AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3981 Del Skrevet 13. juni 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Jo, det er visst marimekko En sånn ønsker jeg meg. Men dere, jeg holder på å skure ren en gammel, rusten støpejernsgryte. Har skrubbet den med grytesvamp, med Zalo, med Jif og med grovkornet salt, uten å få den rustfri. Skal jeg prøve sandpapir? Eller er den til blomster og ikke mat Den kan fint skures, bare den kokes ut etterpå og settes inn med olje. Problemet er rusten. Bengalakk kanskje også der? Anonymkode: d7aca...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2016 #3982 Del Skrevet 13. juni 2016 Stålull kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2016 #3983 Del Skrevet 13. juni 2016 Og sett inn gryten med fett etterpå? http://www.80dager.no/teknikker/jerngryte.shtml Jeg aner ikke, bare leste det her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2016 #3984 Del Skrevet 13. juni 2016 (føler nesten at jeg må legge til at jeg har 3 gryter som blomsterpotter, så det er sikkert bedre å høre på guruen her ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3985 Del Skrevet 13. juni 2016 10 minutter siden, Rumle skrev: Og sett inn gryten med fett etterpå? http://www.80dager.no/teknikker/jerngryte.shtml Jeg aner ikke, bare leste det her? Takk, den der har jeg lest og stålull var fredagens aksjon. (Så lenge siden at det alt er glemt.) Vel, den ender vel opp som blomstergryte. Laget en egen tråd, så får oss sjå..... Anonymkode: d7aca...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2016 #3986 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, den der har jeg lest og stålull var fredagens aksjon. (Så lenge siden at det alt er glemt.) Vel, den ender vel opp som blomstergryte. Laget en egen tråd, så får oss sjå..... Anonymkode: d7aca...61f Leste den nettopp. Hva var det du ville varme opp i gryten? (st?) Kan du gjøre det inni komfyren kanskje? Endret 13. juni 2016 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3987 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Rumle skrev: Leste den nettopp. Hva var det du ville varme opp i gryten? Kan du gjøre det inni komfyren kanskje? Kanskje jeg skal ta den med meg til noen kloke koner Anonymkode: d7aca...61f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. juni 2016 #3988 Del Skrevet 13. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg skal ta den med meg til noen kloke koner Anonymkode: d7aca...61f Sikkert lurt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2016 #3989 Del Skrevet 13. juni 2016 Men det var slik før at cola tok rust. De har kanskje endret drikken siden da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3990 Del Skrevet 13. juni 2016 4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Men det var slik før at cola tok rust. De har kanskje endret drikken siden da? Gryten tar 5 liter, det er mye good cola det, ret i gryta Anonymkode: d7aca...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2016 #3991 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Jaja...det har du nok rett i. Da vet jeg ikke. Kanskje vi får vente på brunosten og hans kunnskap. Dessuten i en annen tråd: "Et ordentlig bilde. Avatarbildet lyver Anonymkode: 514d1...8c8" Hvordan kan denne blå vite om det lyves eller ikke når *hen* aldri har sett meg? Hvem er denne blå sånn egentlig? Lurer meg på om jeg vet hvem det kan være... Hvis jeg ikke er som avataren min, hvordan ser dere for dere at jeg er da? Får selvfølgelig ikke rare bekreftelsen eller nektelsen i etterkant, men det hadde vært bittelitt artig å høre hvordan dere "ser" for deres indrefilèt. Endret 13. juni 2016 av Hoppetaujenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3992 Del Skrevet 13. juni 2016 5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jaja...det har du nok rett i. Da vet jeg ikke. Kanskje vi får vente på brunosten og hans kunnskap. Brunosten ja, han fixer det meste. sende gruta inn i tråden og vente på å få jobben unnagjort. Anonymkode: d7aca...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2016 #3993 Del Skrevet 13. juni 2016 Men er du sikker på at det skal lages mat i den? Har det blitt gjort før? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3994 Del Skrevet 13. juni 2016 29 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Men er du sikker på at det skal lages mat i den? Har det blitt gjort før? Jeg er bare stålsikker på at jeg vil prøve å få den rustfri! Den har nok blitt brukt til matlagning i riktig gamle dager. For 50 år eller noe i den duren, siden. 19:11 presist. Anonymkode: d7aca...61f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2016 #3995 Del Skrevet 13. juni 2016 19:30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nietsoj Skrevet 13. juni 2016 #3996 Del Skrevet 13. juni 2016 Rusten kan du godt spise, jerntilskudd er bra for et aldrende fruentimmer. Men maten man koker setter seg lett fast der da. Skjønner at du har prøvd alle kunstens regler, så da får du ty til noen håndtverkertips. Du må få ruststedet så glatt som mulig, bruk stålull, sliperondell, sandpapir, om ikke rustfargen kommer bort og det er glatt - og rent og tørt så sett den inn med matolje og stek den på et par hundre grader i stekovnen. Gjenta gjerne stekingen. Er det emalje inni gryta? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3997 Del Skrevet 13. juni 2016 19:48 Og nesten 4000. Anonymkode: d7aca...61f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3998 Del Skrevet 13. juni 2016 1 minutt siden, Nietsoj skrev: Rusten kan du godt spise, jerntilskudd er bra for et aldrende fruentimmer. Men maten man koker setter seg lett fast der da. Skjønner at du har prøvd alle kunstens regler, så da får du ty til noen håndtverkertips. Du må få ruststedet så glatt som mulig, bruk stålull, sliperondell, sandpapir, om ikke rustfargen kommer bort og det er glatt - og rent og tørt så sett den inn med matolje og stek den på et par hundre grader i stekovnen. Gjenta gjerne stekingen. Er det emalje inni gryta? Går snart og finner elektrisk pussemaskin, bŕŕrrrrrrrr, ferdig arbeid. Steking og oljing er det minste problemet. Fruentimmer er dog et større problem..... Anonymkode: d7aca...61f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2016 #3999 Del Skrevet 13. juni 2016 @Hoppetaujenta Anonymkode: d7aca...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2016 #4000 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) HURRA! Det var veldig gentleman-aktig gjort av deg. Tusen takk. Og jeg visste nok at osten hadde råd å komme med. ...og jeg fikk innlegg nummer 4000 (noe som er ganske vanvittig i seg selv) på side 200! Endret 13. juni 2016 av Hoppetaujenta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå