Gå til innhold

Baderomspanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vidt begynt å se på løsninger og tilbud for oppussing av bad, og kom over baderomspanel (har ikke fått med meg at det finnes før nå).

Vi skal ha badekar, og lurer på om vi i stede for fliser skal ha baderomspanel på vegger, tak og gulv. Det ser ut som det er en del fine plater, og funker det bra og er rimeligere er det jo supert!

Noen her inne som har baderomspanel og vil dele sine erfaringer? Er det mye å spare prismessig i forhold til flislegging av badet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Badromspanel har du på veggene. På gulv og tak må du finne andre løsninger. 

På veggene fungerer detgreit, er greit å vaske og er tett. (Godkjent løsning) Raskt å sette opp, og mye billigere enn fliser. Vi hadde baderomspanel der vi bodde før, nå har vi fliser i ny bolig. 

Anonymkode: 56c41...ca1

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Så på gulvet må jeg altså ha noe annet. Nå skal ikke vi dusje på gulvet, men ett eller annet solid må det vel være der også :)

AnonymBruker
Skrevet

Her er det fliser på gulv, og plater på veggene, tak er bare malt med våtromsmaling. Funker bra, ser bra ut og ikke så dyrt som å flislegge alt.

Anonymkode: d5104...370

Skrevet

Det finnes mye fin våtromsvinyl nå og når den er fagmessig sveiset rundt sluk og i hjørner er det genialt!

• Liker 2
Gjest Evans
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Har sett litt på nett og syns det er mye panel som er finere enn fliser :) også slipper man å skrubbe de hersens fugene, i hvertfall på veggene. Det er faktisk et stort pluss. 

Skrevet

Fliser er faktisk litt på vei ut og når vi skal renovere badet blir det garantert helt uten fliser. Ikke så mye på grunn av prisen, men fordi jeg bl.a. er mildt sagt lei av å skrubbe fuger.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Leo skrev:

Fliser er faktisk litt på vei ut og når vi skal renovere badet blir det garantert helt uten fliser. Ikke så mye på grunn av prisen, men fordi jeg bl.a. er mildt sagt lei av å skrubbe fuger.

Så enig.  Vi har to flisbelagte bad, og jeg bruker ufattelig mye tid på å holde rent, spesielt inni dusjene.  Aldri mer! 

• Liker 1
Skrevet

Våtromsplater er genialt og også helt tett. De har innebygget membran så det er stort pluss :) Det absolutt tetteste og tryggeste alternativet å legge på gulv er faktisk sveisebelegg (vinyl). Mange velger dog flis i og med det ses på som finere og flottere. Membran har en begrenset levetid før den tørker ut og sprekker opp og derfor har vinyl mye lenger levetid. Alternativt vinyl med flis oppå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...