AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #41 Del Skrevet 1. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: kjempeinvestering Anonymkode: 31e0b...a42 Ja faktisk hatt en ganske grei verdiøkning. Bedre en de fleste fond Anonymkode: c4d1d...d81 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 1. mars 2016 #42 Del Skrevet 1. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 Jeg synes det er totalt idiotisk å bruke så mye på et bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #43 Del Skrevet 1. mars 2016 Vi brukte mer enn det (men det var bryllup i utlandet, hvor vi betalte for gjestenes reise/opphold). For meg handler det om formue og inntekt. Jeg bestemte meg for at bryllupet ikke skulle koste mer enn 2% av formuen (hus ikke innkludert) eller 10% av inntekt.. men det er meg, jeg har mange rare regler for forbruk, har jeg hørt. Anonymkode: d45f8...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 2. mars 2016 #44 Del Skrevet 2. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 Nei, ikke veldig mye. Gjennomsnittsbryllupet koster vel 120.000? Vi bruker rundt 200.000, og vi har valgt å ha det relativt lite (65 gjester). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 2. mars 2016 #45 Del Skrevet 2. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 Klart det er mye penger. Men det er jo opp til dere det da :-) Hvorfor spørre andre? Har jo ingenting å si for dere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruPotter Skrevet 2. mars 2016 #46 Del Skrevet 2. mars 2016 300 000??? Jeg er blakk, så jeg er kanskje ikke den rette til å svare her. Men likevel, er jo ganske mye penger! Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal ha et billig bryllup når jeg en gang kanskje gifter meg. Helst vil jeg gjøre det kjapt, bare meg og samboer og eventuelle vitner hvis man MÅ ha det. Og så gå ut på byen eller på restaurant etterpå. Respekterer og godtar andres ønsker så klart, og hvis man ønsker å bruke masse tid, arbeid og penger på en fest med masse folk, så synes jeg at man skal gjøre det. Det er bare ikke mitt personlige ønske. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 2. mars 2016 #47 Del Skrevet 2. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte mer enn det (men det var bryllup i utlandet, hvor vi betalte for gjestenes reise/opphold). For meg handler det om formue og inntekt. Jeg bestemte meg for at bryllupet ikke skulle koste mer enn 2% av formuen (hus ikke innkludert) eller 10% av inntekt.. men det er meg, jeg har mange rare regler for forbruk, har jeg hørt. Anonymkode: d45f8...f44 Wow,veldig hyggelig å se at dere betalte for gjestenes reise og opphold! Sånt liker jeg,når en først vil vies i utlandet. Veldig bra: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #48 Del Skrevet 2. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får meg til å mislike meg selv. Bra. Anonymkode: acbef...245 Tåler du ikke stå for egne tanker og meninger uten å føle på det må du nesten tenke nytt Anonymkode: 95650...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 2. mars 2016 #49 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg synes det er mye, hadde ikke brukt så mye selv. Spesielt ikke hvis det ikke var vi som betalte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #50 Del Skrevet 2. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får meg til å mislike meg selv. Bra. Anonymkode: acbef...245 Jeg må si meg litt enig med ab over her: hvis du synes det er et godt valg som du selv er fornøyd med, så får du jo stå for det uavhengig av hva andre mener. Din dag, dine penger, ditt valg, du må jo bare blåse i hva ukjente mennesker på et forum måtte synes. Og det var ikke meningen å rakke ned på andre. Men jeg har jobbet med bistand i mange år, sett mye fælt og kunne aldri brukt slike summer på et bryllup. Ikke det at jeg ikke unner meg en fest eller noe unødvendig en gang i blant, men ikke i størrelsesorden 300 000, det har jeg ærlig talt ikke samvittighet til (men det betyr ikke at jeg mener at alle andre også skal tenke på samme måten, eller at jeg ser ned på noen eller noe som helst. Bare forklarer hvorfor jeg ser det som totalt uaktuelt å bruke 300 000 på bryllup uansett hvor mye penger jeg måtte ha). Anonymkode: fe2fc...1fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla29 Skrevet 2. mars 2016 #51 Del Skrevet 2. mars 2016 12 timer siden, PeppaGris skrev: Fotballfrue klarte det i sin tid, som 23-åring Ja, som jeg sa - hvis man går inn for det...😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #52 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg opplever at en del av de her inne ikke helt har oversikt over hva det koster med en relativt vanlig bryllupfest på et hotell / en restaurant? Vi brukte vel rundt 250.000, uten å "gå inn for det" og uten noe som var særlig overdådig eller "mye" - i forhold til de bryllupene jeg har vært i, tre-retters middag med drikke til maten, pluss litt ekstra til festen, kake, fotograf, hotellovernatting, kjole og smoking, bil, transport for gjestene fra kirken til lokalet, vielse, blomster - mye fikk vi gode priser på, eller uten kostnad. Men så valgte vi å "outsource" det meste vi kunne, ordnet ikke noe selv av pynting eller matlaging, og unngikk mye stress slik. Ingenting av det vi betalte for hadde sjokkerende høy pris syns jeg. Men folk er vel forskjellige etter hva de er vandt til fra egne kretser, og så er det nok enorme forskjeller rundt om i landet, og mellom by / bygd tipper jeg. 300.000 ER mye penger, men det er ikke hårreisende å bruke på et bryllup hvis det er det man ønsker å bruke pengene på for at dagen skal være fin for dere, og ikke minst for gjestene deres Anonymkode: de916...8fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 2. mars 2016 #53 Del Skrevet 2. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplever at en del av de her inne ikke helt har oversikt over hva det koster med en relativt vanlig bryllupfest på et hotell / en restaurant? Vi brukte vel rundt 250.000, uten å "gå inn for det" og uten noe som var særlig overdådig eller "mye" - i forhold til de bryllupene jeg har vært i, tre-retters middag med drikke til maten, pluss litt ekstra til festen, kake, fotograf, hotellovernatting, kjole og smoking, bil, transport for gjestene fra kirken til lokalet, vielse, blomster - mye fikk vi gode priser på, eller uten kostnad. Men så valgte vi å "outsource" det meste vi kunne, ordnet ikke noe selv av pynting eller matlaging, og unngikk mye stress slik. Ingenting av det vi betalte for hadde sjokkerende høy pris syns jeg. Men folk er vel forskjellige etter hva de er vandt til fra egne kretser, og så er det nok enorme forskjeller rundt om i landet, og mellom by / bygd tipper jeg. 300.000 ER mye penger, men det er ikke hårreisende å bruke på et bryllup hvis det er det man ønsker å bruke pengene på for at dagen skal være fin for dere, og ikke minst for gjestene deres Anonymkode: de916...8fe Jeg giftet meg i 2015 og vet godt hva det koster. Personlig syntes jeg folk har feil prioriteringer om det har bryllup som kommer over 150-200 K. Men jeg dømmer ingen for deres valg. Vi fikk et bra bryllup til ca 70000 og ville ikke gjort mye annerledes. Vi valgte å pynte selv, men ellers dekker de 70000 det meste du nevner her. Hadde vi harr det på hotell hadde det likevel ikke kommet på mer enn ca 60 000 mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #54 Del Skrevet 2. mars 2016 Den Tuesday, March 01, 2016 at 4.44, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 Aldri verden. Ikke om mine foreldre hadde god råd, så er det flaut å spenne så mye penger. Jeg skulle vært steinrik om jeg skulle brukt så mye kr. Arrangere et så dyrt bryllup og ikke betale det selv, er usmakelig Anonymkode: 866d9...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #55 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg ser for meg å bruke 2-4 månedslønner(totalt for oss begge), så da kommer det jo an på hvor mye man tjener og hvor viktig man synes det er å ha stor fest. Anonymkode: 14d16...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #56 Del Skrevet 3. mars 2016 Den 1.3.2016 at 4.44, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 "Planen vår", som du skriver, er det begges foreldre + dere to sin plan, eller er det kun du og din kjærestes plan? Anonymkode: 1798b...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeppaGris Skrevet 3. mars 2016 #57 Del Skrevet 3. mars 2016 Den 2.3.2016 at 3.14, LucyLiu skrev: Nei, ikke veldig mye. Gjennomsnittsbryllupet koster vel 120.000? Vi bruker rundt 200.000, og vi har valgt å ha det relativt lite (65 gjester). Ikke veldig mye faktisk Da har du et ganske urealistisk syn på hva hvermannsen anser som mye penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 3. mars 2016 #58 Del Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, PeppaGris skrev: Ikke veldig mye faktisk Da har du et ganske urealistisk syn på hva hvermannsen anser som mye penger. Vel, som sagt koster _gjennomsnittsbryllupet_ rundt 120-130.000, og det vil si at mange ligger over og under denne summen. Se for eksempel diskusjonen her; http://forum.kvinneguiden.no/topic/857785-gjennomsnittlig-budsjett-på-bryllup-100000-–-130000/ For øvrig spør TS om folk synes det er dyrt, og i mine øyne er det ikke det. Nå har jeg aldri påstått at mitt budsjett er helt gjennomsnittlig heller, men det var ikke spørsmålet. Hva som er dyrt avhenger naturlig nok heller ikke bare av pris. Det er langt mer ekstravagant å bruke 150.000 på 50 gjester enn 90 osv... Mange som velger mindre bryllup velger også å invitere færre. Det er ikke veldig vanskelig å holde seg til et budsjett på 80.000 med 20 gjester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeppaGris Skrevet 3. mars 2016 #59 Del Skrevet 3. mars 2016 3 minutter siden, LucyLiu skrev: Vel, som sagt koster _gjennomsnittsbryllupet_ rundt 120-130.000, og det vil si at mange ligger over og under denne summen. Se for eksempel diskusjonen her; http://forum.kvinneguiden.no/topic/857785-gjennomsnittlig-budsjett-på-bryllup-100000-–-130000/ For øvrig spør TS om folk synes det er dyrt, og i mine øyne er det ikke det. Nå har jeg aldri påstått at mitt budsjett er helt gjennomsnittlig heller, men det var ikke spørsmålet. Hva som er dyrt avhenger naturlig nok heller ikke bare av pris. Det er langt mer ekstravagant å bruke 150.000 på 50 gjester enn 90 osv... Mange som velger mindre bryllup velger også å invitere færre. Det er ikke veldig vanskelig å holde seg til et budsjett på 80.000 med 20 gjester. Og det er jaggu greit å avbalansere det med å påpeke at 300 000 er mye penger - for mange er dette gjennomsnittlig årslønn. Spesielt for de som leser dette og tror at man må bruke så og så mye. Det blir virkelighetsfjernt å påstå annet. Sårri, but no sorri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 3. mars 2016 #60 Del Skrevet 3. mars 2016 Et øyeblikk siden, PeppaGris skrev: Og det er jaggu greit å avbalansere det med å påpeke at 300 000 er mye penger - for mange er dette gjennomsnittlig årslønn. Spesielt for de som leser dette og tror at man må bruke så og så mye. Det blir virkelighetsfjernt å påstå annet. Sårri, but no sorri. Igjen, spørsmålet til TS var ikke; er dette mye penger for folk flest, spørsmålet var; synes du det er mye. Og nei - sett opp mot bryllupene jeg har vært i, og mitt eget, synes jeg ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå