Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Eg skal no prøve å lage brownies for fyrste gong og oppskrifta seier at eg treng mørkt kakaopulver utan tilsatt sukker (unsweetened. Trur det er riktig oversettelse). Men eg var på den nærmaste butikken i dag og alt eg fann, hadde sukker i seg. Kvar kan eg finne den type kakaopulver eg treng?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Hæ? Jeg kjøper mitt på butikken, sikker på at du så rett? Anonymkode: 81098...ae6
Poserose Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Trodde bakekakao var uten sukker? Ser i alle fall at bloggerne som baker uten sukker bruker kakao. Kanskje det står unsweetened i oppskriften fordi du ikke skal bruke oboy? 1
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Jeg kjøper mitt på butikken, sikker på at du så rett? Anonymkode: 81098...ae6 1 minutt siden, Poserose skrev: Trodde bakekakao var uten sukker? Ser i alle fall at bloggerne som baker uten sukker bruker kakao. Kanskje det står unsweetened i oppskriften fordi du ikke skal bruke oboy? Dei hadde ikkje bakekakao på butikken, hvertfall ikkje som eg såg. Har du nokon namn på bakekakao-merker så eg veit kva eg er på utkikk etter?
petterm Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Kakaopulver er uten sukker. Har en boks coop kakao i skapet, og den er uten sukker. Sjekket på nettet og Freia bakekakao er også uten sukker, også ganske sikker på at Freia drikkekakao er uten sukker. Det kan godt hende at kakao tilsettes sukker i andre land, men jeg tror ikke det er vanlig i Norge. 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Den røde fra freia er også bake-kakao uten sukker tror jeg! Anonymkode: 559c2...481
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Et øyeblikk siden, petterm skrev: Kakaopulver er uten sukker. Har en boks coop kakao i skapet, og den er uten sukker. Sjekket på nettet og Freia bakekakao er også uten sukker, også ganske sikker på at Freia drikkekakao er uten sukker. Det kan godt hende at kakao tilsettes sukker i andre land, men jeg tror ikke det er vanlig i Norge. Når eg var på butikken, så såg eg berre slik vanleg kakaopulver, ikkje bakekakao. Men då veit eg at det er det eg er på utkikk etter. Takk! Freia drikkekakao er eg ganske sikker på at sukker sto fyrst på innholdsfortegnelsen, altså den ingrediensen det er mest av.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Bakekakao står kanskje sammen med bakevarene, ikke med resten av kakaoen? På en butikk hadde de en type kakao sammen med bakevarene og en annen type sammen med sukkerkakaoen Anonymkode: 18b69...3d6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 3 minutter siden, Karou skrev: Har du nokon namn på bakekakao-merker så eg veit kva eg er på utkikk etter? Anonymkode: 81098...ae6 1
Gjest Margit Spat Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 (endret) Her er lenke til bakekakao (nederst på siden). Freia bakekakao inneholder i alle fall ikke sukker, og det tror jeg heller ikke det «vanlige» kakaopulveret til Freia gjør. De eneste som inneholder sukker, er de «sjokoladedrikk»-blandingene som skal blandes med bare vann eller melk, f.eks O-boy, Nesquick, Rett i koppen-kakao. Endret 1. mars 2016 av Margit Spat
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den røde fra freia er også bake-kakao uten sukker tror jeg! Anonymkode: 559c2...481 Den vanlege drikkekakaoen eller ein type bakekakao? (No er det merkeleg å skrive kakao merkar eg for eg har skrevet det så mange gonger ) Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bakekakao står kanskje sammen med bakevarene, ikke med resten av kakaoen? På en butikk hadde de en type kakao sammen med bakevarene og en annen type sammen med sukkerkakaoen Anonymkode: 18b69...3d6 Eg såg der, men fann det ikkje. Eg skal sjekke i nokon andre butikkar nært meg. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 81098...ae6 Takk! 1 minutt siden, Margit Spat skrev: Her er lenke til bakekakao (nederst på siden). Freia bakekakao inneholder i alle fall ikke sukker, og det tror jeg heller ikke det «vanlige» kakaopulveret til Freia gjør. Og takk! Då blir det sannsynlegvis snart brownies på meg :D
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 81098...ae6 Ooops, jeg mente egentlig denne: Men begge typer kan brukes til baking. Anonymkode: 81098...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bakekakao står kanskje sammen med bakevarene, ikke med resten av kakaoen? På en butikk hadde de en type kakao sammen med bakevarene og en annen type sammen med sukkerkakaoen Anonymkode: 18b69...3d6 Stemmer. TS har nok lett i feil hylle. Anonymkode: cd41e...03f
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Stemmer. TS har nok lett i feil hylle. Anonymkode: cd41e...03f Nei, det har ho ikkje
Vattenflaska Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 Helsebutikker feks Kinsarvik og Life hvis du ikke finne i vanlig matbutikk.
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, karlakarl skrev: Helsebutikker feks Kinsarvik og Life hvis du ikke finne i vanlig matbutikk. Takk!
Mis(s)Understood Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 (endret) Jeg pleier å bruke denne til brownies og sjokoladekake for voksne Pleier kjøpe den på Mega, men vil tro i alle fall Meny fører den? Endret 1. mars 2016 av Mis(s)Understood
Gjest Bergtekjen Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev: Jeg pleier å bruke denne til brownies og sjokoladekake for voksne Pleier kjøpe den på Mega, men vil tror i alle fall Meny fører den? Takk! Meny er ikkje så langt unna, så då kan eg sjå der.
Mis(s)Understood Skrevet 1. mars 2016 #20 Skrevet 1. mars 2016 Et øyeblikk siden, Karou skrev: Takk! Meny er ikkje så langt unna, så då kan eg sjå der. Det er absolutt verd å undersøke Den er ikke billig, det skal sies, men du bruker den ikke opp på en porsjon brownies og den har skikkelig kakaosmak (ikke sånn o'boy eller rett-i-koppen smak).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå