AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #21 Skrevet 1. mars 2016 2 minutter siden, MapleSirup skrev: Hva sier borettslagsreglene om feks røyking? Jeg kan vanskelig se for meg at noen har lov å forby dette på områder med allmenn ferdsel. På en inngjerdet lekeplass feks er det noe annet. Men selv da: hvilken sanksjoner har man annet enn å krangle om det? Sanksjoner skal også være nedskrevet og stemmer over... Be om ekstraordinært årsmøte med valg av ny styreleder. Få med deg fler! Hun bestemmer ikke, hun representerer flertallet hos dere! Borettslagsreglene gjelder ikke for sameier. Anonymkode: cc724...f12
MapleSirup Skrevet 1. mars 2016 #22 Skrevet 1. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Borettslagsreglene gjelder ikke for sameier. Anonymkode: cc724...f12 Sånn apropos regelryttere, mener du? Sameiets regler da. regler er regler. Potato, potato....
saklig Skrevet 21. mars 2016 #23 Skrevet 21. mars 2016 Jeg skjønner ikke proplemet ditt! Det er veldig vanlig at det er strenge regler i sameier og borettslag ang spesielt røyking og bråk, fordi begge deler ofte sjenerer andre. Du har fått vite at det er regler i sameiet ang røyking på fortau, noe som er streket under med tre streker i tillegg, og du har i tillegg fått vite på kommunehuset at fortauet er privat eiendom. Så hvorfor er det da vanskelig for deg og dine gjester å overholde disse reglene? Det høres ut til at du ikke passer inn i dette sameiet og at du lager trøbbel for de som bor der fra før. Anbefaler heller deg å flytte først som sist, gjerne til en enebolig litt ut på landet, der kan man gjerne gjøre litt mer som man vil, i byer må det være REGLER! 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #24 Skrevet 21. mars 2016 2 timer siden, saklig skrev: Jeg skjønner ikke proplemet ditt! Det er veldig vanlig at det er strenge regler i sameier og borettslag ang spesielt røyking og bråk, fordi begge deler ofte sjenerer andre. Du har fått vite at det er regler i sameiet ang røyking på fortau, noe som er streket under med tre streker i tillegg, og du har i tillegg fått vite på kommunehuset at fortauet er privat eiendom. Så hvorfor er det da vanskelig for deg og dine gjester å overholde disse reglene? Det høres ut til at du ikke passer inn i dette sameiet og at du lager trøbbel for de som bor der fra før. Anbefaler heller deg å flytte først som sist, gjerne til en enebolig litt ut på landet, der kan man gjerne gjøre litt mer som man vil, i byer må det være REGLER! Man kan ikke uten videre oppføre seg som en diktator selv om man er styreleder. Hva som er støy er høyst subjektivt, men i en konfliktsituasjon så vil man sjelden få uttelling for normal, hverdagslig støy man må regne med det er i et leilighetskompleks eller en serie med rekkehus. Man kan faktisk ikke vedta regler som forhindrer eierne normal bruk av sin eiendom, og et lystig lag i ny og ne faller innenfor det som er regnet som normal bruk. Det er all grunn til å mistenke at dette er en styreleder som kanskje ikke er ved sine fulle fem, når hun faktisk spionerer i buskene. Det kan være grunn til å anmelde for trakassering. Anonymkode: 1b934...daf 2
sonush Skrevet 21. mars 2016 #25 Skrevet 21. mars 2016 Nå skal jeg ikke diskutere ang styreleder, men ang røyking så ville jeg også stemt på ikke-røyking på fortau, hvis det gikk an. Røyk siver gjennom vinduet, og for en som er så var for røyklukt, så ville det blitt veldig ulevelig. 2
småsei Skrevet 24. mars 2016 Forfatter #26 Skrevet 24. mars 2016 Den 3/21/2016 at 11.44, saklig skrev: Jeg skjønner ikke proplemet ditt! Det er veldig vanlig at det er strenge regler i sameier og borettslag ang spesielt røyking og bråk, fordi begge deler ofte sjenerer andre. Du har fått vite at det er regler i sameiet ang røyking på fortau, noe som er streket under med tre streker i tillegg, og du har i tillegg fått vite på kommunehuset at fortauet er privat eiendom. Så hvorfor er det da vanskelig for deg og dine gjester å overholde disse reglene? Det høres ut til at du ikke passer inn i dette sameiet og at du lager trøbbel for de som bor der fra før. Anbefaler heller deg å flytte først som sist, gjerne til en enebolig litt ut på landet, der kan man gjerne gjøre litt mer som man vil, i byer må det være REGLER! Jeg mener at styreleder(Narvestad- wannabe) bør flytte langt ut på landet til en enebolig der hun ikke plages av andre menneskers eksistens. Å kreve røykfritt fortau er langt over det som er normalt. Jeg har nå snakket med de andre naboene, og alle er møkk-lei. Jeg tar på meg styrevervet ved neste valg. Folk skal heretter få snakke der de vil og røyke så mye de bare orker i friluft. Hun har tidligere også kjeftet på folk som har SNAKKET på fortauet. Fortsetter hun slik så vil hun få en skriftlig klage på at hun plager naboene. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #27 Skrevet 24. mars 2016 Den 1.3.2016 at 1.19, småsei skrev: *snipp* Så da kommer spm: 1. Har hun noen som helst rett til å jage folk bort fra fortauet i gata utenfor bygården? 2. Hvem skal jeg evt henvende meg til om dette forverrer seg? hun er styreleder. 3. Kan hun få oss utkastet (vi eier) om hun går inn for det siden hun er leder? 4. Hvordan skal jeg forholde meg til henne? Hver gang jeg møter henne er det snøfting og stirring fra hennes side. Gud, hun høres ut som naboen min(borettslag) men heldigvis er ikke hun i styret. Men nei, fortau er offentlig plass så der har hun fint lite hun skulle sagt. Om det ikke blir bedre gå sammen med andre naboer(kanskje spesielt hun som advarte deg) og få henne avsatt som styreleder. Hun er tydelig ikke skikket for det. Det skal en del til for å få noen kastet ut av et borettslag, og jeg tviler sterkt på at hun har noen sak mot dere for å si det sånn. Anonymkode: 47bad...79e 2
smilo Skrevet 25. mars 2016 #28 Skrevet 25. mars 2016 Om denne styrelederen ikke er på valg i år / er nyvalgt så kan dere allikevel kreve nyvalg om dere har ny styrelederkandidat og dere er i overtall som ønsker et skifte. Da krever dere ekstraordnært sameiemøte/ generalforsamling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå