Gå til innhold

Gjenbruker dere de kartong-påskeeggene som fylles? Eller blir de kastet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjenbruk er bra mener jeg :)

Gjenbruker dere kartong-påskeeggene?

Anonymkode: 9dd63...659

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Notatboka
Skrevet

Ja, vi lagrer de og bruker de igjen neste påske. I fjor kjøpte vi noen pene egg i metall, så nå er det nok slutt på bruk av kartong-egg.

• Liker 1
Skrevet

Bruker eggene år etter år ja. Jeg trodde det var det mest vanlige? :)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei,påskeeggene blir spist de. Kartongene sendes til gjenvinning eller brennes i peisen. :ninja: 

Anonymkode: 15a99...c72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei,påskeeggene blir spist de. Kartongene sendes til gjenvinning eller brennes i peisen. :ninja: 

Dette: 388002_paskeegg_None.jpg?itok=bxA-JVWpBlir sendt til gjenvinning i steden for å brukes flere ganger?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Notatboka skrev:

Ja, vi lagrer de og bruker de igjen neste påske. I fjor kjøpte vi noen pene egg i metall, så nå er det nok slutt på bruk av kartong-egg.

Hvor får man kjøpt det?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette: 388002_paskeegg_None.jpg?itok=bxA-JVWpBlir sendt til gjenvinning i steden for å brukes flere ganger?

Å haha. Trodde du mente de lilla kartongene. De på bilder brukes flere ganger, ja. Trodde alle gjorde det? 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Å haha. Trodde du mente de lilla kartongene. De på bilder brukes flere ganger, ja. Trodde alle gjorde det? 

Bra! :) *puster lettet ut* her

• Liker 4
Skrevet

Bruker de flere ganger, ja. Brukes til de er utslitt. Trodde alle gjorde det jeg også. :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker det samme hvert år. Fyller det med godis til meg selv :P

• Liker 3
Gjest Juanita
Skrevet

Bruker de samme om igjen. Men har fått og kjøpt så det er noen ekstra, de legges (tomme) i en kurv og er påskepynt!

AnonymBruker
Skrevet

Gjenbruker, ja. Ungene har hatt eggene sine i mange år. Det er forskjellig motiv på dem, og det er veldig viktig at de får sitt faste egg, selv om de er tenåringer nå. :) 

Anonymkode: 4c77c...97b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da vi var yngre fikk vi nye egg, men da det samlet seg opp en liten kasse brukte påskeegg i boden ble tradisjonen endret til at vi fikk velge hvert vårt egg om morgenen påskeaften, og gi til mamma som la fyllet oppi. Alle fikk like mye fyll, så det hjalp ikke å velge store egg.

Mitt favorittegg var et glitrende rosa egg med sløyfe

Anonymkode: a8c1a...f93

Gjest Notatboka
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får man kjøpt det?

Mener å huske at de vi kjøpte var fra Nille. Googlet og så at kremmerhuset også selger noen slike :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt det samme kartongegget som jeg fikk av mamma da jeg var 5 år gammel :)

Anonymkode: f18ad...8be

Skrevet

Ja selvfølgelig! Har jo fortsatt de to jeg fikk når jeg var barn (skilte foreldre = to egg). 

Skrevet
6 minutter siden, peppermyntete skrev:

Ja selvfølgelig! Har jo fortsatt de to jeg fikk når jeg var barn (skilte foreldre = to egg). 

Min uthevning

Hehe, må bare kommentere det med skilte foreldre. Alle vennene mine uten skilte foreldre var misunnelig på meg fordi jeg fikk to påskeegg :wow:  Men ettersom jeg ble eldre fikk jeg bare ett siden de ga meg egg utifra hvor jeg var påskeaften :dry:

Men til det tråden handler om. Ja, jeg har alltid gjenbrukt påskeeggene. I likhet med flere så trodde jeg det var normalt jeg. Er jo så koselig med det samme egget hvert år :) Desverre er de jeg fikk som liten kastet siden de ble ødelagte...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 1. mars 2016 at 2.04, AnonymBruker skrev:

Gjenbruk er bra mener jeg :)

Gjenbruker dere kartong-påskeeggene?

Mine ble så stygge og slitt etter mange års bruk at jeg malte dem og laget decoupage på de. En serviett passet perfekt på en eggehalvdel (hadde noen gamle påskeservietter liggende) og limte på satengbånd rundt kanten. Det var moro og enkelt og alle i familien fikk et helt unikt påskeegg :) 

Anbefales! :) 

Anonymkode: e9809...d32

Skrevet

Jeg bare roter dem vekk. Dumt

AnonymBruker
Skrevet

Vi sparer på pappeggene hjemme, men på hytta har de egg i keramikk, disse har de hatt siden sin første påske. 

Anonymkode: 1b9cb...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...