Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg førti, og samboer og jeg har kuttet all prevensjon og håper på en liten en etterhvert. Tror ikke det kommer til å bli veldig intens prøving og utregning av eggløsning, mer ta det litt som det kommer.  Er dog klar over at alder kan være en hindring og fruktbarheten ikke på topp, men det får tiden vise. Begge kan få barn, han har et fra før, jeg har vært gravid tidligere men mistet.

Interessant å høre litt fra dere andre om erfaring med å bli gravid og hvor lang tid det tar når man bikker 35 og går mot 40. Historier fra dere som ikke har vært aktive prøvede er også fine. 

Anonymkode: d2d7e...358

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fem måneder etter pilleslutt, var 37år.

Anonymkode: a518a...0ab

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

På første forsøk da jeg var 38. Endte i dødfødsel (som ikke hadde med alder å gjøre, men en blodsykdom jeg ikke var klar over som ga blodpropp).

Derettet ble jeg gravid tre ganger på første og andre forsøk (men mistet i SA alle gangene). Bestemte oss for å legge det på hylla, men ble visst gravid igjen den ene gangen vi ikke hoppet av i svingen. Resultatet ligger ved siden av meg nå og er tre uker gammelt. Jeg er 42 :haar:

Sum summarum: blir gravid enkelt, men har problemer med å beholde fosteret. Å få et levende resultat skulle ta fire år.

Endret av Sobril
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å prøve på nummer 2 da jeg var 36. Det tok vel 3 måneder. Det som skremte meg litt var at jeg tempet nesten et halvt år før vi begynte å prøve, og temperaturkurvene antydet at det ikke var eggløsning hver måned. 

Førstemann flytta inn i magen på første prøveperiode da jeg var 33.

Anonymkode: b3d6d...f30

Gjest Sobril
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å prøve på nummer 2 da jeg var 36. Det tok vel 3 måneder. Det som skremte meg litt var at jeg tempet nesten et halvt år før vi begynte å prøve, og temperaturkurvene antydet at det ikke var eggløsning hver måned. 

Førstemann flytta inn i magen på første prøveperiode da jeg var 33.

Man trenger ikke nødvendigvis ha temperaturstigning ved EL.

Endret av Sobril
AnonymBruker
Skrevet

37 år og ble gravid i 2 pp

Anonymkode: b6d1b...9bf

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Sobril skrev:

Man trenger ikke nødvendigvis ha temperaturstigning ved EL.

Ok, det visste jeg ikke :-) Jeg ble bare veldig stressa av å se så rotete temperaturgrafer i noen sykluser når jeg var vant til at målingene mine ble til veldig skolebokeksempler. 

Skrevet

36 år og ble gravid i 1.prøveperiode.

Gjest Sobril
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det visste jeg ikke :-) Jeg ble bare veldig stressa av å se så rotete temperaturgrafer i noen sykluser når jeg var vant til at målingene mine ble til veldig skolebokeksempler. 

Var hos fertilitetsklinikk for utredning pga alle abortene. Da viste blodprøver EL, men hadde null temperaturstigning. Legen sa at temp ikke var noen fasit for alle (selv om det blir beskrevet som en absolutt når man googler).

😊

Skrevet

Kom borti sendknappen..

Jeg har ikke barn selv, men er opptatt av spørsmålet her. Om man driver slektsganskning og ser i gamle kirkebøker så fikk kvinner tidligere barn så lenge de kunne få barn. Altså til godt over 40. Jeg har også lest en del engelske artikler om emnet å bli gravid når man er over 35. For mange så går det lettere enn man forventer. 

• Liker 2
Skrevet

Vi sluttet med kondom da vi var 35. I prøveperiode 29, etter to ivf og et fryseforsøk, ble jeg plutselig gravid på gamlemåten, og har nå en på snart fire. Har ikke fått anledning til å prøve på flere. :)

AnonymBruker
Skrevet

Etter andre forsøk på ivf/icsi klaffet det. Angrer i ettertid. Svangerskapet har hittil bare vært en plage. Hadde jeg visst det jeg et nå om eldre og graiditet, og hvor grusomt det er å gå gravid, hadde jeg aldri gjort det. Råder deg til å tenke deg om.. Har ingen glede a svangerskapet :-(

Anonymkode: a3ccb...3a8

Gjest Sobril
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter andre forsøk på ivf/icsi klaffet det. Angrer i ettertid. Svangerskapet har hittil bare vært en plage. Hadde jeg visst det jeg et nå om eldre og graiditet, og hvor grusomt det er å gå gravid, hadde jeg aldri gjort det. Råder deg til å tenke deg om.. Har ingen glede a svangerskapet :-(

Anonymkode: a3ccb...3a8

Det er individuelt altså. Kjenner de på 20+ som omtrent har hatt null bevegelighet gjennom hele svangerskapet. 

Og mitt svangerskap da jeg var 38 var mye tyngre enn det siste jeg nettopp gikk gjennom. 

Gjest Lalalala59
Skrevet
Den 3. mars 2016 at 18.11, Gulesko skrev:

Kom borti sendknappen..

Jeg har ikke barn selv, men er opptatt av spørsmålet her. Om man driver slektsganskning og ser i gamle kirkebøker så fikk kvinner tidligere barn så lenge de kunne få barn. Altså til godt over 40. Jeg har også lest en del engelske artikler om emnet å bli gravid når man er over 35. For mange så går det lettere enn man forventer. 

Akkurat det er jo så individuelt som du kan få blitt. Jeg har vært veldig ung i begge svangerskap, og de har vært helt grusomme (invalidiserende). Utenom svangerskap er jeg i mitt livs form og trener daglig, så kunne heller ikke forutse at dette skulle skje meg.

AnonymBruker
Skrevet

Gravid på første forsøk rett før jeg ble 38. Men gikk dessverre galt i uke 11. Fikk så litt kluss i syklusen i noen mnd, så tok 5 mnd før jeg ble gravid igjen, resultatet er nå 3 mnd gammel.

Var i fin form hele svangerskapet,  men var plaget med bekkenløsning de siste 3 mnd.

Anonymkode: 76c4c...953

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Sobril skrev:

Det er individuelt altså. Kjenner de på 20+ som omtrent har hatt null bevegelighet gjennom hele svangerskapet. 

Og mitt svangerskap da jeg var 38 var mye tyngre enn det siste jeg nettopp gikk gjennom. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Litt rot med siteringen.

Fint å få svar fra flere her. Jeg har sett at mange driver med eggløsningstester og temperaturmåling her på forumet. Jeg har ikke så mye erfaring med dette, men tror foreløpig jeg skal se hva som skjer. Etter noen måneder kan det jo hende jeg tenker annerledes.

.:)

Gjest morhjertegod
Skrevet
Den 1. mars 2016 at 13.11, Sobril skrev:

På første forsøk da jeg var 38. Endte i dødfødsel (som ikke hadde med alder å gjøre, men en blodsykdom jeg ikke var klar over som ga blodpropp).

Derettet ble jeg gravid tre ganger på første og andre forsøk (men mistet i SA alle gangene). Bestemte oss for å legge det på hylla, men ble visst gravid igjen den ene gangen vi ikke hoppet av i svingen. Resultatet ligger ved siden av meg nå og er tre uker gammelt. Jeg er 42 :haar:

Sum summarum: blir gravid enkelt, men har problemer med å beholde fosteret. Å få et levende resultat skulle ta fire år.

Gratulerer så masse, har ikke fått med meg dette. Nyt det :o)

Gjest Sobril
Skrevet
2 minutter siden, morhjertegod skrev:

Gratulerer så masse, har ikke fått med meg dette. Nyt det :o)

Tusen takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...