Ciaran og Ciara Skrevet 15 timer siden #160141 Skrevet 15 timer siden SVK skrev (Akkurat nå): Kjenner jeg Hoppe rett så er det bryllupskake. 🍰 Haha, vi gjetter at kaken kommer fra Fjordland.😉😉 1 1
SVK Skrevet 15 timer siden #160142 Skrevet 15 timer siden Ciaran og Ciara skrev (5 minutter siden): Haha, vi gjetter at kaken kommer fra Fjordland.😉😉 Hoppe ville ikke hatt noe annet! 2 1
Ciaran og Ciara Skrevet 15 timer siden #160143 Skrevet 15 timer siden SVK skrev (17 minutter siden): Hoppe ville ikke hatt noe annet! Nei vi tenker akkurat det samme.😉😉 1
SVK Skrevet 14 timer siden #160144 Skrevet 14 timer siden Nå gleder Hoppe seg til neste tannlegebesøk hvor hun kan vise frem tennene sine. 1 1
Cid Skrevet 13 timer siden #160145 Skrevet 13 timer siden SVK skrev (15 minutter siden): Nå gleder Hoppe seg til neste tannlegebesøk hvor hun kan vise frem tennene sine. Før hun må trekke dem alle og begynne med gebiss. 1
Cid Skrevet 13 timer siden #160146 Skrevet 13 timer siden (endret) Nå har Anton erklært sin kjærlighet ovenfor Hoppe 👨🏼🌹❤️👱🏻♀️ Endret 9 timer siden av Cid 1
SVK Skrevet 13 timer siden #160147 Skrevet 13 timer siden (endret) Cid skrev (4 minutter siden): Før hun må trekke dem alle og begynne med gebiss. Omvendt. Hun får beskjed om at hun har fått tilbake visdomstennene hun trakk for mange år siden. Denne gangen så var visdomstennene akkurat på riktig plass. Tannlegen aner ikke hvordan Hoppe fikk det til. Endret 13 timer siden av SVK 1 1
Hydrium Skrevet 12 timer siden #160149 Skrevet 12 timer siden SVK skrev (59 minutter siden): Omvendt. Hun får beskjed om at hun har fått tilbake visdomstennene hun trakk for mange år siden. Denne gangen så var visdomstennene akkurat på riktig plass. Tannlegen aner ikke hvordan Hoppe fikk det til. Hyperdonti 😬 Det kan skje, finnes også noe som heter mesiodens, men da er det bare en liten ekstra liksom. Hyperdonti kan gi deg mange ekstra.... 🦷 Men gjelder det bare visdomstennene burde hun donere kroppen til videnskapen når hun "legger på røret" eller holde det hemlig så ingen får vite om det, bortsett fra oss da 🤫 1
SVK Skrevet 11 timer siden #160150 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (50 minutter siden): Hyperdonti 😬 Det kan skje, finnes også noe som heter mesiodens, men da er det bare en liten ekstra liksom. Hyperdonti kan gi deg mange ekstra.... 🦷 Men gjelder det bare visdomstennene burde hun donere kroppen til videnskapen når hun "legger på røret" eller holde det hemlig så ingen får vite om det, bortsett fra oss da 🤫 De som har hyperdonti/mesiodens har de flere tenner utvokst i munnen eller kan de få nye tenner på samme sted som de mistet dem? Altså at det blir som når man mister melketenner, at det vokser ut nye. 1
Hydrium Skrevet 11 timer siden #160151 Skrevet 11 timer siden SVK skrev (Akkurat nå): De som har hyperdonti/mesiodens har de flere tenner utvokst i munnen eller kan de få nye tenner på samme sted som de mistet dem? Altså at det blir som når man mister melketenner, at det vokser ut nye. Tror det er tilfeldig ved hyperdonti, de presser seg frem der noe gir etter som løvetann. Men ved mesiodens er det vedsiden av fortennene tror jeg. Men jeg mener, det er ekstremt skjeldent om det går, men hvorfor ikke? 😄 I teorien liksom?
SVK Skrevet 11 timer siden #160152 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (Akkurat nå): Tror det er tilfeldig ved hyperdonti, de presser seg frem der noe gir etter som løvetann. Men ved mesiodens er det vedsiden av fortennene tror jeg. Men jeg mener, det er ekstremt skjeldent om det går, men hvorfor ikke? 😄 I teorien liksom? Tusen takk for svar. Å få tennene hvor som helst hadde jeg ikke likt. Jeg måtte trekke alle visdomstennene mine fordi de kom som løvetann. Men jeg hadde likt om jeg hadde en munn som kunne erstatte tenner. 1
Hydrium Skrevet 11 timer siden #160153 Skrevet 11 timer siden (endret) SVK skrev (4 minutter siden): Tusen takk for svar. Å få tennene hvor som helst hadde jeg ikke likt. Jeg måtte trekke alle visdomstennene mine fordi de kom som løvetann. Men jeg hadde likt om jeg hadde en munn som kunne erstatte tenner. Tror det blir mulig i fremtiden! 😀 Vil du se noe sykt? Uferdige voksentenner ligger i kjeven. Mange får ikke visdomstenner men de ligger halvferdige i kjeven, de kommer bare aldri. Melketennene løser seg opp så de har ikke røtter og nerve når de blir løse, og de uferdige voksen tennene gror røtter mens de vokser opp. Er hormoner og beskjeder i hjernen. Endret 11 timer siden av Hydrium Jeg er ikke og hevder ikke at det er fakta, til moderatorene, jeg tror det bare men er ikke helsepersjonell. Slapp av.
Cid Skrevet 11 timer siden #160154 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (3 minutter siden): Tror det blir mulig i fremtiden! 😀 Vil du se noe sykt? Uferdige voksentenner ligger i kjeven. Mange får ikke visdomstenner men de ligger halvferdige i kjeven, de kommer bare aldri. Melketennene løser seg opp så de har ikke røtter og nerve når de blir løse, og de uferdige voksen tennene gror røtter mens de vokser opp. Er hormoner og beskjeder i hjernen. Rart man ikke kjenner at man har ekstra tenner oppe og under.
Hydrium Skrevet 11 timer siden #160155 Skrevet 11 timer siden Cid skrev (1 minutt siden): Rart man ikke kjenner at man har ekstra tenner oppe og under. Ja, ser ut som om de ligger inne i de nedre bihulene også? Ikke rart unger griner så mye
Cid Skrevet 11 timer siden #160156 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (Akkurat nå): Ja, ser ut som om de ligger inne i de nedre bihulene også? Ikke rart unger griner så mye Men de forsvinner etterhvert? Vi har ikke det i voksen alder?
SVK Skrevet 11 timer siden #160157 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (7 minutter siden): Tror det blir mulig i fremtiden! 😀 Vil du se noe sykt? Uferdige voksentenner ligger i kjeven. Mange får ikke visdomstenner men de ligger halvferdige i kjeven, de kommer bare aldri. Melketennene løser seg opp så de har ikke røtter og nerve når de blir løse, og de uferdige voksen tennene gror røtter mens de vokser opp. Er hormoner og beskjeder i hjernen. Det ser veldig "rotete ut". Som om noen har funnet en drøss med tenner og bare stappet dem inn uten å se hvor de skal være.
Hydrium Skrevet 11 timer siden #160158 Skrevet 11 timer siden Cid skrev (Akkurat nå): Men de forsvinner etterhvert? Vi har ikke det i voksen alder? Når melketennene dine er erstattet med voksentennene så ligger det ikke noe i kjeven din. For noen ligger det visdomstenner der, eller deler av de da. Men nå har du sterkere kjevebein og bihuler vil jeg tro. Jeg har ikke kommet så langt i utdanningen enda 😅
Cid Skrevet 11 timer siden #160159 Skrevet 11 timer siden Hydrium skrev (Akkurat nå): Når melketennene dine er erstattet med voksentennene så ligger det ikke noe i kjeven din. For noen ligger det visdomstenner der, eller deler av de da. Men nå har du sterkere kjevebein og bihuler vil jeg tro. Jeg har ikke kommet så langt i utdanningen enda 😅 Jeg har vært visdomstenner 2 ganger, har 1 igjen nå. Sjeleglad for at de ikke vokser ut igjen!
Hydrium Skrevet 11 timer siden #160160 Skrevet 11 timer siden Cid skrev (Akkurat nå): Jeg har vært visdomstenner 2 ganger, har 1 igjen nå. Sjeleglad for at de ikke vokser ut igjen! Hæ? De samme kom opp to ganger eller at du har fått trekt to enkelt tenner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå