Gå til innhold

Nordchoclad, noen som husker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I "gamle dager" hadde Coop-butikkene (S-marked før det ble til Prix der jeg bodde) en utrolig god sjokolade som kom fra Nordchoclad. Den kom i blokkform og i gjennomsiktig papir. Kom i flere varianter, men er den rene melkesjokoladen jeg husker. Herrejemini, så god den var! Mamma pleide å kjøpe den i helgene, det var stor stas. Jeg er født på midten av 80-tallet, så var neppe gamle jenta da den forsvant, men Gud bedre så god den var! Flere som husker den? Noen som vet om Nordchoclad-sjokolade fortsatt finnes på Coop i Sverige? Merket ble vel kjøpt opp av Chloetta eller Malaco mener jeg, men sjokoladen kan jo finnes for det, noe jeg håper den gjør. Coop-sjokoladen som finnes i norske butikker nå er ikke den samme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som husker denne fantastiske sjokoladen? 

Skrevet

Ja, jeg husker dem! Jeg var spesielt glad i appelsinkrokan

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Perelandra skrev:

36 minutter siden, Perelandra skrev:

Åh, den var også supergod! Hadde nesten glemt den, men kom på den når du nevnte det. Åh, hvoooooor ble disse av? Hvorfor forsvinner alt det beste? 

Sorry, klarte visst å quote deg to ganger. Duste-kåge som ikke lot meg fjerne den ene. 

Endret av Salka
Skrevet

Det er lenge siden de ble borte tror jeg. Kan ikke huske å ha smakt dem siden midten av 90-tallet.

Skrevet (endret)

Ja, jeg var ikke gammel da de ble borte, men likevel husker jeg dem utrolig godt. Tror de forsvant da s-markedene forsvant eller like etter. Skulle gitt mye for å få dem tilbake! 

Endret av Salka
Skrevet (endret)
10 timer siden, Salka skrev:

Ja, jeg var ikke gammel da de ble borte, men likevel husker jeg dem utrolig godt. Tror de forsvant da s-markedene forsvant eller like etter. Skulle gitt mye for å få dem tilbake! 

Muligens det, eller kanskje det skjedde enda tidligere? Jeg tror helst at Norchoklad-platene ble borte før den tid. I alle fall er det lenge siden jeg har smakt noen av dem.

Husker at platene hadde store tykke bilder, større enn andre melkesjokolader.

Edit - Jeg har googla mange ganger, men klarer ikke å finne noe bilde av sjokoladeplatene.

Endret av Perelandra
Skrevet
27 minutter siden, Perelandra skrev:

Muligens det, eller kanskje det skjedde enda tidligere? Jeg tror helst at Norchoklad-platene ble borte før den tid. I alle fall er det lenge siden jeg har smakt noen av dem.

Husker at platene hadde store tykke bilder, større enn andre melkesjokolader.

Edit - Jeg har googla mange ganger, men klarer ikke å finne noe bilde av sjokoladeplatene.

Vet ikke, egentlig, men tror de ble borte da s-marked ble til Prix på 90-tallet. Jeg var 7 år i 1990, så kan ikke ha skjedd så mye før den tid, da ville jeg neppe husket sjokoladen så godt. Tror jeg gikk på barneskolen sist jeg spiste den. Veldig lenge siden ja, sukk. 

Ja, tykke biter og i blokkform. Åh, de var så gode! 

Har googlet meg halvt i hjel jeg også, men finner ikke bilder. Dårlig gjort altså. 

Skrevet

Husker sjokoladen først og fremst fra tida 91-95. Da bodde jeg i "dalstrøka innafor" hvor S-laget var den ene av to butikker i bygda. Omlegginga til Coop tror jeg skjedde på slutten av 90-tallet eller tidlig på 2000-tallet., men så vidt jeg kan huske, var Nordchoklad-platene borte da.

Skrevet
2 minutter siden, Perelandra skrev:

Husker sjokoladen først og fremst fra tida 91-95. Da bodde jeg i "dalstrøka innafor" hvor S-laget var den ene av to butikker i bygda. Omlegginga til Coop tror jeg skjedde på slutten av 90-tallet eller tidlig på 2000-tallet., men så vidt jeg kan huske, var Nordchoklad-platene borte da.

Aha, jeg trodde det skjedde rundt 1990, så fikk det ikke helt til å stemme at den skulle blitt borte enda før den tid. Men i 91-95 var jeg jo 8-12 år, så da er det ikke rart jeg husker den godt. Jeg bodde i Oslo, men det var en liten s-marked eller s-laget som ble til Prix på stedet jeg bodde. 

Moro at du også husker den! :) Fine, fine sjokoladen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...