AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Tok tatovering i går, satt i fem timer og fikk en ganske stor reaksjon med skjelving/feberfølelse i ettertid. I løpetav dagen i dag har det blitt verre, og jeg er stiv over alt, er følsom i huden og har hodepine. Har ekstremt vondt i bekkenet mitt, som også til vanlig tuller etter fødselen min for halvannet år siden. Har googlet og sett at influensafølelse er vanlig etter en lang økt, og at det ikke er noe å stresse med, men jeg kjenner at jeg stresser litt likevel. Dette er ikke influensaSYMPTOMER, men skikkelig ifluensa, jeg hoster, fryser og har høy feber. Skal sies at jeg var småhanglete før timen i går også, og har vært det noen dager. Så jeg tror det er én av to ting: Immunforsvaret mitt som har kjempet mot influensa en stund og byttet fokus i går da jeg fikk et stort åpent sår på kroppen, eller en "influensa" som reaksjon på påkjenningen i går. Er det noen som har erfaring eller kompetanse, som kanskje kan berolige meg litt? Ser for meg blodforgiftning eller infeksjon eller andrer fæle ting, og artikler i aviser når jeg googler roer meg ikke akkurat. Hva tror dere? Er kanskje særlig bekkensmertene jeg stresser litt med. Er det vanlig å få sterkere bekkensmerter når en har influensa? Hele hoften/ryggen min er sår og vond (tok tatoveringen på armen). Anonymkode: b76b4...e6f
skruf Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Tror jeg ville ha ringt tatoveringsstudioet hadde jeg vært deg.., evt vurdert å kontakte lege. Er det en massiv infeksjon som følge av tatovering så kan det være litt skummelt. Men som du sier selv så var du i utgangspunktet ikke i form, så det kan jo være en influensa du har brygget på som nå har slått til for fullt. Fikk selv en fysisk/kroppslig reakson på den største tatoveringen min, satt vel i ca 5 timer. Begynte å fryse/skjelve på slutten av økten, men det var nok kroppen som sa ifra på den konstante smerten som nålene trigger når man tar tatovering. At du har vondt i kroppen kan og rett og slett komme av stølhet etter å ha sittet i samme stilling/rolig så lenge. Men, høy feber høres ikke helt normalt ut som reaksjon på ei lang tatoveringsøkt. Hvordan ser selve tatoveringen ut da? Er du veldig hoven?
Haugenjenta Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Sier meg enig med Skruf. Jeg og får litt sånn influensasymptomer, og kan føle meg veldig kald, men aldri blitt så ille som du beskriver det under tatoveringssessions. Er man ikke i form i utgangspunktet så kan det nok få fullt utspring når du fokuserer på noe annet. Gjør som Skruf sier; ta kontakt med tatoveringsstudioet, eventuelt legen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 7 minutter siden, skruf skrev: Tror jeg ville ha ringt tatoveringsstudioet hadde jeg vært deg.., evt vurdert å kontakte lege. Er det en massiv infeksjon som følge av tatovering så kan det være litt skummelt. Men som du sier selv så var du i utgangspunktet ikke i form, så det kan jo være en influensa du har brygget på som nå har slått til for fullt. Fikk selv en fysisk/kroppslig reakson på den største tatoveringen min, satt vel i ca 5 timer. Begynte å fryse/skjelve på slutten av økten, men det var nok kroppen som sa ifra på den konstante smerten som nålene trigger når man tar tatovering. At du har vondt i kroppen kan og rett og slett komme av stølhet etter å ha sittet i samme stilling/rolig så lenge. Men, høy feber høres ikke helt normalt ut som reaksjon på ei lang tatoveringsøkt. Hvordan ser selve tatoveringen ut da? Er du veldig hoven? Nei, tatoveringen er helt fint. Som alle andre jeg har tatt. Litt øm, litt rød, men ikke noe merkbart. Er mest resten av kroppen som er helt på bærtur. Målte feber til 38, så føler meg visst verre enn feberen skulle tilsi. Jeg tenker bare at hoste, hodepine, halvtett nese og sånn taler mot infeksjon og for influensa? Har sendt mld til studioet. Anonymkode: b76b4...e6f
Neket Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Om det er pga tatoveringen blir man neppe snørrete og får vondt i halsen? Hovenhet rundt tatoveringen og evt feber, ja. Men ikke hoste, snørr og sår hals... 4
skruf Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, tatoveringen er helt fint. Som alle andre jeg har tatt. Litt øm, litt rød, men ikke noe merkbart. Er mest resten av kroppen som er helt på bærtur. Målte feber til 38, så føler meg visst verre enn feberen skulle tilsi. Jeg tenker bare at hoste, hodepine, halvtett nese og sånn taler mot infeksjon og for influensa? Har sendt mld til studioet. Anonymkode: b76b4...e6f Utifra hva du skriver så tror jeg ikke det er tatoveringen, men at det er den forkjølelsen du har kjent på som har brutt ut 38 er ikke så høy feber (da du skrev høy så så jeg for meg 39+). Ta et par paracet og drikk noe varmt og lindrende for halsen. 1
Fireflies Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Jeg satt også fem timer i stolen og var dritdårlig uken etterpå. Det gikk over etter antibiotika. Grunnen var at CRCP var blitt altfor høy og jeg hadde fått en infeksjon. Jeg var dårlig når jeg kom til tattovøren og derfor skulle jeg ikke tatt tattoveringen den dagen. Mest sannsynlig så gjorde de timene at kroppen ikke klarte å kjempe mot infeksjonen. Tror ikke det er verre enn det, føler du at det er på grunn av tatoveringen så ring legen og ta en blodprøve
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 5 minutter siden, Sooool skrev: Jeg satt også fem timer i stolen og var dritdårlig uken etterpå. Det gikk over etter antibiotika. Grunnen var at CRCP var blitt altfor høy og jeg hadde fått en infeksjon. Jeg var dårlig når jeg kom til tattovøren og derfor skulle jeg ikke tatt tattoveringen den dagen. Mest sannsynlig så gjorde de timene at kroppen ikke klarte å kjempe mot infeksjonen. Tror ikke det er verre enn det, føler du at det er på grunn av tatoveringen så ring legen og ta en blodprøve Antakeligvis er det dette det dreier seg om. Det lureste er uansett å ta kontakt med legen i slike tilfeller det ikke er lokale symptomer. Anonymkode: 2707b...785
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Takk for svar! Tatovøren sier jeg skal stappe i meg litt ibux og paracet så tror han det er over til i morgen. Ringer legen i morgen dersom det ikke blir bedre. Anonymkode: b76b4...e6f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 38.7 nå, og føler meg møkkdårlig. Men føles helt som vanlig influensa. Er det noen distinkt forskjell mellom infeksjon og influensa sånn symptommessig? Skikkelig irriterende at dette kom akkurat nå etter tatoveringstimen. Kan jo bli paranoid av mindre. Anonymkode: b76b4...e6f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 38.7 nå, og føler meg møkkdårlig. Men føles helt som vanlig influensa. Er det noen distinkt forskjell mellom infeksjon og influensa sånn symptommessig? Skikkelig irriterende at dette kom akkurat nå etter tatoveringstimen. Kan jo bli paranoid av mindre. Anonymkode: b76b4...e6f Influensa er jo en infeksjon som sitter i luftveiene dine. Hvis du får en bakteriell infeksjon i tatoveringen vil du få økende smerter der, hevelse, at det væsker eller kommer puss. Hvis du har infeksjon i tatoveringen får du ikke forkjølelsessymptomer, men du kan føle deg slapp, dårlig, få feber og frostrier samtidig som du har lokale infeksjonstegn. Anonymkode: f3dbf...2cf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Influensa er jo en infeksjon som sitter i luftveiene dine. Hvis du får en bakteriell infeksjon i tatoveringen vil du få økende smerter der, hevelse, at det væsker eller kommer puss. Hvis du har infeksjon i tatoveringen får du ikke forkjølelsessymptomer, men du kan føle deg slapp, dårlig, få feber og frostrier samtidig som du har lokale infeksjonstegn. Anonymkode: f3dbf...2cf Hehe. Takk! Anonymkode: b76b4...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå