AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #1 Skrevet 1. mars 2016 Noen her som har giftet seg i sjømannskirken? Og som kan fortelle litt rundt om hvordan de opplevde det? takker for alle svar :-) Anonymkode: 07e07...e7e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Jeg har ikke gjort det selv, men var med da min far og stemor giftet seg i Paris. Først var det jo den formelle vielsen i ambassaden, før vi dro til sjømannskirken for seremoni og velsignelse. Kirken ligger i flotte omgivelser med beplantning og stor terrasse, og presteparet er utrolig koselige mennesker! Seremonien var både høytidelig og uformell på samme tid, og det var både latter og tårer. Spesielt å bare være åtte mennesker (brudepar, prestepar, forlovere, meg selv og min mann), men derfor ble det en veldig avslappet stemning. Brudeparet gikk sammen ned den svært korte midtgangen med min mann som "organist". Dvs. at han startet CD-spilleren med inngangsmarsj :-) Selv tok jeg oppgaven som kirketjener ved å gi forloverne salmebøker! :-D Det var som sagt en uformell og god stemning, samtidig som presten gjorde seremonien like verdig og høytidelig som i et vanlig kirkebryllup. Det hele ble svært personlig og spesielt! Etterpå gikk vi ut på terrassen for drikke og kanapeer, mens vi hadde hyggelig samtale alle åtte. Og selvsagt var det varmt og deilig og strålende sol! Til slutt tok vi noen bilder i hagen rundt kirken (det gjorde vi også i hagen på ambassaden). Hele bryllupsdagen var fantastisk og uforglemmelig fra begynnelse til slutt (vi hadde selvsagt program før og etter vielsen), og opplevelsen i sjømannskirken bidro så absolutt til det! Anonymkode: 93a49...43a
Tilla82 Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Hei! Vi giftet oss i sjømannskirken i København for snart tre år siden. Vielsen var som andre kirkelige vigsler jeg har vært tilstede i. Vi hadde ikke vært der tidligere, holdt kun kontakt via epost og telefon. De ønsket ikke at kirken skulle pyntes noe særlig av det enkelte brudepar ( vi "glemte" vel egentlig dette også i alt annet..), men dette kan man sikkert diskutere med de om man ønsker å pynte selv. Vi bestilte i janaur, og fikk da en av de helgene vi ønsket (tidlig i juni), men vet at juli og august er høysesong der nede. Kostet ca 4000 kr å gifte seg der da (samme som hvis du velger annen kirke enn den du tilhører her i Norge), og så betalte vi ca 1500 i tillegg for organist. Veldig hyggelig prest vi hadde (Hoem), selv om han plutselig sto og leste versene fra bibelen som forlovere skulle lese. Vi bare kikket leende på hverandre. Kunne ikke avbryte han heller liksom.. Vi var 30 personer totalt, er vel plass til det dobbelte, men kirkerommet er laget slik at det føltes ikke tomt. Ligger en hyggelig park rett ved kirken hvor det kan fotograferes, men vår fotograf valgte å ta med oss til Kastellet. Vi var veldig fornøyd med København hvert fall! ☺
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 Giftet oss i Sjømannskirken i København for 9 år siden. Var ok det, men sånn i ettertid hadde vi nok heller bare giftet oss på tinghuset her hjemme, evt. på en ambassade i utlandet. Vi hadde kun foreldre og søsken med, så det ble "mye styr for lite." Anonymkode: 2dd81...884
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Giftet oss i Spania, bare oss to. Var en helt perfekt dag. Nydelig vær, fantastiske mennesker og en nydelig seremoni. en av de som jobbet der, kjøpte ekstra blomster for egne penger da hun ikke hadde mulighet til å være med under vielsen. De ordnet vafler og te etter vielsen, selv om vi ikke ba om det. Kjempekoselig Anonymkode: e37e2...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå