Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to jenter på 1,5 og 3,5 år, og jeg synes det hadde vært koselig å starte opp med noen koselige tradisjoner i forbindelse med påsken. Eldste jenta har fått påskeegg én gang, men da ble det bare gitt til henne, uten noen form for "skattejakt".

Jeg jobber turnus, og er så "heldig" å måtte være på jobb hele påsken, untatt onsdag og skjærtorsdag, og 2. påskedag, så jeg håper å kunne utnytte den lille tiden vi har sammen på en god måte. Barna har besteforeldre, tanter og onkler 1 times tid unna, så det blir nok en del besøk der for dems del, men jeg vil gjerne ha litt "bare oss"-tid også. Det er altså ikke aktuelt å dra på noen hytte f.eks.

Hvilke påsketradisjoner har dere/vil dere skape for barna deres?

Anonymkode: 18a5c...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- dagen før palmesøndag (sånn ca) drar vi på skogtur for å finne den perfekte grenen til å henge påskeegg på. 

Denne grenen henges opp i lampen over spisestuebordet, og på palmesøndag blir det pyntet med egg i forskjellige farger (tomme eggeskall kokt i konditorfarge) og noen små gule plastegg. 

- En dag i løpet av påsken (avhenger av vær og planer) drar vi ut på påskeegg-jakt. 

- Minimum en gang i løpet av påsken skal vi spise matpakke og drikke kakao ute. 

- Diverse påskequiz, påskenøtter, gåter og krim (her er som oftest de voksne aktive, mens barna hører ivrig på).

Anonymkode: a937f...38b

AnonymBruker
Skrevet

Andre forslag (som vi sjeldent gjør selv) er jo å male påskeegg selv, lage egne påskeegg, lage påskegodt, fyre bål ute, lage påskepynt. 

Anonymkode: a937f...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...