Gå til innhold

Hva gjør jeg? Treg laptop. Virus? Reparasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er utrolig lite datakyndig og lurer derfor på om noen her vet hva jeg bør gjøre med min kjære laptop som er så usannsynlig treg. Finnes det reparatører i Oslo-området som kan være verdt å prøve?

Jeg har som sagt en utrolig treg laptop som tidvis bruker mellom 5-10 sekunder fra en skriver inn en adresse til man kommer inn på ønsket side. 

Laptopen er kun et halvt år, men da jeg fikk den klarte jeg å innstallere fake chrome, som førte til at jeg fikk virus som førte til masse ads og annet ræl. Jeg fikk til slutt bort viruset(åpenbart ikke?) og trodde at den skulle bli så god som ny. I det siste har den igjen blitt veldig treg og den bruker veldig lang tid på og slå seg av og på. Det blir til at jeg ikke bruker den fordi det tar så lang tid.

Er det noen som har noen gode råd eller eventuelt kjenner til firmaer som tar i oppdrag å "renske" opp i gamle dumme feil begått av slike som meg?

Håper veldig på svar:) 

Anonymkode: 890d8...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned (gratisversonen) av denne, installer og kjør. https://www.malwarebytes.org/dl-confirm/

Ta backup av ting du er redd for å miste i tilfelle at formatering og reinstallering av operativsystem er eneste utvei.

Skrevet

Ta backup av det du vil ta vare på og reinstaller maskinen fra grunnen av. Da blir du også kvitt all crapwaren som er preinstallert på maskina

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for kjøp og salg av tjenester.

Tekola, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...