Gå til innhold

Jeg "hevner" meg med å være slutty...:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser et mønster hos meg selv som jeg ikke liker. Trenger jeg hjelp?...

Hvis jeg holder på med noen(ikke fast forhold) og jeg føler meg avvist på noe vis har jeg hatt episoder der jeg har rotet/ligger med andre gutter. 

Var ikke slik at jeg var i et forpliktende forhold eller noe, men ser at episodene med disse guttene skjedde fordi jeg var skuffet/sint/såret etc over han jeg holdt på med.

Hva er dette liksom? Andre som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 8c79c...801

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme jeg også....

Anonymkode: 2f3c9...9cd

Gjest Cartman
Skrevet (endret)

Du er usikker og trenger bekreftelse. Får du ikke bekreftelse fra den du holder på meg, så finner du andre som kan gi den den. Usikkerheten er grunnen og søkingen etter bekreftelse er konsekvensen.

Endret av Cartman
Gjest Genevieve
Skrevet

Høres ikke helt sunt ut TS. Nei kjenner meg ikke igjen.

Skrevet

Kjenner meg ikke direkte igjen i dette, men jeg har også gjort kjipe ting i slike situasjoner. Til syvende og sist handler det nok om å få bekreftelse på at man allikevel er god nok, noe som bunner i dårlig selvtillit på et eller annet nivå. 

Først og fremst må du jobbe med å ikke se tilfeldig seksuell kontakt som bekreftelse på at du er god nok. Istedenfor å flykte ved å ligge med en annen, er du nødt til å anerkjenne problemet. Hvorfor føler du dette behovet, hva kan du gjøre for å få bedre selvtillit og hvordan kan du unngå å komme i situasjoner der du blir skuffet/såret/sint. 

Når man er sårbar på den måten, er det viktig å ta seg tid til å kjenne på følelsene sine. Ikke skyv følelsene unna, hvis du trenger ekstra bekreftelse må du si det til den du holder på med. En måte å gjøre dette litt enklere på er å ha en eksklusiv kjæreste istedenfor å bare holde på med noen. 

Kan legge til at det kjipe jeg gjorde i slike situasjoner var å søke muntlig bekreftelse fra andre. Jeg flørtet med andre når jeg ikke følte jeg fikk de svarene jeg ville ha fra kjæresten min, for da ble selvtilliten min litt bedre for en liten stund.

Skrevet

Jeg vet det bunner i dårlig selvfølelse et sted, men det er som jeg ikke kan kontrollere meg selv..:/

Det har blitt bedre etter jeg ble oppmerksom på det. Synes jo det er patetisk rett og slett.

Er vanskelig for meg å ta opp dette med venner, for jeh synes det er flaut.

Skal jobbe mere med meg selv :)

Anonymkode: 8c79c...801

Gjest Castielz
Skrevet

Det er jo dette som kalles en vaskeekte "feltmadrass".

Skrevet

Jeg (kvinne) synes selv det er skikkelig vanskelig å bli avvist. Men jeg er så glad jeg ikke utagerer slik som dette. Det er jo en manns verste mareritt, er det ikke?

Anonymkode: 20169...ad7

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (kvinne) synes selv det er skikkelig vanskelig å bli avvist. Men jeg er så glad jeg ikke utagerer slik som dette. Det er jo en manns verste mareritt, er det ikke?

Anonymkode: 20169...ad7

Den enes nød er den andres brød. 

• Liker 1
Skrevet

jeg kjenner meg igjen. Er nettlik selv...

Skrevet

Huff, du er jo selvdestruktiv. Du skader ikke bare de du går bak ryggen på, men mest deg selv. Hvordan føler du deg etterpå? Du må jo føle et sinne mot deg selv? Selvforakt? Tomhet. Som om du ikke kan stole på deg selv...

Bra at du har begynt å bli bevisst på det, for da kan du jobbe med deg selv!

Anonymkode: ae0c6...a9c

• Liker 2
Skrevet

Slutty? Hva f... betyr det? Kan ikke folk norsk lenger?

Du høres forøvrig ut til å være ei skikkelig bortskjemt  tøs, som ligger rundt for å få bekreftet egoet ditt. Slutt med det, før du drar på deg kjønnssykdommer, dårlig rykte og det som verre er.

Anonymkode: 2f04d...21f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Castielz skrev:

Det er jo dette som kalles en vaskeekte "feltmadrass".

Nok et produktivt innlegg fra den kanten! 

Anonymkode: 7f4f8...ef2

• Liker 2
Gjest Castielz
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nok et produktivt innlegg fra den kanten! 

Anonymkode: 7f4f8...ef2

Ahh, stalkeren min igjen!
Hatt en fin helg? :)

AnonymBruker
Skrevet

Fælt å si det men jeg kjenner meg igjen jeg og.. 

Jeg trenger bekreftelsen, trenger å bli sett, så fort det forsvinner leter jeg etter det på nytt..

Anonymkode: 420e1...5f4

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis du føler deg avvist av en dude så gir du ham en enda større grunn til å avvise deg? Ok.

Anonymkode: a8a08...359

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er grunnen for mange til de som er slutty, og det bekrefter jo bare påstanden om at folk som ligger rundt er usikre på seg selv innerst inne, og vanskelige å stole på.

Hadde du hatt selvbildet og integriteten intakt, hadde du aldri holdt på sånn, skjønner ikke at du klarer det!

Hadde følt at jeg hadde sviktet meg selv.

Håper du tar lærdom og forandrer deg. Husk at vi alle kan forandre oss!

Anonymkode: ae0c6...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje mer vanlig blant yngre? Jeg kjenner meg ikke igjen.

Blir jeg sint eller såret så kan jeg bli mer avvisende mot ham, og søke mer mot andre som samtalepartnere av den grunn, men 'slutty' blir jeg aldri. Litt flørtete har jeg nok alltid vært av natur, men jeg har aldri vært annet enn trofast og ærlig.

Anonymkode: d8435...88c

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo mer komplekst enn bare at "man oppfører seg slutty". Det er en årsak (eller flere) til at du handler som du gjør. Hva det er, er vanskelig for oss å vite, men det kan være mange ulike ting; f eks tilknytningsvansker i barndommen, omsorgssvikt o.l. Dette slår gjerne ut på andre områder i livet. Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg ble "hektet" (søk på hektablogg) og møtte en mann som lot meg være hektet (han satte aldri foten ned) og derfor tok det heller aldri slutt. Det tok nesten 1 år og komme seg ut av det og da kjente jeg meg rimelig deppa, sint på meg selv, flau, ydmyket osv. Du må jobbe med deg selv for å komme deg ut av dette mønsteret du har havnet i og du må fokusere kun på deg selv og ikke på guttene. Drit i hva de tenker om deg, drit i hva folk sier - du har handlet slik for en grunn og nå kan du ta tak i det og få slutt på det :) Håper du finner ut av det!

Anonymkode: a4bb3...855

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...