Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har positiv erfaring med dette? Jeg har kjøpt en med 1 mm nåler i håp om å få glattere hud, og fjerne ujevnheter etter kviser i tenårene. Prøvde den i går, og det gjorde så sykt vondt! Orker ikke holde på med dette om det ikke har noen effekt. Kanskje jeg burde gått ned til 0,5 mm?

Anonymkode: 5d5aa...617

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Har brukt det og har egentlig bare positivt å si om det. Det eneste negative var at ansiktet mitt nærmest flassa i over 3 måneder etter at jeg begynte med det (døde hudceller som falt av). 

Det gjør kanskje vondt, men det er verdt det syns jeg. Bruk det bare på kvelden før legge tid, smør på en krem du vil skal trekke inn i huden og gå til sengs. Huden din vil tydelig bli annerledes ved at mulige kviser blir mindre, du får mykere hud, arr blir lysere/borte etc. 

Siden du kanskje har litt sensitiv hud (?) så burde du brukt 0,5mm. Du vil jo ikke skade huden din. Personlig hoppa jeg rett på 1 mm og det gjorde vondt på nesa og i panna, men hva gjør man vel ikke for skjønnheten?

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har brukt dermaroller veldig lenge og vet at ved rett bruk så gjør det ikke vondt. Det er kanskje ikke helt behagelig men smertefullt skal det ikke være. Neste gang du ruller så prøv den holistiske metoden: https://www.dermaspa.no/dermaroller-guiden/hvordan-bruke/

Den er øverst på linken der, ved kvise arr så skal du også krysse over men enda kun rulle en vei og 2-3 cm om gangen. Det er denne teknikken jeg har brukt på meg selv og andre. Har ikke fått tilbakemelling om at det gjør vondt og da selv med en 1 mm rulle.  Jeg pleier ikke å gå over hele ansiktet med en 1 mm da det ikke er nødvendig. Jeg bruker en 0.5 mm ellers i ansiktet og en 1 mm på arrene uavhengig om det er kvise arr eller vanlige arr. Da starter jeg alltid med 0.5 mm før jeg avslutter med en 1 mm, da er det minimalt du trenger å bruke den lengste nålen. 

Håper dette var til hjelp, anbefaler deg å fortsette å rulle det gir fantastiske resultater men husk at det trenger tid for å virke.    

Anonymkode: 805cd...823

Skrevet

Jeg vurderer også å kjøpe en sånn. Tittet på Swiss Clinic sin.

Jeg har begynt å få pigmentflekker i ansiktet, og fikk tips om at dermaroller skulle hjelpe mot det også.
Noen med erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge skal en bruke den da?

Anonymkode: ff616...62b

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Belin skrev:

Jeg vurderer også å kjøpe en sånn. Tittet på Swiss Clinic sin.

Jeg har begynt å få pigmentflekker i ansiktet, og fikk tips om at dermaroller skulle hjelpe mot det også.
Noen med erfaring?

Swiss roller er ikke en microneedle roller da den har alt for mange nåler (540), den kan faktisk gi mange bivirkninger og skader da nålene ikke er nåler men kniver. Mengden nåler gjør at du må presse ruller ned i huden isteden for at nålene gjør penetreringen som altså er den riktige måten å rulle på http://www.mtdermaroller.com/540-needle-dermaroller-review-why-we-dont-sell-these/

Så ville holdt meg langt unna den, i tillegg så selger de ikke nok lange nåler til å få den rette penetreringen for ditt problem.Den beste rullen for pigmentflekker er 1 mm, det er kanskje lit overkill å bruke 1 mm i hele ansiktet. En god ide er å da bruke 0.5 mm på hele ansiktet før du går over pigmentflekkene med en 1 mm rulle eller stempel (har også mikro nåler). Om du ikke vet hva stempel (eller stamp som det også kalles) er så er det et her: https://www.dermaspa.no/derma-stamp-1-mm.html  

Arr serum for dermaroller fra White Lotus i kombinasjon vil være en god ide, men jeg vet også at flere bruker anti-aging serum også til det problemet. 

Skrevet
Den 6.3.2016 at 21.12, AnonymBruker skrev:

Swiss roller er ikke en microneedle roller da den har alt for mange nåler (540), den kan faktisk gi mange bivirkninger og skader da nålene ikke er nåler men kniver. Mengden nåler gjør at du må presse ruller ned i huden isteden for at nålene gjør penetreringen som altså er den riktige måten å rulle på http://www.mtdermaroller.com/540-needle-dermaroller-review-why-we-dont-sell-these/

Så ville holdt meg langt unna den, i tillegg så selger de ikke nok lange nåler til å få den rette penetreringen for ditt problem.Den beste rullen for pigmentflekker er 1 mm, det er kanskje lit overkill å bruke 1 mm i hele ansiktet. En god ide er å da bruke 0.5 mm på hele ansiktet før du går over pigmentflekkene med en 1 mm rulle eller stempel (har også mikro nåler). Om du ikke vet hva stempel (eller stamp som det også kalles) er så er det et her: https://www.dermaspa.no/derma-stamp-1-mm.html  

Arr serum for dermaroller fra White Lotus i kombinasjon vil være en god ide, men jeg vet også at flere bruker anti-aging serum også til det problemet. 

Tusen takk for bra svar! :-)

Skrevet

Bruker også dermaroll. Før jeg begynte så jeg MANGE videoer om dette på Youtube, for å gjøre det så riktig som mulig. Alle sier forskjellige ting, så man må visst nesten bare gå for det som høres mest fornuftig ut :P

Der er det mange som bruker mer enn .5 mm, men de sier nesten alle at de begynte på .5 for å vende seg til det.

Ei bruker 1.5 mm, noe som visstnok var veldig vont (jeg tror henne). Hun bruker smertelindrende krem på huden i ansiktet før hun ruller, men jeg er usikker på om det er så lurt. Tenker at den kremen må jo trekke inn i huden? Kanskje du kan søke det opp? Om det ikke er så farlig, kan kanskje det være en idé for deg :)

Ellers vil jeg nok anbefale deg å investere i en .5, så sparer du på 1'ern til senere.

AnonymBruker
Skrevet

Får man kjøpt dermaroll på nett?

Anonymkode: 54fdb...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man kjøpt dermaroll på nett?

Anonymkode: 54fdb...d1a

Her har de best utvalg: https://www.dermaspa.no/dermaroller.html

De selger white lotus, som er et veldig bra og seriøst merke  :) Har brukt white lotus (anti aging) serum lenge og er veldig fornøyd med det. Produktene selges også hos hudpleiere og hos akupunktører (akupunktører utfører ofte microneedling behandlinger). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...