AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Hei! Jente på 25 som alltid har hatt monobryn. Har røtter fra midtøsten, og det sier seg selv at det jeg har av hår er ganske mørkt. Er ellers blek/lys i huden, så det er jo ikke den beste comboen sånn sett.. Nå har det seg slik at jeg begynte å fjerne monobrynet mitt allerede da jeg var rundt 12-13 år. Uviten og uerfaren fjernet jeg det med barberhøvel, gikk jeg selvfølgelig over til å nappe. Nå har det seg slik at jeg er nødt til å nappe HVER ENESTE dag for at en ikke skal legge åpenbart merke til disse hårene mellom bryna. Problemet er at det likevel alltid vil være stubber jeg ikke får tak i, nettopp fordi de er for korte til å nappes. Om man står veldig nærme ansiktet mitt vil en kunne se en slags "skygge" mellom brynene mine, nettopp fordi jeg ikke får til å nappe ut disse korte stubbene. Jeg har hatt det slik i mange år, så jeg har selvsagt funnet diverse makeupteknikker som kamuflerer dette relativt ok - men ikke nok til at det ikke plager meg. Jeg har prøvd voks hjemme, men dette fungerer ikke - voksen tar ikke hårene. Dette er jo mest sannsynlig fordi hårene er for korte. Jeg kan ikke spare dem ut heller, nettopp fordi det er såpass mye mellom brynene mine at da kunne jeg ikke gått ut døra. Det at jeg må nappe såpass ofte og intenst gjør jo at jeg fort kan bli litt tørr og sår mellom bryna, og det er generelt veldig slitsomt å måtte ha det sånn. Det jeg lurer på er derfor om noen har erfaringer med det samme, og som eventuelt har funnet en løsning? Er det siste alternativet mitt rett og slett laserbehandling? - Er det noen som har tatt laser mellom bryna sine og som kan dele erfaringer, eller noen som generelt bare har tips til meg? Takknemlig for alle svar! Anonymkode: f878a...837
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Skulle ønske jeg hadde svar til deg på det, men ønsker å si at det er vondt at du føler du ikke kan gå ut av huset. Jeg tror dette kun er noe som du selv ser, som andre hverken tenker over eller legger merke til. Man er ofte svært bevisst ting man ikke liker ved seg selv, men omtrent ingen andre enn deg selv ser det, så fremt man ikke påpeker det selv. Anonymkode: 5e546...8d9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Er du sikker på at du har brukt god nok voks? Voksen tar alle småhår hos meg Anonymkode: 1477e...819
Gjest GulSol Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Voks i salong. Hjemmevoks er ikke bra voks. Proffe har gode teknikker. Når du napper, bedøver du huden med vann først? Jeg brukte å ta en klut med VELDIG varmt vann som jeg la over en liten stund, så nappet jeg kjapt og når det ble vondt repeterte jeg.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Vet du, jeg har det faktisk akkurat som deg. Holder på å bli sprø for jeg napper mellom bryna flere ganger i uka, men har aldri tenkt at det er noen vei ut av dette. Mamma sier at jo mer jeg napper med årene, jo mindre blir håra, men dette er jeg virkelig usikker på. Du sier du har røtter fra midtøsten, da vet du kanskje at det er mulig å fjerne ansiktshår med tråd. Kan foreslå at du kan bruke tråd for å få ut hårrotene som sitter igjen i huden. Press forsiktig rundt de mørke rotene (som om det er kviser der), for da stikker de ''huet'' ut, og da pleier det å være lett å få dem ut med tråd. Etterpå smører du inn med en fuktgivende krem.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Skrevet 2. mars 2016 27 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Vet du, jeg har det faktisk akkurat som deg. Holder på å bli sprø for jeg napper mellom bryna flere ganger i uka, men har aldri tenkt at det er noen vei ut av dette. Mamma sier at jo mer jeg napper med årene, jo mindre blir håra, men dette er jeg virkelig usikker på. Du sier du har røtter fra midtøsten, da vet du kanskje at det er mulig å fjerne ansiktshår med tråd. Kan foreslå at du kan bruke tråd for å få ut hårrotene som sitter igjen i huden. Press forsiktig rundt de mørke rotene (som om det er kviser der), for da stikker de ''huet'' ut, og da pleier det å være lett å få dem ut med tråd. Etterpå smører du inn med en fuktgivende krem. Tusen takk for tips! Dette skal jeg virkelig teste ut! Anonymkode: f878a...837
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde gått for laser både her og der. Prøvd å få det dekket pga det er hemmende i hverdagen. Anonymkode: 8152d...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå