Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen som har fått startlån fra bergen kommune og vet hva felleskostnad grense ligger på? per idag eller i fjor?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der er ingen grenser på felleskostnader. 

Men føringene ligger i at bolgen skal være nøktern, gi løsning på et boligproblem, boligen skal fungere og låntaker skal kunne være i stand til å betjene lån og fellesutgifter. 

(Det er boligens totale pris som må være innenfor max lånebeløp, altsåmikke bare kjøpesummen for brl. Bolig.) 

Anonymkode: d83ae...a2e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der er ingen grenser på felleskostnader. 

Men føringene ligger i at bolgen skal være nøktern, gi løsning på et boligproblem, boligen skal fungere og låntaker skal kunne være i stand til å betjene lån og fellesutgifter. 

(Det er boligens totale pris som må være innenfor max lånebeløp, altsåmikke bare kjøpesummen for brl. Bolig.) 

Er du sikker på det?syntes jeg hørte at det må være innen for så og så felleskostnad? har du vært bort i det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er totalkostnaden som har noe å si, du skal være i stand til å betjene lån og felleskostnader som en helhet.

Anonymkode: 6ec50...cb5

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, lakk skrev:

Er du sikker på det?syntes jeg hørte at det må være innen for så og så felleskostnad? har du vært bort i det?

Felleskostnader = Husleie. Betales 1 gang pr. Måned. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får et lån utifra hva du kan betjene i lån. Du kan og få tilskudd. Du får

Anonymkode: 8a755...d10

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som startet på et svar over. Maskinen min klikket og posten ble sendt før jeg var ferdig.

Prøver igjen:)

Når lånet har blitt godkjent i husbanken så får du ark med full oversikt over lån og eventuelt tilskudd, nebetalingsplan, hva du kan betjene i felleskostnader,  og hva en skal sitte igjen med til annet (Sifo-budsjett) Du får en oversikt over kjøp av bolig i borettslag og en for privat.

Hvis du finner et sted med høyere felleskostnader enn det de har skrevet du kan betjene, så kan dette føre til at lånet blir redusert. 

Anonymkode: 8a755...d10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...