Gå til innhold

"Jeg ønsker ikke å holde deg med selskap når du skal røyke mens du er gravid". Over streken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Syns det er feil og kalle noen for mishandler for slike ting. Helt feil. Og dramatisk.

Anonymkode: 6c18b...e46

Ts har da ikke kalt henne for mishandler?

Anonymkode: 186b4...886

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ts har da ikke kalt henne for mishandler?

Nå var det ikke ts denne var til. Hvis du ser tilbake i tråden er det flere som hyler ut mishandling 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, ReyJu skrev:

Jeg blir helt sjokkert av noen av svarene her som mener at TS gikk over streken! Selvfølgelig bør man si ifra når man ser at noen gjør noe som påfører et annet menneske/dyr/vesen skade! Ts var jo ikke "slem" engang, hun sa jo bare ut hun ikke ville se på det.

Og herregud, spar meg for de "gravide som røyker vet allerede at de gjør noe fælt, ikke strø salt i såret" kommentarene. Virkelig? Hvis de VET at de gjør noe som er bevist at det påfører barnet skade, men velger å gjøre det likevel, så må de faktisk tåle å høre det. Jeg hadde ikke tatt en "rolig" prat med noen som misshandlet barnet sitt. Hvis de vet at de gjør noe galt så vil uansett ikke en rolig prat hjelpe noe særlig, da får man sikkert bare et "ja, jeg vet, men det er så vanskelig," som svar. Det er enklere å rettferdiggjøre og stå for dårlige valg når man ikke blir konfrontert med det man gjør.

Min mor røykte gjennom hele svangerskapet da hun var gravid med meg, og gjennom hele oppveksten min. Jeg er den ENESTE i hele familien (her snakker vi helt tilbake til mine oldeforeldre, med unntak av min mor som nå har fått KOLS) som har astma, allergier og generelt har et ekstremt dårlig immunforsvar. "Familielegen" mener det er fordi min mor ikke stumpet røyken.

Jeg skulle ønske min mor hadde møtt noen som TS, som turte å si i fra at det IKKE er greit å røyke når man er gravid!

SIGNERER!  :klappe:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo det er ulovlig og ta narkitika og være påvirket av promille i svangerskap. Nei det er ikke ulovlig med sigaretter. Nei hun fortjener ikke å høre det. Jordmor og lege fulger opp. Ikke alle andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm og jeg som trodde mammaen min ville meg godt og har oppdratt meg rett,sunn og frisk er jeg og...tar visst feil. Hun er en form for en mishandler:sprettoy: og forøvrig resten av slekten

Akkurat som min skjønne mor, og hennes mor igjen. Trodde inntil mødremafiaen meldte sin ankomst at jeg ikke var et offer for mishandling, jeg. Så feil kan man ta. :P

Anonymkode: 60ffc...d03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har astma og allergisk mot alt som kryper og går omtrendt. Har også diabetes bare for å nevne noe...min mor røyket ikke. Er ikke bare bare og finne ut av hva som gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som min skjønne mor, og hennes mor igjen. Trodde inntil mødremafiaen meldte sin ankomst at jeg ikke var et offer for mishandling, jeg. Så feil kan man ta. :P

Anonymkode: 60ffc...d03

:fnise:  ja ikke sant, helt forferdelig !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm og jeg som trodde mammaen min ville meg godt og har oppdratt meg rett,sunn og frisk er jeg og...tar visst feil. Hun er en form for en mishandler:sprettoy: og forøvrig resten av slekten

Selv om du var så heldig at du ikke tok noe skade av at din mor røykte gjennom svangerskapet så betyr ikke det at alle er like heldige. Når folk her inne sier at det er skadelig for barnet å røyke så er jo ikke dette noe vi bare har funnet på, eller tatt ut av løse luften. Det er noe som har blitt forsket nøye på, og som har blitt bevist at det er skadelig.

Det betyr dog ikke at alle som røyker under graviditeten får syke barn. Men sjangsen for at barna blir syke er vesentlig større. For ta en enkel sammenligning så blir det åå samme måten som at hvis du er syk og nyser på 10 mennesker. Alle blir ikke nødvendigvis syke, men sjangsen for at de blir det er større enn hvis du hadde holdt deg for munnen.

Synes det er veldig drøyt å skrike mafiamødre fordi noen synes det er veldig galt å gjøre noe som potensielt kan medføre skader for livet på barnet sitt. Jeg mener ikke at ALLE som har vært gravide og har røyket under svangerskapet er mishandlere, for mange er nok ikke klar over hvor skadelig det kan være. Men jeg mener at de som er klar over risikoen, men likevel velger å sette sitt eget røyksug forran barnets helse driver med en form for mishandling.

For å snu det litt, du synes tydeligvis det er greit å røyke når man er gravid. Hadde du synes dey var greit av en mor å blåse all røyken av sigaretten sin ned i barnevognen, eller i ansiktet på babyen sin?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er DRØYT og kalle det for barnemishandling.. Uheldig og røyke ja. Men å bli kalt barnemishandler syns jeg er og dra den for langt.. Det er ikke dette jeg vil kalle barnemishandling.jeg har blitt misshandlet på ordentlig vis og dette er å dra den for langt. Hilsen ei som har hatt stor røykende mor med meg i magen, jeg er frisk og min mamma gjør alt for meg, alltid. Hun skånet meg mot mishandleren hun.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er DRØYT og kalle det for barnemishandling.. Uheldig og røyke ja. Men å bli kalt barnemishandler syns jeg er og dra den for langt.. Det er ikke dette jeg vil kalle barnemishandling.jeg har blitt misshandlet på ordentlig vis og dette er å dra den for langt. Hilsen ei som har hatt stor røykende mor med meg i magen, jeg er frisk og min mamma gjør alt for meg, alltid. Hun skånet meg mot mishandleren hun.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har astma og allergisk mot alt som kryper og går omtrendt. Har også diabetes bare for å nevne noe...min mor røyket ikke. Er ikke bare bare og finne ut av hva som gjør det.

Først sier du at din mor røyker og gjorde det under graviditeten, men at du er frisk og sunn. Så sier du at du har alt av allergier og astma og at din mor IKKE røyket.

I smell a troll :)

Endret av ReyJu
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, ReyJu skrev:

Først sier du at din mor røyker og gjorde det under graviditeten, men at du er frisk og sunn. Så sier du at du har alt av allergier og astma og at din mor IKKE røyket.

I smell a troll :)

Ingen troll her. Forskjellige historier fra forskjellige kvinner. Har andre fritidsinteresser enn og trolle:-)  dessuten tar jeg sånne ting seriøst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen troll her. Forskjellige historier fra forskjellige kvinner. Har andre fritidsinteresser enn og trolle:-)  dessuten tar jeg sånne ting seriøst

Forskjellige kvinner med samme bruker?

Anonymkode: ad0c6...913

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er mange her i tråden som sier det, men jeg er ikke overbevist om at det er SÅ mange måter å si det på uten å være nedlatende eller behandle vedkommende som et barn. Noe som ikke er det spor bedre, da vi tross alt snakker om en voksen person som snart skal få et barn selv.

Anonymkode: 3663c...aba

Jeg er enig med deg på veldig mange punkter. Det er så klart veldig bra at TS ikke bare sto å så på. Problemet her er jo bare det at TS ikke oppnådde noe som helst med å være frekk og spydig. Hadde man lagt det frem på en annen måte så kunne man kanskje oppnådd noe konstruktivt med det. Det eneste som ble oppnådd her er at den gravide damen syntes at TS er en drittkjærring. Kanskje tar jeg feil, men sjangsen er større for å oppnå det man ønsker dersom man tenker litt gjennom hva man sier før man plumper ut med det. Selv opplever jeg mer enn en gang at det som kommer ut av munnen min HELDIGVIS er noe helt annet enn tanken jeg sto med oppe i hodet :fnise: 

At den gravide damen ikke stumper røyken er veldig, veldig trist. TS hadde nok kommet lenger med å snakke til henne på en annen måte. Tror jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til dere som sier det er helt greit å si ifra - det er mange andre ting en gravid kan gjøre som potensielt kan skade barnet - som å stå på bussen, for eksempel. Eller kjøre bil med feil bruk av sikkerhetsselen. Er dere like raske til å si ifra da, tro?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Petra75 skrev:

Jeg lurer på en ting til dere som sier det er helt greit å si ifra - det er mange andre ting en gravid kan gjøre som potensielt kan skade barnet - som å stå på bussen, for eksempel. Eller kjøre bil med feil bruk av sikkerhetsselen. Er dere like raske til å si ifra da, tro?

Enig med deg !:-)  måte på hva man skal si ifra om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Petra75 skrev:

Det er da virkelig forskjell på å stå på bussen og å røyke. Det blir for dumt å prøve å sammenligne det.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, ReyJu skrev:

Det er da virkelig forskjell på å stå på bussen og å røyke. Det blir for dumt å prøve å sammenligne det.

Enig. Snakk om å kverulere her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 29. februar 2016 at 0.13, AnonymBruker skrev:

Jeg røyka under svangerskapene mine, men dette var i tiden før det ble så farlig som det er nå. Du må ikke tro annet enn at hun sliter veldig med at hun ikke har klart å stoppe, men hvorfor var det viktig for deg å strø salt i såret hennes?

Anonymkode: 89339...80e

Hvis jeg hadde slitt sånn og (og skammet meg slik jeg burde) hadde jeg gjort det alene, ikke bedt med kollegene for å se på. Dessuten forsvarer hun det. Noen folk er bare egoistiske.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to brødre med alvorlig astma og stoppet og puste flere ganger som liten..og en dødfødt. Den ene med adhd attpåtil. Min mor har aldri røyket eller drukket. Hun er sprek og sunn. 

Jeg kjenner en som ikke har røyket som har fått lungekreft. Konklusjonen er at røyking ikke fører til lungekreft. 

Hvor dum er det mulig å bli. 

Anonymkode: 530a4...b5e

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...