Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Har de siste 1/2 ukene slitt med plagsomme øyne. De er tårete/våte. Det er ikke sånn at det kommer tårer ut av øynene, men det kjennes ut som det er mye vann i dem, så må alltid tørke øynene siden blir vått. Det er i nedre øyelokk at jeg kjenner "tårene". Dette skjer både når jeg er inne og ute, spesielt ute når det blåser/er vind og kaldt. 

Noen som vet hva det kan være? Vind? Allergi? Noe annet? :)

Endret av Kimtony
Videoannonse
Annonse
Gjest Genevieve
Skrevet

Jeg får det av og til, spesielt hvis jeg har brukt noe sminke jeg ikke tåler helt rundt øynene. Produkter fra body shop er kriminelle, jeg reagerer på veldig mye der! Når det så blåser så blir det akkurat slik du beskriver. 

Skrevet
1 minutt siden, Genevieve skrev:

Jeg får det av og til, spesielt hvis jeg har brukt noe sminke jeg ikke tåler helt rundt øynene. Produkter fra body shop er kriminelle, jeg reagerer på veldig mye der! Når det så blåser så blir det akkurat slik du beskriver. 

Hm ok. Jeg er en gutt selv og bruker bare BB cream, men tror ikke det er det.

Får du tårete øyne bare ute? Siden jeg får det hjemme også, ikke i like stor grad, men du ser at øynene er våte.

Skrevet
11 minutter siden, Kimtony skrev:

Hei! Har de siste 1/2 ukene slitt med plagsomme øyne. De er tårete/våte. Det er ikke sånn at det kommer tårer ut av øynene, men det kjennes ut som det er mye vann i dem, så må alltid tørke øynene siden blir vått. Det er i nedre øyelokk at jeg kjenner "tårene". Dette skjer både når jeg er inne og ute, spesielt ute når det blåser/er vind og kaldt. 

Noen som vet hva det kan være? Vind? Allergi? Noe annet? :)

Det høres kanskje litt dumt ut, men det er ofte et tegn på tørre øyne. Gå på apoteket og kjøp kunstig tåreveske til å dryppe med, så blir du sikkert snart bedre.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Veslefrikk skrev:

Det høres kanskje litt dumt ut, men det er ofte et tegn på tørre øyne. Gå på apoteket og kjøp kunstig tåreveske til å dryppe med, så blir du sikkert snart bedre.

Tørre øyne? Har man ikke andre symptomer da, som f.eks: smerte/nedsatt tåreproduksjon etc, eller...? :)

Gjest Genevieve
Skrevet

Det kan være bb kremen ja.

Skrevet
51 minutter siden, Genevieve skrev:

Det kan være bb kremen ja.

Nja, tror egentlig ikke det. Hvordan kan en krem ha påvirkning på mitt øye? Har den også langt ifra øyet mitt. 

Tror som han over her sier, at det kan være tørre øyne, men hvilke øyedråper bør jeg isåfall teste ut? Som er repseptrfrie.

Skrevet
3 timer siden, Kimtony skrev:

Tørre øyne? Har man ikke andre symptomer da, som f.eks: smerte/nedsatt tåreproduksjon etc, eller...? :)

Nei. Hvis man har tørre øyne så får man gjerne rennende øyne og økt tåreproduksjon. Kroppen prøver vel kanskje å kompensere. Høres jo rart ut, men det er faktisk sånn det er. 

Skrevet
1 time siden, Braah skrev:

Nja, tror egentlig ikke det. Hvordan kan en krem ha påvirkning på mitt øye? Har den også langt ifra øyet mitt. 

Tror som han over her sier, at det kan være tørre øyne, men hvilke øyedråper bør jeg isåfall teste ut? Som er repseptrfrie.

Det fins mange forskjellige reseptfrie som du kan prøve, men de som går for å være de beste i hht øyeleger er noen som heter Thealoz Duo. Du får kjøpt de på apotek, i hvertfall hos Apotek 1, og hos øyeleger. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har de siste mnd. og slitt med rennende øyne, har lurt lenge på hva det kan være. Jeg får det mange ganger når det blåser ute, det er veldig slitsomt for da blåser sminken av meg :ohmy:

Har tenkt på om det er noe sminke jeg reagerer på, men jeg har ikke begynt med noe nytt i det siste heller. Da kan det rett og slett vært tørre øyne som mange her nevner. Skal ta meg en tur på apoteket i morgen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tørre øyne reagerer slik i vind og kald luft. 

Anonymkode: bd7ee...099

Skrevet

Kan være allergi plager?  Det har begynt litt tidlig i år.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...