Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! skjønner at dette er litt rart, men jeg var aldri opptatt av sminke i tenårene og kan ingen triks eller teknikker andre kan, vet heller ikke hvordan type sminke-/skygge fasong som passer mitt ansikt, og skulle også gjerne visst mer om pudder vs foundation da jeg kun har holdt meg til ett pudder som ikke er veldig optimalt, føler annet jeg prøver blir for oransje og kakete... Ofte føler jeg ansiktet blir styggere med sminke enn uten også, fordi jeg ikke vet hvordan jeg legger den.

Har sett videoer på youtube om f eks rouge fasong til forskjellige hodefasonger men jeg sliter med å kategorisere min fasong. 

Det jeg lurer på er om noen her har noen inspirerende tips eller om noen i Oslo kunne hatt lyst til å hjelpe meg?,  ha de sminkekveldene jeg aldri var med på når jeg var tenåring, selvom jeg er 26 nå.

Eller om noen har tips til feks et stylist sted man kan gå å få kartlegging og demonstrasjoner og hjelp som ikke koster mange tusen? 

Anonymkode: cb729...f2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ting jeg ønsker å lære er :

Hvilket merke passer til min hud 

Hvordan legge fin kajal eyeliner

Hvor i ansiktet rougen bør være

Andre steder man bør legge rouge for forming

Hvilken øyebryn fasong som kler mitt hode best

osv:) 

Vet at øvelse gjør mester men jeg greier ikke bedømme selv hva som kler meg når jeg sitter alene med youtube og speilet..

Skrevet

Ta en tur til en av butikkene som er gode på make-up, og som tilbyr "sminketimer".

Jeg var litt som deg for et par år siden, og fikk veldig god hjelp i et parfymeri, da lærte jeg meg i alle fall hva som skal til for å få et godt grunnlag, og så kan jeg heller prøve meg frem med detaljene selv, eller gå på en ny time. For meg var det absolutt verdt pengene. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips Ananas! Bumper denne, noen flere som vil svare? :)

Skrevet

Vil anbefale å gå til Kicks, de har Kicks Colour ID som finner perfekt farge og type/merke foundation til deg. Evt. et annet parfymeri, men der har de i hvert fall god peiling på akkurat det! Om du spør hvilke farger og type produkter som ellers anbefales, vil de hjelpe deg med å finne det som passer til deg og som du syns blir passe. De kan også sminke deg der så du får sett hvordan de gjør det, og kanskje ulike måter det blir fint på :)

Skrevet

Jeg har brukt de her videoene. Både for å definere øyner og ansiktsform - de var ikke som jeg trodde i det hele tatt!

Var også sen, neste 40 år før jeg begynte med mer enn bare mascara til hverdags, og litt øyenskygge (som ble lagt feil tidligere...).

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men de fleste parfymerier, som f.eks. Kicks, tilbyr pakker. Du betaler en gitt sum for en times tid med sminking (kan sikkert forlenges?), men dette kan du ta ut i produkter om du vil. Altså, summen er den samme om du kjøper noe eller ei og da er det selvfølgelig greiest å faktisk ta med noe :P Personlig har jeg best erfaring med dette i MAC-avdelinger (hører til Kicks), og de har også produkter jeg oppriktig er glad i. Vet også at Urban Decay - avdelingen på den ene Kicks-butikken i Oslo gjør det samme om du er i området der.

Skrevet

På make up store tilbyr de sminkekurs for 500kr, der du får med deg sminke for den summen. Jeg ville tatt et slikt kurs! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...