Gå til innhold

Tips til kongfyll. Valp.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg ha i kongen? Har fått med meg at det er greit å fryse den, men hva er godt å ha i?

Har de typene på bildene. Mulig de er for store for han ennå? Han flytter inn til helga, og er da bare 8 uker. ( stor blandingshund)

Jeg får ikke kommet meg på dyrebutikk med det første, så gjerne noe som kan kjøpes i dagligvarebutikk. 

Anonymkode: da232...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min valp er veldig glad i ulike typer smøreost. Skinkeost og gulost på tube er favoritten! Og leverpostei selvsagt:) Det går ned på høykant både fryst og rett fra kjøleskapet. 

Skrevet

Leverpostei, kjøttdeig, hunde/kattemat fra boks, vått tørrfor (slik at det blir grøtete og kan moses).

Bare være obs på at flere av disse tingene (spesielt f.eks leverpostei, kjøttdeig og smøreost) inneholder en del salt og er ikke noe hunder skal ha for ofte. Men i blant gjør selvsagt ingenting.

Skrevet

Bildene? Hvilke bilder? Jeg ser ingen :)

Jeg har noen sånne tygge-bildekk til min (de mini-bildekkene), og et par andre kong-leker som ikke ser ut som den vanlige buttplug-typen. Jeg smøtet leverpostei inni, og det er MEGA-populært!

Skrevet

I tillegg til alt som er nevnt kan du bruke peanøttsmør eller Banos. De fleste hunder elsker det, men vær obs på sukkermengden i Banos - litt en sjelden gang er greit. Leverpostei kan bli hardt for en valpemage om den får mye, så litt er ok. Jeg pleier å gjemme harde godbiter inne i det myke fyllet når jeg fryser kong'er.

Kos deg med valpen! :)

Skrevet

Vi bruker mild leverpostei eller hundemat i boks som moses godt. Det finnes også spesielt kong-fyll på tube, men dette er ganske dyrt. Nå skal jo ikke hunden spise mengder av dette. Bare en spiseskje eller noe som stappes godt inni så hunden må jobbe med det en stund. Viktig at det lukter godt, ellers er det mange hunder som mister interessen før de skal :)

AnonymBruker
Skrevet

Disse bildene. Jeg viste om leverpostei, men tenkte på saltet. Takk for tips

image.png

image.png

Anonymkode: da232...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...