jo en avtale,og han godtok at det ikke ble så ofte. Og så tar han kontakt,du svarer ikke og så blokkerer ham. Og JA selvfølgelig skal du snakke med ham. Ikke at han ble intens,men å avtale hvordan dere skal gjøre ting! Hvis du kan være pålitelig da. Ellers burde han finne en annen,stakkars fyr.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Takk for svar. 

Jeg ser nå at jeg sikkert burde ha svart ham. Det tar jeg selvkritikk for. 

I den siste meldingen fra ham spurte han imidlertid at om jeg var ute etter et forhold med en mann. For det var noe han så etter med en norsk jente. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Takk for svar. 

I den siste meldingen fra ham spurte han imidlertid at om jeg var ute etter et forhold med en mann. For det var noe han så etter med en norsk jente. 

Som jeg skrev tidligere; gå og ta kontakt med skolen deres i morgen, forklar situasjonen og be om ny partner. 

Skriv til han kort at du ikke er interessert i videre kontakt, og at du skal bytte partner da deres forhold ikke lenger er profesjonelt. Du skal være direkte og høflig med han der og så sletter du og blokkerer. Videre kontakt han tar som forstyrrer deg eller får deg til å føle ubehag rapporterer du til skolen. 

Dette er måten å gjøre det på hvis du vil dette skal stoppe nå.

Anonymkode: c4a7d...7f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Takk for svar. 

Njaaa... skeptisk... 

Han har bomberdert deg med meldinger og telefoner, og i den siste meldingen - etter at han ikke hadde fått noe som helst svar fra deg på noen av forsøkene på å få tak i deg så spør han plutselig om du var ute etter forhold... 

Tror deg ikke. 

Anonymkode: 3d990...190

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Takk for svar. 

Tror deg ikke, men uansett kan du bare si at du ikke er interessert i et forhold med noen og at han sikkert klarer å finne seg en norsk jente en gang i framtiden. 

Bare dra og møt han i kantina på skolen ellerno, så kan du finne ut om det kommer til å funke. 

OG du burde så klart(!) beklage at du ikke svarte han. 

Anonymkode: 95df8...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...