måsfrid Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 (endret) En venninne av meg står nå i en kinkig situasjon i huset hun leier hybel i. Inne på rommet hennes, er det svart mugg i hjørnene, det dugger konstant på vinduene og det kommer vann opp gjennom gulvet. Huseier har hatt en mann som har peiling på fukt til å se på huset, men det er en tanke å selv få tak i en fagperson som kjenner til verken huseier eller leietakere fra før, sånn at man får en second opinion på problemet. Huseier setter seg på bakbeina ift redusert husleie og prøver å legge skylden over på leietakerne. Er det noen her som vet hvor man kan få tak i dyktige fagpersoner som vil gjøre en befaring til en rimelig penge? Vi er rimelig opprådde her vi sitter og kjenner at det er vanskelig å finne fram i den jungelen internett er. Edit: Bergen Endret 1. mars 2016 av måsfrid
stan Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Jeg ville kontaktet en takstmann. Ring først, det koster ikke, og prat litt om situasjonen. Få råd. Ellers ville jeg ha sagt opp leieforholdet og funnet et annet sted å bo. Muggsopp er farlig. Det er faktisk mulig du kan hevde kontraktsbrudd fra huseier, siden leiligheten ikke lenger er beboelig. 1
Minya Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Svart muggsopp oppetter veggene indikerer at problemet er mye mer alvorlig enn du kan se og den muggsoppen er farlig for de som bor der. Det at det kommer vann opp gjennom gulvet tilsier jo at det er enten en alvorlig vannlekkasje, eller ekstremt dårlig drenering rundt grunnmuren om det er snakk om en sokkelleilighet/hybel. Venninnen din bør flytte ut på dagen for å unngå å bli syk/sykere. Så kan dere starte prosessen med befaring av hybel og slikt for å finne ut om det er kontraktsbrudd fra huseiers side. (siden hybelen helt klart er ubeboelig, skal det ikke så veldig mye til å få medhold her, tror jeg) Har selv bodd et halvt år i en muggsoppbefengt leilighet hvor jeg ble syk, og selv nå, femten år seinere, sliter jeg fortsatt med et kronisk problem med bronkiene, så få venninnen din ut av den hybelen så fort som fy!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 11 timer siden, måsfrid skrev: En venninne av meg står nå i en kinkig situasjon i huset hun leier hybel i. Inne på rommet hennes, er det svart mugg i hjørnene, det dugger konstant på vinduene og det kommer vann opp gjennom gulvet. Huseier har hatt en mann som har peiling på fukt til å se på huset, men det er en tanke å selv få tak i en fagperson som kjenner til verken huseier eller leietakere fra før, sånn at man får en second opinion på problemet. Huseier setter seg på bakbeina ift redusert husleie og prøver å legge skylden over på leietakerne. Er det noen her som vet hvor man kan få tak i dyktige fagpersoner som vil gjøre en befaring til en rimelig penge? Vi er rimelig opprådde her vi sitter og kjenner at det er vanskelig å finne fram i den jungelen internett er. Edit: Bergen Hvorfor sitter du og er opprådd hvis det ikke gjelder deg selv? Det blir for dumt å kamuflere historier på denne måten. Anonymkode: f085c...f30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå