AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Skrevet 29. februar 2016 Etter 2-3 netter på ny overmadrass kjente jeg litt verk i korsryggen enda madrassen skal være tilpasset min kropp og gi meg den støtten jeg trenger (jeg har fått hjelp til å se at jeg ligger riktig) Kan jeg trekke konklusjon om at overmadrassen ikke passer så tidlig som etter 2-3 netter eller er det vanlig å bruke litt tid på å vende seg til ny madrass? Dvs er det vanlig med litt småvondt i kroppen ved madrassbytte eller er dette tydelig varseltegn? Anonymkode: 2ac1c...a0c
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Skrevet 29. februar 2016 Ikea sier det tar en måned å bli vandt til den nye madrassen. Anonymkode: 031c4...d83
Tinuwiel Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Kjøpte ny overmadrass nå for en liten måned siden. Nå begynner jeg endelig å sove godt. Hele den første uka var forferdelig, ble bare å ligge å vri seg. Så her vil jeg si at det tok 3 uker å bli vant til den. jeg er sånn at hvis jeg overnatter hos andre eller i en ny seng så sover jeg aldrig godt.
Gjest Elseby13 Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 For meg tok det nesten 4 mnd! Det tar lenger tid hvis du fra før har vond rygg. Gi det lenger tid.
2shy Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 Veldig vanlig med verk i begynnelsen. La det gå minst 1-2 mnd før du trekker konklusjoner Jeg hadde en seng som verket mer og mer jo lenger tid det gikk, så den byttet jeg ut. Fant ut at den ble alt for myk (kontinentalseng), og gikk over til rammeseng istedet. Ryggen min liker best fast madrass
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Det er ikke overmadrassen som er hovedmadrassen! Overmadrassen er bare en ekstra beskyttelse og "polstring" mot hovedmadrassen som er den som gir støtte. Du må nok minst gi det 14 dager før du konkluderer. Overmadrasser er og stort sett like i tykkelse og innhold. Anonymkode: 8d5ae...a0a
2shy Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke overmadrassen som er hovedmadrassen! Overmadrassen er bare en ekstra beskyttelse og "polstring" mot hovedmadrassen som er den som gir støtte. Du må nok minst gi det 14 dager før du konkluderer. Overmadrasser er og stort sett like i tykkelse og innhold. Anonymkode: 8d5ae...a0a Overmadrasser kan faktisk også kreve tilvenning
Maximillian Cohen Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Overmadrasser er og stort sett like i tykkelse og innhold. Anonymkode: 8d5ae...a0a Nei, det er de virkelig ikke. 2
2shy Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Overmadrasser er og stort sett like i tykkelse og innhold. Anonymkode: 8d5ae...a0a 1 time siden, Maximillian Cohen skrev: Nei, det er de virkelig ikke. Overmadrasser er ikke som det en gang var. Før var de kun ment å være beskyttelse for hovedmadrassen, nå finnes de i alle slags varianter fra 3 til 10 cm tykkelse - med varierende innmat. Selv om en overmadrass er laget av det samme materialet, f.eks skumgummi, så vil den oppleves veldig forskjellig fra produsent til produsent. Selv innenfor samme produsent kan det være store forskjeller på trykkavlastning og fasthetsgrad med samme type materiale. Jeg har vært innom mange overmadrasser, både fra Jysk, Ikea, wonderland, og Jensen. Det er store forskjeller, for å si det pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå