fullkornspasta Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Jeg elsker å ta en god dusj, scrubbe huden, shave meg, peele ansiktet, smøre meg inn i hudkrem og dermed sminke meg. Føler meg super av slikt Er ikke meningen å virke ignorant, men jeg lurer på hva dere gjør for å føle dere freshe, og eventuelt hvorfor dere ikke bruker sminke?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 Jeg bruker ikke sminke, men kan da smøre meg inn med fuktighetskrem og shave meg fordeom. Har fin hud og ser ikke behov for å ikke la huden puste. Prioriterer heller å sove lenger enn å stå opp tidligere for å sminke meg. Har aldri vært noe problem å få gutter interessert i meg selv om jeg ikke bruker sminke. Føler meg vel uten sminke. Farger og vokser/napper brynene så de er alltid "on fleek" uten at jeg trenger å sminke dem. Anonymkode: 99b54...b0d 6
Gjest GulSol Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Tar en dusj, skrubber huden godt, tar på fuktighetskrem. Holder for meg. Barberer også enkelte steder, men ikke fjeset.. Bruker ikke sminke fordi jeg liker best fjeset mitt uten sminke, bruker ingen produkter med parfyme heller. Huden min er helt myk og fin farve på, jeg ser ut som (og føler meg som) en cupcake om jeg tar på hudsminke, får uren hud over tid. Får røde og irriterte øyner av øyesminke. Bruker briller, de har stor ramme og gjør mye av arbeidet for at fjeset mitt ikke er nakent. Sover nok, drikker nok vann.. Noen dager kan jeg se litt trøtt ut, men det går helt fint. En sjelden gang bruker jeg litt mascara, da våkner hele blikket mitt.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 Jeg er så naturlig vakker så jeg heldigvis ikke har behov for sminke. Anonymkode: c63f6...399 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Fordi jeg ikke er noe flink til å sminke meg, og har heller ingen interesse av å lære meg det. Huden min er ikke plettfri, jeg er litt blå under øynene og har korte vipper, men det stopper ikke meg fra å gå uten. For å føle meg fresh så tar jeg en dusj, enkelt og greit. Anonymkode: 34b9b...42f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Skrubber og barberer huden. Forsåvidt bruker jeg også fuktighetskrem om det trengs. Har aldri funnet sminke som gjør at jeg føler meg fresh i huden. All sminke, selv pudder gjør at jeg føler meg "tildekket", ekkel og tung? Anonymkode: c67a6...b71 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Fordi jeg er elendig til å sminke meg. Føler meg også ganske tung og skitten med sminke på. Jeg dusjer, skrubber og bruker fuktighetskrem Anonymkode: 15059...119
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 Sminke er idiotisk. Anonymkode: 44b2b...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Føler meg fresh av en dusj jeg, har alltid gjort det. I de få årene jeg brukte litt sminke følte jeg meg tildekket, ikke fresh som du kaller det. Anonymkode: 92419...df5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
annebanane Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Jeg sminker meg mer til fest, men til vanlig bruker jeg bare mascara. Jeg har heller ikke noe spesiell hudrutine, og tar bare ansiktsmaske en gang innimellom fordi jeg elsker å dra den av igjen Utenom det dusjer jeg, og tar litt vann under øynene og nesen når jeg våkner. Er heldig og har naturlig fin hud som bare blir påvirket av kosthold, og gidder derfor ikke gjøre så mye. En god dusj og litt mascara er mer enn nok til at eg føler meg vel om jeg skal ut av huset
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 Sminker meg til fest, det vil si kanskje 4 ganger i året. Ellers så tar jeg meg en dusj. Skrubber ansiktet og tar på en god fuktighetskrem. Tar innimellom en ansiktsmaske. Barberer meg på leggene og under armene. Bruker deo osv. Sørger alltid for at brynene mine er godt stelt, utrolig hvor mye pene øyenbryn gjør for utseendet. Anonymkode: 2ab32...e0c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 Jeg syns sminke er patetisk og noe som er mulig i en verden der mennesker har selvsentrerte og kjipe verdier. Hadde mennesker vært mindre selvsentrerte, opptatt av fasade og å bli likt for utseende, så hadde de også automatisk vært lite interessert i sminke. Sminkebruk sier noe om verdiene til den som bruker den. Jeg føler meg som regel fresh hele tiden. Tar en dusj på morgningen. Anonymkode: 9b933...705 2
Ramona Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sminker meg til fest, det vil si kanskje 4 ganger i året. Ellers så tar jeg meg en dusj. Skrubber ansiktet og tar på en god fuktighetskrem. Tar innimellom en ansiktsmaske. Barberer meg på leggene og under armene. Bruker deo osv. Sørger alltid for at brynene mine er godt stelt, utrolig hvor mye pene øyenbryn gjør for utseendet. Anonymkode: 2ab32...e0c True dat.
Gjest eksiltronder Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 Min bortskjemt-rutine innebærer et bortimot glødende varmt badekar og en lekker badekule fra f.eks. Lush. Dempet belysning (gjerne stearinlys), en god bok og en liten time i badekaret, så har jeg den smooootheste huden som finnes Dusjer selvfølgelig som vanlige folk jo gjør, og siden jeg har en utendørshobby hender det jeg smører på litt kuldekrem før de verste øktene. Men huden min setter tydelig pris på å ikke "plages" med produkter (har prøvd alt fra billigprodukter til the fancy stuff), så de siste årene har jeg ikke rørt annet enn maskara/eyeliner ved festlige lag (max 1 gang i mnd).
Vattenflaska Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 (endret) 51 minutter siden, fullkornspasta skrev: Jeg elsker å ta en god dusj, scrubbe huden, shave meg, peele ansiktet, smøre meg inn i hudkrem og dermed sminke meg. Føler meg super av slikt Er ikke meningen å virke ignorant, men jeg lurer på hva dere gjør for å føle dere freshe, og eventuelt hvorfor dere ikke bruker sminke? Dusjer, raker meg, nupper øyenbrynene, legger ansikts- eller hårmask noen gang iblant og tar på meg klær som jeg føler meg fin i. That's it. Får kun komplimenter for mitt utseende Endret 1. mars 2016 av karlakarl
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 17 minutter siden, Moonwalker skrev: Jeg sminker meg mer til fest, men til vanlig bruker jeg bare mascara. Jeg har heller ikke noe spesiell hudrutine, og tar bare ansiktsmaske en gang innimellom fordi jeg elsker å dra den av igjen Utenom det dusjer jeg, og tar litt vann under øynene og nesen når jeg våkner. Er heldig og har naturlig fin hud som bare blir påvirket av kosthold, og gidder derfor ikke gjøre så mye. En god dusj og litt mascara er mer enn nok til at eg føler meg vel om jeg skal ut av huset Hvorfor tar du vann under øynene og på nesen? Anonymkode: 22a8b...8f7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 Sminke er å kaste masse penger rett ut av vinduet! Det er bare å vaske seg med litt vann, og skrubbe seg med håndkle eller lignende... Anonymkode: 97bb1...5ba
annebanane Skrevet 1. mars 2016 #19 Skrevet 1. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar du vann under øynene og på nesen? Anonymkode: 22a8b...8f7 Under/rundt øynene for å fjerne eventuelle mascararester og oppsamlinger fra natten, også litt på nesen om den føles oljete. Alt som behøves.
fullkornspasta Skrevet 1. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 1. mars 2016 Virker som om flere ble litt snurt av spørsmålet mitt, og det var absolutt ikke meningen! Jeg prøvde på ingen måte å antyde at kvinner som ikke bruker sminke er stygge, sosiale tapere eller har problemer med å få oppmerksomhet fra menn. På akkurat samme måte syns jeg det er unødvendig å antyde at kvinner som bruker sminke er naturlig stygge eller usikre på seg selv. Jeg personlige er generelt nysgjerrig på folk som ikke deler samme syn som meg på ting Og jeg syns det burde være lov å spørre om ting man lurer på 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå