Gå til innhold

Gardiner / oppheng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått dobbel terrassedør og denne trenger gardiner som kan trekkes for. De andre vinduene har spesialtilpassede plissegardiner,  og ligger ikke umiddelbar tilknytning til terrassedøren, så vi trenger ikke tenke helhet (bortsett fra at gardinene skal være like lyse og enkle som plisseene).

Har googlet litt og ser at det anbefales å henge gardinene høyt,  gjerne helt fra taket. Gode greier,  tenkte jeg, jeg har fancy gardinskinnesystem liggende etter forrige eier. Vi har hengt skinnen opp helt provisorisk for å se hvordan det ble, men jeg tror det ble litt snålt. Greit nok at det løfter takhøyden,  det ser jeg, men det ser litt rart ut at gardinene begynner så høyt over vinduet. Eller er det bare uvant? Vi har vanlig 240 takhøyde.

Jeg har ikke hatt gardiner på årevis, så føler meg litt lost.. 

Anonymkode: 789bf...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror jeg hadde satset på slike "gardiner", så henger de ikke i veien for å gå inn og ut...

4c9b12fdb7c0e472b541032384010a0f_luxafle

Ellers synes jeg gardiner som er festet like under taket kan se veldig fint ut, men passer kanskje best til litt store, "mektige" gardiner?

Endret av Pikeliten
Glemte bildet
AnonymBruker
Skrevet

Gardiner som henger på skinne er finest når gardinene har samme farge som veggen, da ser det ikke så rart ut.

Anonymkode: 7d9a1...abe

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😀 

Jeg har kommet til at jeg vil ha sidegardiner, ikke plissegardiner.  Trenger noe stoff/mykt i den delen av stuen. 

Skal ha helt enkle, hvite halvt gjennomsiktige gardiner.  Veggene er også hvite.

Anonymkode: 789bf...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...