Gå til innhold

Lokke til seg en katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! I to uker nå har det stått en katt og mjauet til alle døgnets tider. Han tilhører ikke noen som har bodd her før, det har vi sjekket opp.. Vi blir vekt på natten pga den høylytte mjauingen.. Har lagt ut på diverse facebook- sider om noen savner den, men ingen respons.. Jeg får helt vondt av den, fordi den ligger utom her og er livredd, og nå er det et forferdelig til vær også.. Så jeg tenkte å få lokket til meg katten slik at jeg får sjekke om den er chippet osv.. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Uten fangsfelle? 

Anonymkode: ffcbb...63a

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Hva med kokt torsk? Kattene her blir helt ville da!".

AnonymBruker
Skrevet

kontakt dyrebeskyttelsen der du bor. de har fangstfelle å kan sjekke for chip :P 

Anonymkode: 6bf11...c48

Skrevet

Jeg ville først og fremst prøvd å finne ut om jeg kan få med meg katten inn uten å prøve å bestikke den med noe godt:) Jeg ville satt meg ned alene ute, så hadde jeg holdt armen utstrekt bort fra kroppen min og pratet med katten. Om katten kommer bort til deg da og gnir seg mot den utstrakte armen så er det ett godt tegn. Så ville jeg bare sittet rolig en stund ute med katten så den får snust på deg en stund og blitt litt tryggere på deg før jeg hadde stått opp og prøvd å lokke den med inn:) Det hender naboene her reiser fra katten sin og blir borte noen dager, og da står nabokatten utenfor huset her og skriker etter å få komme inn. Når dette skjer på vinteren og det er kaldt så hender det at jeg ikke har hjerte til å la den stå ute i flere dager i strekk, og da har det hendt at jeg har sluppet han inn så han får varmet seg litt. Nabokatten er da så glad for å få komme inn at det er ikke noe behov for å lokke han med noe godt.

Men om det ikke skulle funke så ta en titt og se hva du har i kjøleskapet ditt:) Du prøve å gi katten litt leverpostei, litt skinke, makrell i tomat, og til nøds tunfisk i lake på boks(det er ikke bra for katter å spise tunfisk.). Det beste hadde nok allikevel vært om du kjøpte en boks med våtfor og gi det til katten istedet, du får kjøpt en boks for 15 kr på matbutikken.

Om det er så at katten ikke kommer bort til deg i det hele tatt, så ville jeg heller tatt kontakt med dyrebeskyttelsen eller lignende i nærheten av der du bor:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Othelia skrev:

Det hender naboene her reiser fra katten sin og blir borte noen dager, og da står nabokatten utenfor huset her og skriker etter å få komme inn. Når dette skjer på vinteren og det er kaldt

Naboene dine er egoistiske drittsekker

Anonymkode: ef532...ea1

• Liker 3
Skrevet

En annen ting du kan gjøre er å bare åpne ytterdøra på vid gap og la døra stå åpen en stund, eller eventuelt ett vindu i nærheten av der katten oppholder seg. Jeg har lært opp katten til foreldrene mine til å komme inn vindusveien her hjemme hos meg om han skulle finne på å ville komme på besøk, det funker kjempe bra i og med at jeg ikke kan høre om han skraper på ytterdøra:) Men da er det viktig at alle sitter rolig inne slik at ikke katten blir skremt og springer ut igjen. Og det kan være lurt å sette seg ned eller stå helt stille ved døra og være klar til å lukke igjen døra så snart katten er kommet inn:) Katter er nysgjerrige dyr, og om den vil inn så kommer den inn:)

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboene dine er egoistiske drittsekker

Anonymkode: ef532...ea1

Burde ikke være sånn nei.. Men katten har det bra ellers heldigvis! 

Skrevet

Tunfisk, kokt torsk, kokt sei eller lignende snadder pleier som regel ikke å få stå i fred lenge.
Er pusen relativt tam av seg, kan du prøve å sitte med tunfiskboksen i hånda og prøve å ta tak i pus så snart den står og momser.

AnonymBruker
Skrevet

Tusentakk for svar! :) 

Skrevet

Hvordan gikk det?:)

Skrevet
Den ‎01‎.‎03‎.‎2016 at 15.38, AnonymBruker skrev:

Hei! I to uker nå har det stått en katt og mjauet til alle døgnets tider. Han tilhører ikke noen som har bodd her før, det har vi sjekket opp.. Vi blir vekt på natten pga den høylytte mjauingen.. Har lagt ut på diverse facebook- sider om noen savner den, men ingen respons.. Jeg får helt vondt av den, fordi den ligger utom her og er livredd, og nå er det et forferdelig til vær også.. Så jeg tenkte å få lokket til meg katten slik at jeg får sjekke om den er chippet osv.. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Uten fangsfelle? 

Det er rart at den står og mjauer hvis det ikke er en grunn til det tenker jeg. Enten vil den inn, eller det er en ukastrert hannkatt som har fått teften av en brunstig hunkatt et sted.

Hvis det  er det første, mjauer den fordi den vil inn, skulle det ikke være vanskelig å få den inn. (?)

Mjauer den fordi den er parresyk, er det ikke noe å gjøre med det. Jeg har en villkatt her (obs, den får mat og ly), og den mjauer på en karakteristisk måte hver natt fordi jeg har en ukastrert kattunge her inne (som skal kastreres snart). Jeg regner med at når katten min er kastrert blir det slutt på den mjauingen, og da må villkatten se seg om etter andre jenter å mjaue på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...