Blekkulf Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Vi har kjøpt oss ei ny leilighet, men jeg klarer ikke å få den hjemmekoselige stemningen her. Aller verst er det på badet, det er så hvitt og sterilt, og det er ikke vår stil i heletatt. Har dere noen tips til hvordan vi kan få det mer hjemmekoselig? Vi liker den lune, varme stilen med jordfarger. Gjerne kom med inspirasjonsbilder eller lignende:-) Legger ved et bilde av et bad som ligner:-)
j23 Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Nå er ikke jeg noen ekspert på koselig bad da jeg har kun et bittelite bad selv, men hvis badet deres har såpass god størrelse som det ser ut som ville jeg foreslått følgende: noen kurver (gjerne i bast eller naturfarge) til skittentøy, for eksempel under knaggene ved siden av dusjen. en hylle i tre til håndklær, sminketing osv? en benk i tre under knaggene til å sitte på/skifte klær/ legge klær på? en stor grønnplante, en palmelignende sak en vase med noe grønt, eller noe pynt på servanten ved vasken dimme lyset, eller flere små lyspunkter gjør det fort litt lunere og koseligere en matte som matcher håndklær/vaskekluter, eller i en naturfarge Dette er bare forslag jeg kom på nå i forbifarten, men jeg kan godt legge til noen bilder dersom du ønsker mer inspirasjon? Vil veldig gjerne høre hva du ender opp med å gå for ts:) 4
Rosamuffins Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Veldig mange gode tips i forrige innlegg:) Foreslår også duftlys med vanilje. Ikke nødvendigvis for å brenne på, men fordi det gir en digg lukt. De fra IKEA er bra! Grønne planter er veldig smart. Hvis de blir støvete kan man spyle dem i dusjen;) Såpedispenser i farge som matcher andre ting på badet. Pleier å kjøpe First Price pumpesåpe og tømme over. Virker mye mer "eksklusivt", i tillegg til å være et fargeinnslag. Vår er turkis, matcher håndklærne.
Blekkulf Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2016 Tusen takk for mange gode tips! Nå skal jeg på shopping, så skal dere få se hvordan det blir etter hvert:-) 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Heng opp noen ekstra knagger, og heng opp badekåpe, svamp, tøypose til bomull... Man får jo også kjøpt hylle med knagger under. Da kan du pynte med ett eller annet oppå hylla. Kurver, krukker, lys... Badeand? Sånne brune tre-hyller til badet. Sånn som dette: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40241408/. Får sikkert tak i andre versjoner også. Skaff dere en fin skittentøyskurv. Hvis dere pleier å ha det på badet.. Små kurver og sånt for sminkegreier/tannkrem osv på vasken. Håndklehenger. Får tak i mange fine Anonymkode: 4e1e0...ab3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 Vi har radio på badet som er koblet til lysbryteren. Så hver gang vi slår på lyset, hører vi på favorittkanalen. Det synes jeg er koselig. Anonymkode: daa4b...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå