Gjest hockeyfrue Skrevet 1. mars 2016 #21 Skrevet 1. mars 2016 Så lenge både dere og foreldrene deres har råd til det, ser jeg ikke problemet med å bruke 300.000 kr på et bryllup. Har dere derimot ikke så god økonomi, ville jeg nok heller prioritert hus og hjem før bryllup.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #22 Skrevet 1. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer ikke på summen, jeg reagerer mest på at dere har tenkt til å bruke 200.000 som kommer fra deres foreldre på et bryllup.. Hvordan har dere samvittighet til det? Hvis man vil svi av flere hundre på en kveld, så bruk for guds skyld deres egne penger da! Hvis foreldrene vil gi dere så mye så er det vel bedre å bruke det på bolig, bil eller hytte?? Altså noe som varer og som både dere og barna deres kan få glede av. Anonymkode: 621d3...75e Jeg er ikke TS, men var i en lignende situasjon. Begge foreldrepar ønsket å bidra med en god del penger til vårt bryllup - men disse pengene var øremerket bryllup! Vi hadde altså ikke anledning til å bruke pengene på noe annet. Foreldrene våre ga etter evne, og det ble en god del til sammen (men mindre enn i TS tilfelle). For dem var det viktig med en flott bryllupsfest hvor hele familien ble invitert, uten at økonomien satte grenser for antall gjester osv. I tillegg sparte vi opp penger selv. Vi kunne fint ha avholdt bryllup uten økonomisk hjelp, men da hadde det blitt en mye mindre affære. Anonymkode: 900d4...838
lingua franca Skrevet 1. mars 2016 #23 Skrevet 1. mars 2016 Etter min mening svært ufornuftig pengebruk. Hadde heller ikke hatt samvittighet til å la mine foreldre og svigerforeldre bruke så mye penger på oss. Men folk er forskjellige, dersom det ikke skaper økonomiske problemer for noen av de involverte, er det vel OK. 3
icom Skrevet 1. mars 2016 #24 Skrevet 1. mars 2016 300 000 kr er ikke mye om alle partner er velstående og gjeldsfrie familier. Er dette noe de har spinket og spart til, så ville jeg overhodet ikke hatt et bryllup til 300 000kr. Kan også være en av partene sliter med disse 100 000kr, men gjør det pga de 2 andre partene gjør dette. For meg høres det ut som sløsning hvis du ikke er en prinsesse eller noe i den duren... 4
Million Skrevet 1. mars 2016 #25 Skrevet 1. mars 2016 300.000 for noe som bare har 50% sjanse for å vare.....? Aldri i livet om jeg hadde brukt det. 1
Rosa Sitron Skrevet 1. mars 2016 #26 Skrevet 1. mars 2016 Det er mye penger ja, men om dere vil så gjør det. Men forvent at folk snakker om det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #27 Skrevet 1. mars 2016 Jeg synes det høres helt vanvittig ut, og ville aldri gjort det selv- om vi så kunne tatt det rett fra sparekontoen Men folk er forskjellige, om noen synes det er verdt å halve Rwandas statsbudsjett på fine kjoler og flott pynt, får de da bare gjøre det. I min verden blir det litt kvalmende og overdådig, men hver sin smak. Anonymkode: fe2fc...1fc 1
Gulesko Skrevet 1. mars 2016 #28 Skrevet 1. mars 2016 Dersom dere og foreldrenes dere har økonomi til det og ikke trenger å forsake andre ting som betyr noe for å få det til, så go for it. For min del hadde det aldri vært aktuelt å bruke så mye, selv om 200 000 kr hadde kommet fra foreldre. Jeg tenker på alt mulig annet jeg kunne brukt de pengene på som hadde vært en langt bedre investering i framtiden min enn et bryllup. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde fått et fint bryllup som passet meg til godt under 50 000 kr. De resterende 250 000 kunne jeg brukt til å betale ned lån og kanskje få en fin bryllupsreise for 10-15000 kr. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #29 Skrevet 1. mars 2016 Jeg synes det er altfor mye. Hvorfor betale hele livet for et bryllup? Vi giftet oss for et par år siden og hele bryllupet vårt kostet 10 000 kroner Anonymkode: a9255...30e
Milla29 Skrevet 1. mars 2016 #30 Skrevet 1. mars 2016 Ja, personlig syns jeg det er for mye. Jeg klarer ikke helt å se hvordan man kan få et bryllup så dyrt en gang? Da må man jo virkelig gå inn for det i hvert fall...
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2016 #31 Skrevet 1. mars 2016 8 timer siden, hockeyfrue skrev: Så lenge både dere og foreldrene deres har råd til det, ser jeg ikke problemet med å bruke 300.000 kr på et bryllup. Har dere derimot ikke så god økonomi, ville jeg nok heller prioritert hus og hjem før bryllup. Nei, vil dere bruke så stor sum på bryllupet så for all del gjør det.
Vattenflaska Skrevet 1. mars 2016 #32 Skrevet 1. mars 2016 (endret) Hver sin smak. Jeg syns at det er aldeles for mye å bruke på en slike tilstelling. Jeg syns folk fokuserer generelt mer på en vellykket bryllupsfest enn et vellykket ekteskap. Og da er fokus helt feil. Men det er bare min mening. Endret 1. mars 2016 av karlakarl 5
Gjest Sirah Skrevet 1. mars 2016 #33 Skrevet 1. mars 2016 Jeg syntes det er latterlig mye penger å bruke på EN dag, men det er MIN mening. Dersom dere har økonomien til det så er det vel ingenting i veien for det
Anglofil Skrevet 1. mars 2016 #34 Skrevet 1. mars 2016 Det er absolutt veldig mye penger, men ikke verre enn at jeg kunne brukt det selv under den forutsetningen at vi hadde veldig god råd. Mvh Yvonne 2
PeppaGris Skrevet 1. mars 2016 #35 Skrevet 1. mars 2016 (endret) 5 timer siden, Milla29 skrev: Ja, personlig syns jeg det er for mye. Jeg klarer ikke helt å se hvordan man kan få et bryllup så dyrt en gang? Da må man jo virkelig gå inn for det i hvert fall... Fotballfrue klarte det i sin tid, som 23-åring Endret 1. mars 2016 av PeppaGris 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #36 Skrevet 1. mars 2016 Det første jeg tenkte når jeg tenkte på et brullyp til 300000 var fantastisk. Ser for meg at det blir en helt spesiell dag. Dersom jeg hadde hatt råd til å ha et brullyp til 300000 så hadde jeg sikkert gjort det. Ja, man kan bruke pengene på noe annet, men det er en opplevelse for livet. Anonymkode: acbef...245
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #37 Skrevet 1. mars 2016 Vi brukte over 300 000kr bare på ringene, men det er jo en investering og noe som kan selges igjen. Så jeg synst det kommer litt an på hvordan disse 300 000kr blir brukt. Anonymkode: c4d1d...d81
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #38 Skrevet 1. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres helt vanvittig ut, og ville aldri gjort det selv- om vi så kunne tatt det rett fra sparekontoen Men folk er forskjellige, om noen synes det er verdt å halve Rwandas statsbudsjett på fine kjoler og flott pynt, får de da bare gjøre det. I min verden blir det litt kvalmende og overdådig, men hver sin smak. Anonymkode: fe2fc...1fc Du får meg til å mislike meg selv. Bra. Anonymkode: acbef...245
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #39 Skrevet 1. mars 2016 Kan vi få et anslag over qntall gjester og hva som koster så forfryktelig mye? Pris på kjole og fotograf? Hvor skal bryllupet holdes? Anonymkode: eb702...222 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #40 Skrevet 1. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi brukte over 300 000kr bare på ringene, men det er jo en investering og noe som kan selges igjen. Så jeg synst det kommer litt an på hvordan disse 300 000kr blir brukt. Anonymkode: c4d1d...d81 kjempeinvestering Anonymkode: 31e0b...a42 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå