Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har status kjærester nå, men jeg vet ikke om dette er riktig forhold for meg. 

Er det helt feil å spørre om han tror han elske meg? Jeg vet jeg kan elske han. Han har alle kvaliteter jeg ser etter, men jeg vil ikke la meg falle dypere hvis det ikke er slik for han. Jeg vil ha et kjærlighetsforhold og jeg vil være det viktigste i livet hans.

Hvis jeg ikke kan få det går jeg videre.

Er det litt for aggressivt å spørre om noe sånt? Jeg tror nemlig at de fleste vet etter noen måneders dating om det er noe å satse på eller ikke.

Anonymkode: b08bc...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har status kjærester nå, men jeg vet ikke om dette er riktig forhold for meg. 

Er det helt feil å spørre om han tror han elske meg?

Nei. Det må man kunne spørre kjæresten sin om

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ble dere kjærester da? Han ville vel ikke blitt kjæresten din hvis ikke han følte noe for deg?

Anonymkode: a0cec...9f3

Skrevet

Hvor gamle er dere? Å si man elsker noen etter bare noen måneder, hadde ihvertfall fått meg til å løpe motsatt vei...

Ser fjortisene slenger rundt seg med elske-ordet støtt og stadig da, derfor lurer jeg på om dere er unge?

Anonymkode: 9be6d...b6b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vært sammen med en ekskjæreste i ca 3 mnd da jeg begynte å snakke om barn. Ikke at jeg så for meg at vi skulle ha barn med det samme, men om han kunne tenke seg å ha barn med meg en gang i fremtiden.

Jeg dreit meg ut, for å si det sånn. Eneste gangen i hele mitt liv jeg har hatt kjærlighetssorg også. 

Jeg tror - vet ikke, for folk er definitivt forskjellige - at det kan være litt tidlig å snakke om "elske" enda. 

Anonymkode: 156ec...d36

Skrevet

Kjærlighet er et sjansespill. Han har jo blitt sammen med deg, kan du ikke bare stole på at han vil være det? Det med å si jeg elsker deg må komme når det er naturlig. Ekskjæresten min sa det til meg etter to måneder, jeg husker jeg tenkte at han kjente jo ikke meg skikkelig en gang... Tror du skal bare bevare roen og se hvordan ting utvikler seg.

Anonymkode: d1ccf...510

Skrevet

Det virker ganske tidlig bare etter noen måneder. Selv synes jeg det høres ut som et rimelig absurd spørsmål også. "Tror du at du kan elske meg?" Klart, man kan jo se for seg en person som livsvarig partner, men det er jo ikke særlig enkelt å planlegge. Det er mye som kan endre seg, både i negativ og positiv retning (sett fra forholdet sitt sted). På kjærlighetsfronten må man våge å satse litt og være litt sårbar. Å stå foran denne usikkerheten er jo en del av denne fasen. Jeg forstår at du vil ha bekreftelse, men på dette stadiet er det vel ingen klare svar enda. Da er det urimelig å kreve det fra han. 

Anonymkode: 5ae1d...26b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Er det helt feil å spørre om han tror han elske meg? Jeg vet jeg kan elske han. Han har alle kvaliteter jeg ser etter, men jeg vil ikke la meg falle dypere hvis det ikke er slik for han. Jeg vil ha et kjærlighetsforhold og jeg vil være det viktigste i livet hans.

Hvis jeg ikke kan få det går jeg videre.

Er det litt for aggressivt å spørre om noe sånt? Jeg tror nemlig at de fleste vet etter noen måneders dating om det er noe å satse på eller ikke.

Litt pushy spør du meg....Det spørs jo hvor lenge man har vært sammen. Man spør jo ikke om sånt etter to måneder. Et år er vel mer naturlig?

Anonymkode: 6df31...d3f

Skrevet

Jeg hadde aldri sagt eller følt at jeg elsket noen etter noen mnd bare, å elske noen er ikke det samme som forelskelse. 

Skrevet
2 timer siden, Dolly-Duck skrev:

Jeg hadde aldri sagt eller følt at jeg elsket noen etter noen mnd bare, å elske noen er ikke det samme som forelskelse. 

Hva er å elske?

Anonymkode: 4d60e...b45

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er å elske?

Anonymkode: 4d60e...b45

tja, det er jo kanskje ikke noe fasit her. Men forelskelse er en "kortvarig" tilstand som blant annet gjør at man skiller ut mer dopamin. Forelskelse er i begynnelsen. Forelskelse er det som gjør at vi fortsetter å være med et menneske, det gir et kick, det er spennende, sommerfugler i magen osv. Å elske noen mener jeg kommer etter man kjenner hverandre på et mye dypere plan, og etter at forelskelsen er gått over ofte. Følelsene går over fra forelskelse til å elske. Man er ikke lengre i noen lykkerus, når man er forelsket ser man gjerne bare positive sider mens man senere også ser og aksepterer de negative sidene. Hva det vil si å elske noen er ikke definerbart mener jeg, det en sterk følelse av kjærlighet, lykke, tilhørighet osv:P 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Dolly-Duck skrev:

tja, det er jo kanskje ikke noe fasit her. Men forelskelse er en "kortvarig" tilstand som blant annet gjør at man skiller ut mer dopamin. Forelskelse er i begynnelsen. Forelskelse er det som gjør at vi fortsetter å være med et menneske, det gir et kick, det er spennende, sommerfugler i magen osv. Å elske noen mener jeg kommer etter man kjenner hverandre på et mye dypere plan, og etter at forelskelsen er gått over ofte. Følelsene går over fra forelskelse til å elske. Man er ikke lengre i noen lykkerus, når man er forelsket ser man gjerne bare positive sider mens man senere også ser og aksepterer de negative sidene. Hva det vil si å elske noen er ikke definerbart mener jeg, det en sterk følelse av kjærlighet, lykke, tilhørighet osv:P 

Det er mye dypere og sterkere enn forelskelse. Det er dere to liksom. Dere forstår hverandre, vil hverandre godt (og noen ganger litt vondt). Nei veldig vanskelig å forklare, det går nok ikke å forklare på en forståelig måte. Du vil ha han/henne med hud og hår. Detaljene er ikke viktige. 

Anonymkode: b9e02...3fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...