AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 For noen dager siden brukte jeg en ansiktsmaske fra Korea. Dagen etter våknet jeg opp med noe som så ut som utslett langs kjeven, på deler av haka og på halsen. Masken jeg brukte inneholdt sitrus, men ikke syre. Tror selv at dette var en reaksjon på at jeg ikke tålte produktet, men kan det tenkes at det er noe annet? Feks overstimulering siden det enda ikke har gått bort? Tips til å rette opp i dette? Anonymkode: 25073...051
MissPhoebe Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Sitrus er svært irriterende, synes jeg, no matter what. Det er vanskelig å si hva kan du gjør nå, men det er lurt å gå tilbake til en enkle hudpleie rutine (minus er mer ) og ikke bruke noen annet men bare myktgjørende produkter som gir deg fuktighet og lindrer huden din. Jeg vet ikke hvilken rutine du har, eller hvilken type av hud du har, men hvis du bruker AHA/BHA/Retinol, osv. det er lurt å tå en pause og ta vare på din hud. Gå tilbake med din vanlige rutine med bare ett nytt produkt hver uke, ikke med alt med en gang. Din hun kan se ut bedre etter noen dager, men det er helt sikkert "sensitized"(sensitivisert????). Jeg håper at du forstår hva jeg mener, hehehe. Det ville være veldig praktisk hvis du har en mist på hand, som du kan bruke så ofte som du vil. Noen bruker La Roche Posay og Avene sine vann, men jeg foretrekker å bruke Aloe Vera juice (med en litt glyserin og noe dråper av vitamin E). Dette tar ikke med seg ansikts fuktighet når det fordampes. Jeg finner mineral vann ganske dehydrerende. Lykke til med det!!!!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 Hvorfor bruke produkter fra Korea du ikke aner hva inneholder? Fullstendig naivt, spør du meg. Undersøkelser viser at det kan være giftstoffer og farlige stoffer i kosmetikk produsert i asiatiske land. Anonymkode: 976a9...891
MissPhoebe Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Neste gang du kjøper noe, kikke CosDNA før du gjør det. Der får du ingredienser av det meste. Men, det er noe ingredienser som kan gir deg en reaksjon og det er "helt trygge" for de meste. For eksempel, jeg kan ikke brukke shea butter (Butyrospermum Parkii, Vitellaria Paradoxa, Vitellaria Nilotica, Shea Nut Butter, Butyrospermum Parkii Butter), eller mineral olje, men begge to er "grønn" for CosDNA (non comedogenic, non irritating). CosDNA er ikke heeeelt trygge på grunn av din hud kan reagere på forskjellige måter, men det gir deg en idé. Endret 3. mars 2016 av MissPhoebe missing link
Gjest marizz Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruke produkter fra Korea du ikke aner hva inneholder? Fullstendig naivt, spør du meg. Undersøkelser viser at det kan være giftstoffer og farlige stoffer i kosmetikk produsert i asiatiske land. Anonymkode: 976a9...891 Hvordan vet du at hun ikke vet hva de inneholder? Alt er merket med innholdsfortegnelse(ofte på koreansk da), og man kan sjekke omtrent alle produktene på Cosdna som MissPhobe linket til. Jeg er imidlertidig veldig interessert i undersøkelsene som viser at det kan være giftstoffer i KOREANSK kosmetikk. Til ts: Med mindre du har brukt mye på huden din er det nok "bare" en reaksjon. Da jeg har fått reaksjoner har det hjulpet med allergitabeletter og eventuelt litt kortisonsalve. Endret 3. mars 2016 av marizz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå