Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å få mensen rundt den 26 hver måned. Den 13 hadde jeg sex, og tok angrepille dagen etter. Hadde sex igjen den 16 og tok en ny angrepille den 17 eller 18. 

Nå er det fire dager siden jeg skulle hatt mensen. Ser det anbefales å ta test dersom mensen uteblir lengre enn 5 dager. Det er vist normalt at angrepille utsetter mensen litt. 

Har dere erfaring på dette området? 

Anonymkode: 1428f...979

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke prevensjon? Man skal ikke ta angrepiller flere ganger hver måned.

Anonymkode: 2f173...740

• Liker 2
Skrevet

Ta å kjøp testen i dag og test deg i morgen. Får du mensen før det trenger du ikke ta testen, men da har du den til en annen gang.

Gjest Dwight
Skrevet

Du har jo tuklet med hele systemet ditt. Angrepiller er sterke kost, og skal ikke tas som prevensjon.

Ta test om et par dager.

Skrevet

Du skal ikke ta angrepiller flere ganger i måneden.

Ta en test er du bekymret. Jeg har opplevd forsinket mens uten å være gravid.

Googlet litt og det står at angrepiller forsinker eggløsning så det kan godt bare være slik at du har forstyrret din syklus og dermed utsatt menstruasjonen. Uansett bruk kondom eller kom deg til legen og få p-piller dersom dere insisterer på å ikke bruke kondom.

"Det er veldig viktig at angrepillen kun fungerer som nødløsning, og den skal ikke erstatte annen prevensjon. Nødprevensjon inneholder nemlig relativt stor hormonmengde, og bruk av angrepille flere ganger i samme menstruasjonssyklus øker faren for hormonoverdose. Dette kan blant annet føre til menstruasjonsforstyrrelser, sier Storfjell-Olven." Kilde: klikk.no

AnonymBruker
Skrevet

neste gang bruker du prevensjon. men du har fucka til hele systemet ditt, så ta en graviditetstest, å er den negativ så må du bare vente til mensen kommer igjen. å da kan den bli uregelmessig et par ganger til kroppen din har fikset hormonene dine :P

Anonymkode: dca61...a02

Skrevet

Skader ikke å ta en gravitest. 

Men angrepille er jo en høy dose hormoner. De gangene jeg har tatt det har jeg fått meget forsinket mens, om ikke helt uteblitt til neste måned. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pleid å få mensen rundt den 26 hver måned. Den 13 hadde jeg sex, og tok angrepille dagen etter. Hadde sex igjen den 16 og tok en ny angrepille den 17 eller 18. 

Nå er det fire dager siden jeg skulle hatt mensen. Ser det anbefales å ta test dersom mensen uteblir lengre enn 5 dager. Det er vist normalt at angrepille utsetter mensen litt. 

Har dere erfaring på dette området? 

Herregud, hvorfor leser du ikke bruksanvisningen?

Anonymkode: 4805c...670

Skrevet

Anbefaler deg å teste for andre ting enn graviditet også. Man vet aldri hva folk kan ha.

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål, som ikke er fra TS

Om man har tatt en angrepille, så får man mensen etter noen dager. Kan man likevel være gravid? (har hørt om damer som har hatt mens, de har vært gravid.)

Anonymkode: 29ba2...18d

Skrevet

Du er ikke gravid om du har mensen. Du kan ha blødninger, som ikke er menstruasjon, og være gravid.

Man kan også bli gravid om man tar angrepille og eggløsning allerede har vært.

AnonymBruker
Skrevet

TS, som lurte på angående angrepille og graviditet (til Silfen)

Når begynner symptomene på graviditet? 

Og hvordan kan jeg skille mellom mensen og blødninger? Kjente at det var mensen, men når jeg leste dette så ble jeg veldig usikker. Hvordan kjennes blødninger ut?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan kan jeg skille mellom mensen og blødninger? Kjente at det var mensen, men når jeg leste dette så ble jeg veldig usikker. Hvordan kjennes blødninger ut?

Gjest Dwight
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner ikke forskjellen. Det er kun en test som er sikker.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på. Ofte vil blødninger som ikke er menstruasjon være annerledes enn hvordan du vil oppleve menstruasjon, men det er ikke en garanti. En test er eneste måten å få et svar på, alt annet blir gjetninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig klar over at man ikke skal misbruke disse angrepillene, men nå ble det slik denne gangen. Det er ikke akkurat hverdagskost. 

Takk for svar, alle! 

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Silfen skrev:

Det kommer jo helt an på. Ofte vil blødninger som ikke er menstruasjon være annerledes enn hvordan du vil oppleve menstruasjon, men det er ikke en garanti. En test er eneste måten å få et svar på, alt annet blir gjetninger.

Vel, da må jeg vel bestille time hos fastlegen. Se om jeg er gravid og i samme slengen sjekke meg selv for kjønnssykdommer. 

Flaut, men det er bedre enn å sitte igjen med en baby og fortelle sexpartnere at jeg har kjønnssykdommer. 

Takk for svar, Silfen og Dwight :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...