Gå til innhold

Ferie med storfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge av gangen klarer dere å være på ferie eller hjemme hos storfamilie?

vi bor langt unna og må være der en stund når vi først kommer. Vurderer å kjøpe hytte 😉

Anonymkode: 3b016...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi klarer fem dager, om vi er flinke til å ta pauser for oss selv. Da bor vi i samme hus, så mulighetene til å trekke seg tilbake er litt begrensede.

Skrevet

Med min familie hadde det kanskje fungert i et halvt døgn dersom vi skulle bodd under samme tak. Vi har heldigvis hytte der de bor og kan regulere samværet litt, så da kan vi være hele ferier der. Det er hovedsakelig min mor og jeg som kræsjer litt. Med min manns familie går det bedre, så vi kan godt være der 1-2 uker uten store vansker. Vi passer imidlertid på å legge en del egne planer sånn at vi får litt pusterom.

Anonymkode: 65a30...a24

Skrevet

5-6 dager. I jula var vi sammen i 2 uker pga sykdom. Og det var greit, men veldig utmattende. Til og med ungene som elsker å bo sammen med besteforeldre, tanter og onkler ble slitne, og var glade når vi kom hjem.

Jeg syns det er deilig å bo hos svigers på ferie. De tar jo ungene masse, og hjelper til med å avlaste om morgenen, men ser jo fort at om noen år så går ikek det lengre, og jeg tror nok vi kommer til å satse på hytte i området.. Om noen år vil mine barn vær store, mens evt søskenbarn vil være mye yngre. Samboer sine søsken er bare 18-19 og tenker ikke på barn enda, men etter hvert vil jo de få barn, og da er mine mest sannsynlig ungdommer, så da tror jeg det er godt for alle at vi trekker oss tilbake, så kan heller de andre få samme hjelp som vi fikk. :) 

Anonymkode: 6f4a7...0dc

Skrevet

4-5 dager tror jeg er nok. 

Anonymkode: ce930...88d

Skrevet

Vår familie er veldig nære, så vi kan tilbringe lengre tid sammen. Har gjennom oppveksten også ofte reist på ferier sammen. Vi, tanter, onkler, besteforeldre. 
Bor hjemme hos mamma i sommerferiene for å jobbe siden jeg fortsatt er student, ingen problem 

AnonymBruker
Skrevet

4 dager er egentlig grensa mi. Da merker jeg ofte at tålmodigheten begynner å renne ut. Men jeg prøver å holde ut en uke slik at ungen får noe sammenhengende tid med besteforeldrene sine.

Svigers kommer jeg aldri til å dra på ferie med.

Anonymkode: 24102...613

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Når jeg reiser til Kurdistan hvert andre år med familien, så pleier vi å bo hos besteforeldrene mine. Da pleier vi å være hos dem i 5 uker og det pleier å gå som smurt:fnise: (Det vil si at tanter og onkler + andre i slekta kommer titt og ofte for å være med oss)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...