Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Å neida, hun skal sitte i sin stol store deler av dagen og ha det godt og varmt. :) 

Jeg er glad for at han er en fornuftig kar. :D 

Det stemmer. Han er fred og ro i alt han gjør. :nikke: 

Jeg har det også sånn. Noen ganger må man bare ha kalde fiskeboller. :hoppe: 

Det har noen bildebøker hvor vi har tegnet alle bilene til @Maskinfører og vi øver oss på å si hva de heter. 
Tror at Ordet vil ta etter sin maskin-Onkel og bli glad i bilfiksing. :nikke: 

                 Gjorde det ja. :) 

Åååå, det er godt det. Har smakt det en gang og aldri mer. Folk bruker liksom ikke det  i våre dager. :spise: 

Når jeg ser bilder av pizza så har mengden med ost på en stor betydning. Mye, varmt og rennende nesten. :lur: 
Pizza må ikke være tørr. Ostefondue burde flere forsøke.  :) 

Aldri. Det er jo tortur jo. :fy: 

Ja...og det sier jeg som omtrent aldri husker at jeg har en slik smørbrødgrillmaskin i skapet mitt. 
Hmm...det må jeg finne frem NÅ med en gang, for jeg har ikke spist frokost ennå. :mynona: 

Klart at du skal få også! :D Spis og kos deg. 

Sånn "småspising" sammen med hyggelige folk, det er faktisk hyggelig det. Langt måltid. :) 

     Bra! :tommelopp3:

Nei, han er fremmed. :) 

Dere forsvinner tidlig syns jeg. :farvel: :) 

Har dyrene våknet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SVK
5 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Ja...og det sier jeg som omtrent aldri husker at jeg har en slik smørbrødgrillmaskin i skapet mitt. 
Hmm...det må jeg finne frem NÅ med en gang, for jeg har ikke spist frokost ennå. :mynona: 

Jeg har smørbrødgrillmaskin som jeg bruker svært ofte. Synes ostesmørbrød  er billig og enkel måte  lage superdigg mat. 

Så du gjør lurt i å finne den frem og  smelte ost til frokost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå løper hun gråtende ut av huset etter å ha fått vite at noe har hendt meg, Anton løper etter henne 🏃‍♀️🏃‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
11 hours ago, Cid said:

Nå bestiger hun mount everest. 

En venn av meg forsøkte faktisk å bestige Mount Everest. Men han måtte avlyse pga dårlig vær. Koster en formue å bestige Mount Everest. 

I tillegg så er det mange inkludert meg som mener at det er uetisk fordi det  man ikke bare risikerer sitt eget liv men også sherpaenes liv.  Synes faktisk det er uetisk å risikere eget liv også. Man har jo normalt folk som blir bekymret og blir ekstremt lei seg om man skulle dø. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 minutter siden):

En venn av meg forsøkte faktisk å bestige Mount Everest. Men han måtte avlyse pga dårlig vær. Koster en formue å bestige Mount Everest.  I tillegg så er det mange som mener at det er uetisk fordi det er mye forsøpling og at man ikke bare risikerer sitt eget liv men også sherpaenes liv. 

Hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
7 minutter siden, Cid said:

Hvor mye koster det?

Fant denne på en nettside. Jeg har  aldri bestilt slike turer så vet ikke akkurat hva de koster. Men i følge denne nettsiden så er det mellom 320 000 kroner og 2 millioner og hvor gjennomsnittet er en halv million. Så det er en gjennomsnittlig årslønn før skatt man må betale for en slik tur. Og som sagt det er ingen garantier for at man kommer til toppen og man må betale uansett. 

As with many things in life, the answer to this question is not so simple. However, climbers can expect to spend anywhere between $32,000 (USD) and $200,000 depending on the type of expedition, what is included in the price, and the level of luxury expected.

Keep reading: The Essential Guide to Mountaineering and Trekking in Nepal

According to pricing data from ExpedReview, the average price of an expedition to Mount Everest in 2023 is $58,069, and the median price is $50,000. 

https://www.expedreview.com/blog/2022/11/how-much-does-it-cost-to-climb-mt-everest-in-2023

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (40 minutter siden):

Har dyrene våknet?

De har vært på tidligtraverunde allerede, spiser nå litt for å dra ut igjen og søke etter Cid - som er hovedmåltidet deres i dag og de gleder seg.  🐲 👺🐶

SVK skrev (37 minutter siden):

Jeg har smørbrødgrillmaskin som jeg bruker svært ofte. Synes ostesmørbrød  er billig og enkel måte  lage superdigg mat. 

Så du gjør lurt i å finne den frem og  smelte ost til frokost!

Ehh...det ble leverpostei..hihi...men jeg skal finne den frem i dag. Har nok ost og salami. :spise: 

Cid skrev (37 minutter siden):

Nå løper hun smilende ut av huset etter å ha fått vite at noe har hendt meg, Anton løper etter henne 🏃‍♀️🏃‍♂️

                Cid har fått Mia på kroken! :hoppe: 

SVK skrev (22 minutter siden):

Men Hoppe har jo ikke sansen for å sløse med penger...

...så da gjør hun ikke det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
45 minutter siden, SVK said:

Jeg har smørbrødgrillmaskin som jeg bruker svært ofte. Synes ostesmørbrød  er billig og enkel måte  lage superdigg mat. 

Så du gjør lurt i å finne den frem og  smelte ost til frokost!

Samme gjelder brødrister og stekeovn.   Gammelt brød blir  plutselig superdigg.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (3 minutter siden):

Samme gjelder brødrister og stekeovn.   Gammelt brød blir  plutselig superdigg.   

Tusen takk til husfaren i tråden. Gode og velsmakende råd tas imot med stor takk. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
1 minutt siden, Hoppetaujenta said:

Tusen takk til husfaren i tråden. Gode og velsmakende råd tas imot med stor takk. :D 

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK

Jeg som trodde Hoppe var for fin til å spise gammelt brød. Lønnebladet skrev  jo at Hoppe fikk Anton til å fly til Paris for å kjøpe ferske franske bagetter hver morgen. 🥖 :skriver:

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (8 minutter siden):

:nissevink:

Store Vennlige Kjempenissen! :nikke: 

SVK skrev (6 minutter siden):

Jeg som trodde Hoppe var for fin til å spise gammelt brød. Lønnebladet skrev  jo at Hoppe fikk Anton til å fly til Paris for å kjøpe ferske franske bagetter hver morgen. 🥖

Der kan du se hvor løgninfisert blekka er. ALT for å få opp leserantallet, samma hvordan. :jolie: Ikke bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Å neida, hun skal sitte i sin stol store deler av dagen og ha det godt og varmt. :) 

Jeg er glad for at han er en fornuftig kar. :D 

Det stemmer. Han er fred og ro i alt han gjør. :nikke: 

Jeg har det også sånn. Noen ganger må man bare ha kalde fiskeboller. :hoppe: 

Det har noen bildebøker hvor vi har tegnet alle bilene til @Maskinfører og vi øver oss på å si hva de heter. 
Tror at Ordet vil ta etter sin maskin-Onkel og bli glad i bilfiksing. :nikke: 

                 Gjorde det ja. :) 

Åååå, det er godt det. Har smakt det en gang og aldri mer. Folk bruker liksom ikke det  i våre dager. :spise: 

Når jeg ser bilder av pizza så har mengden med ost på en stor betydning. Mye, varmt og rennende nesten. :lur: 
Pizza må ikke være tørr. Ostefondue burde flere forsøke.  :) 

Aldri. Det er jo tortur jo. :fy: 

Ja...og det sier jeg som omtrent aldri husker at jeg har en slik smørbrødgrillmaskin i skapet mitt. 
Hmm...det må jeg finne frem NÅ med en gang, for jeg har ikke spist frokost ennå. :mynona: 

Klart at du skal få også! :D Spis og kos deg. 

Sånn "småspising" sammen med hyggelige folk, det er faktisk hyggelig det. Langt måltid. :) 

     Bra! :tommelopp3:

Nei, han er fremmed. :) 

Dere forsvinner tidlig syns jeg. :farvel: :) 

Da hadde jeg rett da jo :D Tusen takk smakte godt den Osten :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Da hadde jeg rett da jo :D Tusen takk smakte godt den Osten :D 

Bare hyggelig det. :)  Spis og drikk av alt som bys frem her i tråden, men vær rask;
vi har to førstesmaker-tvillinger som er superraske når det gjelder smaksprøver. :lur:  @Ciaran og Ciara 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 minutter siden):

Bare hyggelig det. :)  Spis og drikk av alt som bys frem her i tråden, men vær rask;
vi har to førstesmaker-tvillinger som er superraske når det gjelder smaksprøver. :lur:  @Ciaran og Ciara 

Tusen takk ja det skal jeg :) ja skal værra rask :) ja det tviler jeg ikke på at det er @Ciaran og Ciara :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er vel opptatt et annet sted akkurat nå, så vi får hugge innpå, men spare litt til dem når de kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags godsaker/middag har folket lyst på i dag da, hvis de kunne velge uten hinder? 
Jeg fikk lyst på god gammeldags rykende varm kjøttsuppe med poteter og løksaus. :rodmer:
f0493aff-3705-4c91-9247-fc0bf4825558?rul
DSC_0822-2.jpg?auto=format,compress&crop

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
28 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Hva slags godsaker/middag har folket lyst på i dag da, hvis de kunne velge uten hinder? 
Jeg fikk lyst på god gammeldags rykende varm kjøttsuppe med poteter og løksaus. :rodmer:
f0493aff-3705-4c91-9247-fc0bf4825558?rul
DSC_0822-2.jpg?auto=format,compress&crop

Ser himmelsk ut!

Jeg skal teste ut kebaben med hjemmebakt pitabrød denne helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
7 minutter siden, SVK said:

Ser himmelsk ut!

Jeg skal teste ut kebaben med hjemmebakt pitabrød denne helgen. 

Nyttårsforsettet mitt var faktisk å teste ut ulike godsaker. Det er et nyttårsforsett jeg kan holde. :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...