AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Pga alvorlig sykdom er jeg ikke i stand til å bruke mer enn et par minutter til å tilberede mat. Jeg trenger derfor tips om gode ferdigretter som enkelt kan slenges i ovnen, mikroen eller gryten uten noe særlig forberedelse. Begynner å bli rimelig lei mine 5 gjengangere Pizza Restaurante Pitabrød med løvbiff og salat Brødskive med egg Spagetti ala Capri Pytt i panneblanding Så har dere noen forslag? Anonymkode: 7ea6a...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så har dere noen forslag? Gå på butikken og kikke i hyllene? Det er jo drøssevis av ferdigmiddager der ute. Anonymkode: fb6a7...c31
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå på butikken og kikke i hyllene? Det er jo drøssevis av ferdigmiddager der ute. Anonymkode: fb6a7...c31 Jeg kan ikke gå på butikken å kikke. Noen må handle for meg så jeg må lage liste på forhånd Anonymkode: 7ea6a...1d6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Jeg kan ikke gå på butikken å kikke. http://www.kolonial.no/ http://www.dagligvarerdirekte.no/ Her kan du kikke. Anonymkode: fb6a7...c31 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Siden du egentlig ikke har kapasitet til å kokke i det hele tatt: Fjordland og lignende merker har mange ok ferdigretter. Anonymkode: f3153...a4e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Ostesmørbrød Havregrynsgrøt med kanel og sukker på Omelett Tilsette pølsebiter i posesuppe Tacolefser som pizzabunn Forstekte kyllingvinger og potetsalat Steke hvitløksbrød med ost og skinke på Lomper med philadelfiaost, ruccola og spekeskinke eller røkelaks Anonymkode: 8f3ee...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Frossen lapskausbaldning, tilsett vann, en buljongterning, pepper og noen opphakka pølser Fiskegrateng og kokte poteter Anonymkode: 50196...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Jeg anbefaler deg å kjøpe en slowcooker. Her kan du lett hive opp i ingrediensene og la det surre en god del timer. Så er det klar middag. Det finnes mange gode oppskrifter rundt om på nettet. Jeg synes at dette høres bedre ut som en bedre løsning enn all denne ferdigmaten. Du kan jo også lage hjemmelaget pizza (så fremt du klarer å kjevle ut deigen). Jeg lager alltid deig selv, men det finnes ferdige pizzadeiger på butikken (usikker på om man må kjevle de ut eller om de er ferdigkjevlet). Ellers er det mye ovnsbakt mat du kan lage. Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker (eksempelvis gulrot, blomkål, brokkoli). Selvkrydrede kyllinglår i ovnen med ovnsbakt søtpotet (jeg liker å krydre med timian, rosmarin, salt og pepper + litt olje, men jeg vet at mange andre bruker kanel). Det er mye du kan finne på. Anonymkode: dd805...ba9 1
Cambria Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Suppe er jo godt. Knurr har mange gode supper synes jeg Ellers så tenker jeg pølser, Fjordland. På rema 1000 har de også veldig gode frossenretter. Blant annet frossen nuddelrett som jeg synes er god
Jerry Lee Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Fårikål er vel noe av det enkleste, om du har noen til å kutte opp kålen. Retten gjør seg jo sjøl etter dette. Men det er kanskje ikke sesong for dette nå?!
Perelandra Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler deg å kjøpe en slowcooker. Her kan du lett hive opp i ingrediensene og la det surre en god del timer. Så er det klar middag. Det finnes mange gode oppskrifter rundt om på nettet. Jeg synes at dette høres bedre ut som en bedre løsning enn all denne ferdigmaten. Du kan jo også lage hjemmelaget pizza (så fremt du klarer å kjevle ut deigen). Jeg lager alltid deig selv, men det finnes ferdige pizzadeiger på butikken (usikker på om man må kjevle de ut eller om de er ferdigkjevlet). Ellers er det mye ovnsbakt mat du kan lage. Ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker (eksempelvis gulrot, blomkål, brokkoli). Selvkrydrede kyllinglår i ovnen med ovnsbakt søtpotet (jeg liker å krydre med timian, rosmarin, salt og pepper + litt olje, men jeg vet at mange andre bruker kanel). Det er mye du kan finne på. Anonymkode: dd805...ba9 Kjøp suppeposer og tilsett ekstra grønnsaker. Bruk gjerne blandinger med frosne grønnsaker. På vinteren har de mer næring enn friske grønsaker som er frakta halve jorda rundt. Du kan også tilsette hermetiske tomater, sopp, mais eller bønner. Eventuelt kan du også tilsette kjøtt eller sjømat slik som kokt skinke, pølser, kyllingkjøtt, reker, fiskekaker. Dette er mat du kan bruke direkte uten å steke eller koke først. Endret 2. mars 2016 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Minipizza. Kjøp pizzafyll på boks, hiv på pitabrød. Kutt opp bogskinke fra boks legg på noen sneier ost og putt i ovnen. Anonymkode: fd397...700
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Rema har kjekke metallformer med ferdig opphakkede grønnsaker du bare trenger å ta av plasten og sette inn i ovnen. En av dem er visst grei til fisk, det er beregnet at man skal legge en fiskefilet oppi metallformeg og la dem tilberedes sammen i ovnen. Følger med en pose marinade du kan helle på. https://www.rema.no/produkter/GENERIC-193/urtemarinerte-ovnsgronnsaker Anonymkode: fd397...700 1
lisske Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Finnes noen bokser i frysedisken med thaimat som jeg synes er god å ha når sambo er på seinvakt. 7 min i micro, ferdig. Husker ikke navnet men favorittene mine heter noe ala Thai red curry med ris eller thai kylling satay med nudler Findus har også ferdigposer med asiatisk mat jeg synes er helt greie, iallefall den thairetten Ingen rundt deg som kan komme å hjelpe deg med matlaging en gang i mellom da? Da slipper du all ferdigmaten, både sunnere og billigere. Jeg laget mat til mange og fryste ned i porsjonspakninger til tiden etter fødsel f.eks. Lagde lapskaus, spaghetti bolognese og kyllingwok(den ble svært vassen ). 1
Kristanna Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 Ferdig pizzabunn og ting du kan legge rett på, ferdigrevet ost og pepperoni kanskje? Wok? Kjøp ferdigstrimlet kjøtt og oppkuttete grønnsaker pai fra frysedisken, kjøp oppkuttet salat og ha fetaost i terninger til. Hamburger og brød nachos, hvis du orker steke kjøttdeig? Kjøp ferdigrevet ost her og. Fiskekaker i hamburgerbrød
John_Felipe Skrevet 4. mars 2016 #17 Skrevet 4. mars 2016 10 LETTE Bakt søtpotet med picnic skinke,ost,rømme, og kryddesmørr. Krever nesten ingen matlaging. Nachos med ost og spekeskinke i microen. ostesnitzel i ovn svenske kjøttboller kan også slenges i oven fiskeburger stekes lett i pannen i et par minutter stabburet pai med ost og skinke, sleng i ovnen pomfri i ovn + wiener pølser Fylt fisk fra findus,sleng i ovnen lasagne frossen vare, sleng i ovnen Hold it/pan pizza i micro Bruk marked.no og kolonial.no Der får du se alle utvalg og de levere maten hjem til deg. Har bare gode erfaringer med dem hittil. Lykke til og god bedring <3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #18 Skrevet 4. mars 2016 Hvis du vil ha et avbrekk fra ferdigmat går det an å lage veldig enkel mat av ferske råvarer også. Feks ovnsretter, som flere har foreslått. Jeg liker fersk fisk som salma, fordi den trenger kort tid, og selges i så små forpakninger at det kan være ok når man spiser alene. Del i stykker, ha på bakepapir i ovnen med litt olivenolje, og sammen med feks en squash skåret i biter og noen cherrytomater. 200 g, 10 minutter (eller til du synes laksen er passe). Grønnsakene kan evt få et kvarters forsprang. Slik gjør maten seg selv i ovnen, og du trenger ikke passe så nøye på gjennom hele prosessen. Og det blir ingen oppvask. Litt rømme til, kanskje en sitronbåt, og du har en frisk og lett middag. Typisk alenemat for meg, i hvert fall. Om du har lyst på poteter er amandinepoteter smart, de koker (eller ovnsbakes) fort, og trenger ikke skrelles. Ferdigvasket salat eller spinat er også smart, den kan tas rett ut av posen og spises som den er til kjøtt eller fisk med bare litt olivenolje og sitron på. Anonymkode: 1dc83...c0d
Gjest morhjertegod Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 Sjekk ut denn siden på Facebook Proper Tasty, mye lettvint, mye godt. Vi testet kylling med kesam og spinat, som vi gratinerte i ovenen. Veldig godt og smakfult, raskt og enkelt.
venus_ Skrevet 5. mars 2016 #20 Skrevet 5. mars 2016 Disse ferdigrettene synes jeg er gode hvis jeg må ty til det: Hellstrøm cocotte med lam Findus Tikka Masala Fjordland chop suey Fjordland svenske kjøttboller Folkets lasagne (frossen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå