Gå til innhold

Hvilken bil har du og vil du anbefale den?

ringblomst

Anbefalte innlegg

Går noen runder på om vi skal kjøpe bil eller ikke - har aldri eid bil selv; så vil gjerne høre deres erfaringer med de bilene dere har hatt. Tenker på ting som kjøpte dere brukt/ny? Oftere service enn normalt? Ville dere valgt samme bil igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Volvo V40 og anbefaler den. Da vi kjøpte bil var sikkerhet det viktigste og også pris. Kjøpte en brukt en, men volvo varer jo ofte lenge så...

Vi har service hver 15 000 km (vet ikke hva andre biler har) og rustgaranti i 8 år.

Den ligger utrolig godt på veien, har god plass, er fantastisk å kjøre og utrolig stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har VW passat, 95modell.

Vi kjøpte den brukt for et halvt år siden- og er KJEMPEFORNØYDE!!!

Det er diesel- så den går billig..

Så er det kjempestor plass i den- både i baksetet og i bagasjerommet.

Perfekt bil for oss (til vi får råd til noe dyrere selvfølgelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 523I, 2000 mod.

Den er helt nydelig å kjøre! Også har den så mange bra detaljer som er pluss i forhold til mange andre biler. Kjører mye i jobben min, og setter pris på en bil som har mye sikkerhetsutstyr, mye komfort, og gode kjøreegenskaper!

Har hatt den i to år nå, og ikke opplevd feil. Er vel ikke billigst i drift, men ikke så dyr heller. Forsikring er nok litt verre.

Jeg ville ikke kjøpt helt ny bil hvis jeg var deg. Heller gå opp i kvalitet, og kjøpt en to-tre år gammel bil for de samme pengene.

Kjøper nok BMW neste gang også, men da en 530 diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har golf 1999 mod. Det er den 2. Golfen vi har og det kommer sikkert ikke til å bli den siste. Vi har diesel og det er billig i bruk. Når det gjelder service sier bilden fra når den vil ha det. ( har ikke så peiling på det ) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitsubishi Lancer 2004-modell, en fryd på alle måter!

Men kanskje du kunne si litt om hvilken prisklasse du tenker deg, og om du ønsker en "sportsbil" eller plass til barn og hund og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har en Golf 2003 sportsmodell, var gått 10000km da vi kjøpte -ingen problemer overhodet, og er strålende fornøyd.

Skulle vi kjøpt ny nå, hadde vi kjøpt Opel Meriva -en genial bil, (fordi vi vurderer barn, og trenger da noe litt større enn golf).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har en Golf 2003 sportsmodell, var gått 10000km da vi kjøpte -ingen problemer overhodet, og er strålende fornøyd.

Skulle vi kjøpt ny nå, hadde vi kjøpt Opel Meriva -en genial bil, (fordi vi vurderer barn, og trenger da noe litt større enn golf).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk liten Neon. Litt liten for en familie kanskje, men jeg er veldig glad i bilen min. Den er amerikansk så den har stor motor i forhold til størrelsen sin. Dette gir den lang levetid (har jeg lest) og den yter veldig godt. Lett å komme seg fort over kryss med. LIgger godt på veien fordi den er litt flat - men er man 186 høy, som min sønn og har lange ben, er den umulig :ler: Han blir sittende med knærne rundt ørene et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Anbefaler virkelig Skoda fabian...

Wow for en drømmebil,så behagelig å kjøre.

Den heter Fabia. Har fått masse heder og god omtale.

Jeg har eid både Ford Focus, Golf og Mercedes 230TE (fantastisk bil!), men det er vanskeløig å anbefale noe når vi ikke aner noe om pris, bruk og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. Vi er interessert i å høre om alle biler i prisklasser opp til 300.000. Vi er kun to, og har egentlig ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wayah - datt ut

Vi har en Ford Mondeo, 98 modell, kjøpte den brukt. Den er en av de peneste Mondeo-modellene, så estetisk har jeg ingenting å klage på. Noe av det viktigste for oss var sikkerhet. Onkelen min, som har samme bil, var innvolvert i en stygg ulykke som startet med en løpsk elg og endte med front-mot front med en annen bil(BMW faktisk), og han var den eneste som overlevde. Faktisk kunne han gå fra bilen. Da vet jeg at det er en sikker bil!

Litt småtterier har vi hatt å fikse på, men den bruker relativt lite bensin, og har god motor.

Jeg er veldig glad i bilen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis dere er interessert i en bil som er billig i drift og ALDRI går sund, så anbefaler jeg på det sterkeste Toyota Corolla. Jeg er inne på min andre nå (solgte den gamle 83-modellen for et par år siden :P ) - og er like fornøyd, her er bilen som går og går og aldri må på verksted :wink: Når jeg blir rik har jeg imidlertid tenkt meg en Prius med to motorer - en el og en vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Om man dere skal ha et fornuftig kjøp et nok Toyota Corolla noe av det smarteste man kan kjøpe.... Er større fare for at den ruster opp en at motoren skal stanse....

Da min kjære Colrolla ble kondemnert pga. en ulykke for et par uker siden kjøpte jeg meg en ny Audi A3, super bil, god og kjøre og skal ikke på service før den har gått 32.000 km.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan også anbefale Toyota på det sterkeste. Jeg tror aldri jeg har møtt en misfornøyd Toyota-eier.

Hvis dere skal bruke opp til 300 000 har dere jo enormt mye å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har en Skoda Superb 2004 mod (dieselbil), og er kjempefornøyd. Men den kostet litt over 300000. Kan absolutt anbefale Skoda. Det er mange som enda mener Skoda er en elendig bil, men det var før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bizzy i.i.

Vi har en 2003 mod. Peugeot 206 SW 1.6 og er kjempefornøyd! Dette er jo en liten bil, men for oss to og katten er den helt perfekt.

Den har service intervall på 30.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...