AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #221 Del Skrevet 2. mars 2016 Absolutt ikke! Motbydelig å røyke mens en er gravid! Har ikke noe til overs for røyking i utgangspunktet. Men folk om det om de vil skade seg selv, men burde vert forbudt å røyke mens en går gravid! De andre på arbeidsplassen må da også reagere på at hun røyker med barn i magen vil jeg tro. Anonymkode: 2f5f3...c09 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 2. mars 2016 #222 Del Skrevet 2. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke! Motbydelig å røyke mens en er gravid! Har ikke noe til overs for røyking i utgangspunktet. Men folk om det om de vil skade seg selv, men burde vert forbudt å røyke mens en går gravid! De andre på arbeidsplassen må da også reagere på at hun røyker med barn i magen vil jeg tro. Anonymkode: 2f5f3...c09 Det gjør de garantert, men ikke alle som tør å si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #223 Del Skrevet 6. mars 2016 Hun utsetter fosteret for omsorgssvikt og du er den store stygge ulven… Noen folk, altså! Anonymkode: 7d332...bae 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juanita Skrevet 6. mars 2016 #224 Del Skrevet 6. mars 2016 Enig med mange som sier at ts er selvrettferdig og frekk. Som mange sier virker det jo ikke som målet hennes var å hjelpe barnet...men å markere sin egen moralske overlegenhet. Alltid greit å se ned på laster man ikke har selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 6. mars 2016 #225 Del Skrevet 6. mars 2016 Den 2. mars 2016 at 18.53, ReyJu skrev: Det er da virkelig forskjell på å stå på bussen og å røyke. Det blir for dumt å prøve å sammenligne det. En forskjell er det kanskje, men like fullt en risiko for barnet hvis bussen skulle bråstoppe. Poenget mitt er; hvor skal grensen gå for når det er greit å si ifra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 7. mars 2016 #226 Del Skrevet 7. mars 2016 Den 29.2.2016 at 0.19, AnonymBruker skrev: aller beste er jo seff at man ikke røyker idet hele tatt,men det er verre for fostre med stresset som mefører for så slutte. Leger anbefaler faktisk at man heller fortsetter å røyke,men at man prøver holde det på ett minium. Jeg skjønner at du reagerte på at hun røyker som gravid. Men jeg synes du gikk litt over streken, spesielt måte du gjorde det på,så jeg skjønner godt at hun reagerte på det. Anonymkode: 07f30...0e5 Dette er bare humbug og svada. Kanskje noen leger fra "den gamle skole" sier dette, eller de med en litt annen kultur enn vår egen. Men å tro at stress kan likestilles med skadene som røyken gjør er jo ren IDIOTI! Er det virkelig noen som tror på dette? At abstinenser skal kunne forårsake like mye skader som alle giftstoffene og kjemikaiene i røyken? Nei vettu hva. Folk er så utrolig dumme. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilythorne Skrevet 7. mars 2016 #227 Del Skrevet 7. mars 2016 Den 29. februar 2016 at 0.13, AnonymBruker skrev: Jeg røyka under svangerskapene mine, men dette var i tiden før det ble så farlig som det er nå. Du må ikke tro annet enn at hun sliter veldig med at hun ikke har klart å stoppe, men hvorfor var det viktig for deg å strø salt i såret hennes? Anonymkode: 89339...80e Veldig rart innlegg. Tror du at det var mindre farlig å røyke før? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #228 Del Skrevet 7. mars 2016 2 minutter siden, emilythorne skrev: Veldig rart innlegg. Tror du at det var mindre farlig å røyke før? Jeg kan ikke svare for den som skrev dette, men jeg tok det for å være en vanlig talemåte. Det var like farlig å røyke før, men det var ikke like god kunnskap og informasjjon om skadene, ergo "før det var så skadelig som det er nå". Anonymkode: 96bc5...c08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 7. mars 2016 #229 Del Skrevet 7. mars 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #230 Del Skrevet 8. mars 2016 Den 29.2.2016 at 0.19, AnonymBruker skrev: Anonymkode: bd62b...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. mars 2016 #231 Del Skrevet 8. mars 2016 Den 2.3.2016 at 17.57, Petra75 skrev: Jeg lurer på en ting til dere som sier det er helt greit å si ifra - det er mange andre ting en gravid kan gjøre som potensielt kan skade barnet - som å stå på bussen, for eksempel. Eller kjøre bil med feil bruk av sikkerhetsselen. Er dere like raske til å si ifra da, tro? Gravide står ikke på bussen av egen fri vilje. De står fordi ingen vil reise seg slik at hun kan få sitte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 8. mars 2016 #232 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) 59 minutter siden, Honey Dew skrev: Gravide står ikke på bussen av egen fri vilje. De står fordi ingen vil reise seg slik at hun kan få sitte Ikke i alle, 100% av tilfellene, vel..... Jeg ser ofte gravide som står, med masse ledige plasser. Endret 8. mars 2016 av Petra75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lingua franca Skrevet 9. mars 2016 #233 Del Skrevet 9. mars 2016 Mange som står frivillig på tbanen og trikken fordi de bare skal et stopp eller to, gravide også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 9. mars 2016 #234 Del Skrevet 9. mars 2016 Dette har sikkert blitt nevnt, men jeg har ikke orket og lese gjennom alle sidene. Argumentet med at det er mer stressende for mor og baby å slutte med røyken, hvorfor røyker de da når de prøver og bli gravide?! I det hele tatt hvis de ønsker seg et barn i nær fremtid. Altså, enkelte tenker jo ikke... Jeg snuser, men slutter med snusen lenge før jeg planlegger og bli gravid. Joda, noen kan bli gravide uten at det er planlagt, men da bruker man de ukene på og avvenne seg fra det. Det tar ikke 9 mnd og avvenne seg fra røyk, det tar faktisk opp til en måned før man slutter og merke suget så hardt. Så sorry, men jeg kjøper ikke den der. Ufyselig er det uansett, og utsette et ufødt barn for sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #235 Del Skrevet 11. mars 2016 TS her. Det handlet ikke for min del om å være ekkel mot henne. Jeg ble litt satt ut av at hun tente opp en røyk, og tenkte at "dette orker ikke jeg å være en del av". Det knyttet seg rett og slett i magen av å se henne røyke, og jeg ville bare bort derfra. På jobben min er det hektisk, og man blir mentalt utkjørt. Vi får derfor 20 minutter pause hver dag utenom lunch, som vi selv velger når vi vil benytte oss av. Jeg har pleid å gå ut, noen ganger med røykere, noen ganger med noen som bare vil ha en luftetur (helst dette, så jeg slipper røyklukten), og om jeg ikke går ut føler jeg det er vanskelig å få tatt pause. Ved å gå ut fjerner jeg meg mentalt fra jobb i noen minutter, og gjør meg utilgjengelig for kolleger, det liker jeg. Denne situasjonen endte vel som forventet. Hun ba leder om å bli flyttet til et annet prosjekt, men det lot seg ikke gjøre. Både jeg og hun har hatt en prat med leder, der vi forklarte vårt ståsted. Det virker ikke som hun egentlig har fått så mange kommentarer om røykingen på jobb, og ble litt satt ut selv. En annen kollega har tipset henne om alternativer som kan hjelpe henne med å slutte tidligere, men ellers har de latt det være et ikke - tema virker det som. Jeg har også hatt en samtale med røykeren for oss selv. Hun sa at hun har fått mange kommentarer når hun har røykt andre steder, så hun så på jobb/hjemme som "fristeder" hvor hun ikke fikk kommentarer. Hun gjentok at hun ikke tror at det er så farlig, og at det hadde vært verre å slutte (hun sa det mange ganger i etterkant), så det virker som hun virkelig tror det selv. Hun sa også at hun ser på meg som en nokså laidback person ellers, slik at hun ikke trodde jeg var en person som kom til å reagere på hennes "personlige valg". Vi snakket deretter ikke noe mer om røykingen, derfra var det bare jobbrelatert. TS Anonymkode: 05537...8a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 13. mars 2016 #236 Del Skrevet 13. mars 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #237 Del Skrevet 31. januar 2017 Langt over streken Anonymkode: 14b1e...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #238 Del Skrevet 31. januar 2017 Ts er en stålkvinne. Herlig å se at folk ikke er redd for å stå for det som de mener er riktig å gjøre, spesielt når et barn er involvert. Flott!!!!Anonymkode: a2a9b...ed5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #239 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg synes du gikk langt over streken. Hadde det vært ei nær veninne hadde det vært helt innafor å si fra. Men ikke når du ikke kjenner vedkommende bedre enn det virker som du gjør. Blir litt som moralens vokter. Jeg er imot røyking i svangerskapet. Så mye, at jeg tvang mannen min til å slutte, ettersom jeg ikke ville ha lukt på meg engang🙄 Anonymkode: 82596...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #240 Del Skrevet 1. februar 2017 Jeg synes det er fryktelig egoistisk å røyke under svangerskapet! Den stakkars babyen Jeg har ingenting til overs for gravide som røyker (eller drikker for den saks skyld) under svangerskapet. Jeg er helt enig med deg ts. Bra du sa ifra til den egoistiske kjerringa! Hun fortjente å høre det Applaus! Anonymkode: 278d3...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå