Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med folk som absolutt må komme på "suprise" på døren rett etter middag?

Har noen i familien som av og til gjør det, og det hender at venner også gjør det. 

Jeg synes det er utrolig irriterende da jeg har en jobb som gjør at jeg må stå opp ekstra tidlig og derfor liker jeg å ta en liten lur etter middag. Jeg spiser middag kl. 1630/17 ca, så det er jo ikke slik at jeg spiser på en unormal tid. 

Jeg har prøvd å hinte, men de tar det ikke. 

Jeg liker best at folk ringer meg før de kommer, så kan vi heller avtale tidspunkt. i tillegg er det utrolig irriterende når man merker at personene omtrent forventer å få komme inn. Noen ganger sier jeg "å, jeg skulle akkurat lette meg nedpå litt", men de tar ikke hintet. Da svarer de bare "jeg blir ikke så lenge, skulle bare stikke innom å si hei". 

Hva skal man gjøre med slike suprise-folk?

Erfaringer?

Anonymkode: f6e6c...7b6

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett mobilen på lydløs, koble fra ringeklokka, og ta deg en lur med god samvittighet.

• Liker 17
Skrevet

Sier klart i fra at folk er forskjellige og at jeg ikke synes det er greit. :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slike mennesker takler som oftest "det passer ikke nå". Så da er det bare å si det. 

Egentlig synd at man ikke kan bare stikke innom folk lengre...

Anonymkode: 31e7a...a7a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det ikke fungerer å si klart ifra at det ikke passer så ville jeg ikke ha åpnet. 

Anonymkode: ddf1a...633

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike mennesker takler som oftest "det passer ikke nå". Så da er det bare å si det. 

Egentlig synd at man ikke kan bare stikke innom folk lengre...

Anonymkode: 31e7a...a7a

Leste du ikke hovedinnlegget? Selv synes jeg det er litt frekt å bare regne med at en annen har tid til deg uten å spørre, for i tillegg å trenge seg på når det påpekes at det ikke passer. Ganske selvsentrert tankegang. Veldig glad for at dette ikke er særlig vanlig. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Før var det jo sånn at man bare stakk innom, men nå som alle har mobiltelefon så er det ikke like vanlig nei. Jeg liker også at man sier i fra før man dukker opp.

Anonymkode: f584d...14a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å jeg savner å få slike besøk. Nå til dags skal alt avtales dagevis i forveien. Mye kjekkere med besøk som ikke er planlagt.

Anonymkode: 80383...dff

• Liker 13
Skrevet

Du kan jo bare å la være å åpne når det ringer på om du ikke ønsker besøk. Koble ut ringeklokken i det tidsrommet du ønsker å være alene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si i fra, høflig, fremfor å hinte. Hører de ikke etter å får de ta risikoen om bomtur for du er faktisk i din fulle rett å ikke åpne døra. Koble den ut, slå av mobilen, trekk for gardiner osv. Blir gal av at folk ikke klarer å respektere privatliv.

Anonymkode: 70ba0...6d7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selv syns jeg det er best om besøk blir avtalt ettersom jeg har en litt hektisk ukeplan. Om det er noen som på død og liv bare skal stikke innom må de gjerne gjøre det, men da må de belage seg på at husarbeid og andre gjøremål blir gjort samtidig. 

Anonymkode: 47ee4...0d2

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke, folk som TS slutter jeg og omgåes pga alt skal være på deres premisser og det er snedig hvordan de selv ikke tar seg fem øre og bare stikke innom folk, men skjer det hos dem så går de bananas.

Jeg foretrekker faktisk at folk bare stikker innom fordi da må de ta meg og leiligheten som vi er.

Skrevet

Ikke åpne døra når du ikke vil ha besøk.

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jeg savner å få slike besøk. Nå til dags skal alt avtales dagevis i forveien. Mye kjekkere med besøk som ikke er planlagt.

Anonymkode: 80383...dff

Jeg også. Alt for sjelden noen bre stikker innom

• Liker 6
Skrevet

Jeg sier bare at jeg står litt på farten så derfor passer det ikke så bra akkurat nå. Men de er hjertelig velkomne en annen gang og om de vil være sikre på å slippe å komme bomtur så hadde det vært lurt å sende en kjapp melding først.

Men i utgangspunktet synes jeg uventede gjester er koselig :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Så hvorfor lukker du opp i første omgang hvis det ikke passer.

Vanlig høflighet selvsagt. Ikke alle, slik som meg, ser hvem det er før man åpner heller. Selv om man åpner døra vil det jo ikke si at man inviterer den andre parten inn på et besøk på flere timer. Når man presiserer at det ikke passer gjør man jo det hvertfall ikke. Hvilke premisser snakker du om at det går på sier du? Siden det går jo åpenbart ikke på TS sine premisser når hennes ønsker og behov ikke blir tatt hensyn til i sitt eget hus. 

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig høflighet selvsagt. Ikke alle, slik som meg, ser hvem det er før man åpner heller. Selv om man åpner døra vil det jo ikke si at man inviterer den andre parten inn på et besøk på flere timer. Når man presiserer at det ikke passer gjør man jo det hvertfall ikke. Hvilke premisser snakker du om at det går på sier du? Siden det går jo åpenbart ikke på TS sine premisser når hennes ønsker og behov ikke blir tatt hensyn til i sitt eget hus. 

Men gjør du det klart for dem at det ikke passer med besøk nu, eller slipper du dem inn alikevel selv om det ikke passer?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, O.G. skrev:

Men gjør du det klart for dem at det ikke passer med besøk nu, eller slipper du dem inn alikevel selv om det ikke passer?

Jeg har heldigvis en omgangskrets som gir beskjed før de kommer, og hvertfall respekterer når jeg sier at det ikke passer. Jeg tar utgangspunkt i TS sin situasjon - som danner grunnlaget for tråden. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heldigvis en omgangskrets som gir beskjed før de kommer, og hvertfall respekterer når jeg sier at det ikke passer. Jeg tar utgangspunkt i TS sin situasjon - som danner grunnlaget for tråden. 

Ok.

Skrevet

Helt enig med TS. Fordømt irriterende. Nå har alle telefon, og kan ringe på forhånd. Hater det selv. Er folkesky som få.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...