Gå til innhold

"Jeg ønsker ikke å holde deg med selskap når du skal røyke mens du er gravid". Over streken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke ulovlig å røyke som gravid, ikke særlig heldig nei men det er lov. Og da syns jeg faktisk det er et personlig valg gravid eller ei. Blir man tatt med høy promille når man er gravid da ville nok barnevernet blande seg tenker jeg siden man ikke skal være i ruspåvirket tilstand, ikke hadde de syns det var greit derson hun har promille på føden heller. Men sigaretter kan man faktisk ikke si noe på.. Det er helt lovlig og aldri har jeg hørt om voksne folk som trenger tilsnakk om hvor skummelt det er da voksne folk oftest har litt mellom øra. Hun har kuttet ned og på vei til og slutte så helt vekkreist er hun ikke. Det er ikke vits i å lære opp ei voksen dame.. 

Anonymkode: 6c18b...e46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Neh, jeg syns ikke TS gikk over streken. Det må da være greit å gi beskjed på en ordentlig måte om at en ikke har lyst til å betvitne at noen røyker som gravid.

Og det ts gjorde anser du som en ordentlig måte?

Anonymkode: 0e2a9...e85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har sin integritet, og den bør hun få holde på - hun bør få slippe å se det hvis hun ikke vil, og hun sa enkelt fra om det uten å bli ufin. Å bli såret av at noen ikke liker at man røyker høres rart ut, det kan jo neppe være noen overraskelse at ikke alle liker det. 

Anonymkode: 3663c...aba

Den kan hun holde inni seg mener jeg. Det er klart det sårer når hun prøver og slutte og sliter med det fordi hun vet det er skadelig. Jeg sitter ikke å kommenterer farlig overvektige damer om å legge fra seg hamburgeren heller.

Snu ryggen, finn på ei unnskyldning. Vi er mange som ser mye vi ikke er enig i.. Da snur vi og holder det med tankene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det ts gjorde anser du som en ordentlig måte?

Jepp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen røyker selv, har aldri vært det heller. Uansett, så er det veldig drøyt å kalle henne for barnemishandling, synes jeg.

Mine foreldre røyket både under og haugevis av år etter at jeg og mine søsken ble født og vi har ikke tatt skade av det.

En annen bruker snakker om å melde fra til barnevernet!!!!! 😳😳😳 Siden når ble det forbudt å røyke i svangerskapet egentlig?? Har vel ennå ikke skjedd og trur BV hadde ledd av en slik anmeldelse.

Jeg forsvarer ikke røyking på noen som helst måte, men enn så lenge er det ikke straffbart det denne gravide damen gjorde, så pass dine egne saker istede.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig å røyke som gravid, ikke særlig heldig nei men det er lov. Og da syns jeg faktisk det er et personlig valg gravid eller ei. Blir man tatt med høy promille når man er gravid da ville nok barnevernet blande seg tenker jeg siden man ikke skal være i ruspåvirket tilstand, ikke hadde de syns det var greit derson hun har promille på føden heller. Men sigaretter kan man faktisk ikke si noe på.. Det er helt lovlig og aldri har jeg hørt om voksne folk som trenger tilsnakk om hvor skummelt det er da voksne folk oftest har litt mellom øra. Hun har kuttet ned og på vei til og slutte så helt vekkreist er hun ikke. Det er ikke vits i å lære opp ei voksen dame.. 

Det er ikke ulovlig å drikke som gravid heller. Klart, barnevernet må gripe inn dersom mor er åpenbart ruset og ute av stand til å ta vare på seg selv og barnet. Men hvis hun tar et glass til maten og ikke blir veldig påvirket? Nei, det er faktisk ikke ulovlig - men det er også dokumentert skadelig for fosteret, slik røyking er.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 29.2.2016 at 0.13, AnonymBruker skrev:

Jeg røyka under svangerskapene mine, men dette var i tiden før det ble så farlig som det er nå. Du må ikke tro annet enn at hun sliter veldig med at hun ikke har klart å stoppe, men hvorfor var det viktig for deg å strø salt i såret hennes?

Anonymkode: 89339...80e

Øhh, når var det mindre farlig å røyke? Hilsen ei som lå i magen til sin storrøykende mor på 80-tallet.

Anonymkode: ff482...90a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig å drikke som gravid heller. Klart, barnevernet må gripe inn dersom mor er åpenbart ruset og ute av stand til å ta vare på seg selv og barnet. Men hvis hun tar et glass til maten og ikke blir veldig påvirket? Nei, det er faktisk ikke ulovlig - men det er også dokumentert skadelig for fosteret, slik røyking er.

Det er mye som er dokumentert skadelig. Det er ikke noe man trenger og kommentere. Jeg regner med at den praten tar hun med jordmor, regner med de følger opp svangerskapet. Ts trenger ikke si noe på det til henne. Jeg er sikker på hun ønsker det beste for barnet og jobber for å bli røykfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan hun holde inni seg mener jeg. Det er klart det sårer når hun prøver og slutte og sliter med det fordi hun vet det er skadelig. Jeg sitter ikke å kommenterer farlig overvektige damer om å legge fra seg hamburgeren heller.

Snu ryggen, finn på ei unnskyldning. Vi er mange som ser mye vi ikke er enig i.. Da snur vi og holder det med tankene.

Hvorfor skal hun på død og liv ikke såre? Som sagt, man trenger ikke kommentere alt mellom himmel og jord, men i dette tilfellet er det et uskyldig barn det går ut over og da er det noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som er dokumentert skadelig. Det er ikke noe man trenger og kommentere. Jeg regner med at den praten tar hun med jordmor, regner med de følger opp svangerskapet. Ts trenger ikke si noe på det til henne. Jeg er sikker på hun ønsker det beste for barnet og jobber for å bli røykfri. 

Ja, og nå har aldri ts diskutert dette med kollegaen heller, hun har bare sagt at hun helst ikke vil se på at kollegaen røyker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal hun på død og liv ikke såre? Som sagt, man trenger ikke kommentere alt mellom himmel og jord, men i dette tilfellet er det et uskyldig barn det går ut over og da er det noe annet.

Det er hennes uskyldige barn som hun prøver og slutte å røyke for. Hun trenger ikke bli såret, jeg syns ikke hun fortjente det. Hun vet det er galt, det er ikke noe andre trenger å pakke på henne. Hun er sikkert veldig glad i babyen sin og prøver så godt hun kan. Ikke ts sin jobb og kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, og nå har aldri ts diskutert dette med kollegaen heller, hun har bare sagt at hun helst ikke vil se på at kollegaen røyker. 

Vanlige voksne folk har ikke vondt av å heller bare knipe igjen og være stille, finne på ei unnskyldning til å gå inn. Jeg bruker ikke og bryte ut med alt jeg tenker når jeg ser folk driver med ting jeg ikke liker. Vanlig folkeskikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vanlige voksne folk har ikke vondt av å heller bare knipe igjen og være stille, finne på ei unnskyldning til å gå inn. Jeg bruker ikke og bryte ut med alt jeg tenker når jeg ser folk driver med ting jeg ikke liker. Vanlig folkeskikk.

Det gjør ikke jeg heller, men hvis noen spør om jeg vil være med på noe som bryter så totalt med det jeg tror på så sier jeg fra. Så enkelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øhh, når var det mindre farlig å røyke? Hilsen ei som lå i magen til sin storrøykende mor på 80-tallet.

Anonymkode: ff482...90a

Du skjønte ikke den? :laugh:

Anonymkode: 60ffc...d03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør ikke jeg heller, men hvis noen spør om jeg vil være med på noe som bryter så totalt med det jeg tror på så sier jeg fra. Så enkelt.

Jeg bruker bare å være stille. Jeg er ikke moralsk politi. Jeg liker ikke alkohol. Jeg kommenterer ikke om jeg ser en kollega tar seg ei pils på en resturant selv om jeg er imot det. Ikke min sak. Mye som bryter mot hva jeg tror på. Er ikke ensbetydende med at alle skal være som meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg bruker bare å være stille. Jeg er ikke moralsk politi. Jeg liker ikke alkohol. Jeg kommenterer ikke om jeg ser en kollega tar seg ei pils på en resturant selv om jeg er imot det. Ikke min sak. Mye som bryter mot hva jeg tror på. Er ikke ensbetydende med at alle skal være som meg.

Jeg er moralpoliti, jeg, når det gjelder ting som omhandler barn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg lest gjennom store deler av tråden, og det gleder meg at det faktisk er en god del som ikke mener at det er ok å hetse en gravid røyker. Da går den mentale utviklingen fremover, tross alt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er moralpoliti, jeg, når det gjelder ting som omhandler barn. 

Da får du masse å passe på i fremtiden. Stoppe å høre med mødre om de har svangerskapsdiabetes når de sitter på mc donalds, ta fra folk sjokoladen. Noe som er superskadelig for baby med ei mor som har høyt blodsukker.

Jeg syns ærlig talt ikke at du trenger å skåne barn i magen til voksne kvinner. Jordmor følger opp;-) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg lest gjennom store deler av tråden, og det gleder meg at det faktisk er en god del som ikke mener at det er ok å hetse en gravid røyker. Da går den mentale utviklingen fremover, tross alt. 

Nei, selvfølgelig så er det ikke greit å si i fra til noen som mishandler sitt eget barn. Sier alt om deg som person, skal vi snakke om hvordan den mentale utviklingen går fremover?

Anonymkode: 853bc...1f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...