Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på darwins utviklingslære og ser i grunn på meg selv som atheist. Men jeg tror kanskje det finnes en Gud i tillegg, ikke noe mer en at han eksisterer. Blir det feil å se på meg selv som atheist når jeg tror det kan hende det finnes en Gud, men tror ikke han skapte verden på samme måte som i andre relgioner?

Anonymkode: c9864...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på darwins utviklingslære og ser i grunn på meg selv som atheist. Men jeg tror kanskje det finnes en Gud i tillegg, ikke noe mer en at han eksisterer. Blir det feil å se på meg selv som atheist når jeg tror det kan hende det finnes en Gud, men tror ikke han skapte verden på samme måte som i andre relgioner?

Om du tviler på guds eksistens - men likevel ikke tror på han guden som skapte hele verden og alt det der - er du en agnostiker. Google it.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt klart ikke atist hvis du tror at det muligens fins en gud. HVA slags guddom du tror på er egentlig underordnet. Men siden du ikke virker helt sikker, så ville jeg kalt deg agnostiker. Enkelte liker å kalle folk som tenker som deg, for teistiske agnostikere, siden de heller mer til tanken om at det fins en gud, enn ikke. Evt svak ateisme. Jeg syns det blir flisespsikking som mest er begrunnet i formallogikk.

Skrevet

Agnostiker (som mange allerede har skrevet). Jeg har samme "livssyn" selv. Jeg aner ikke om det finnes eller ikke finnes en gud.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...