Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kun om det er stor nød i landet og ingenting annet  å få tak i. Jeg spiser ikke "Silkesvarten" med glede, nei. :nei:eef9d837-bd02-421a-b91d-a7d7010300a1_COV

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er for mye kaos for min del og man blir skadet faktisk. :( 
Liker bedre stille og rolig ost med litt tilløp jeg. :lur: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...ha-ha-ha.... :fnise:  Mens du koser deg med mimreklipp, skal jeg ordne med oppvasken og være flink jente. :jepp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

...ha-ha-ha.... :fnise:  Mens du koser deg med mimreklipp, skal jeg ordne med oppvasken og være flink jente. :jepp: 

Mens du hører på Ole Ivars i bakgrunnen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Nei, jeg hadde tenkt meg en vanlig ledning til EN ting, men det andre du sa der...?
Dim. for strømbrudd? :klo: Hva betyr det da? 

Arrrggghh.autoinkorrekt, altså.

Strøm, ikke strømbrudd.

Ledninger (også skjøteledning) kommer i ulik tykkelse for å tåle ulik strømmengde/-styrke. 

Det er forskjell på lamper som trekker opptil 100watt (før sparepærer) og en own som kan trekke 2000watt. Akkurat hvor mye kjøleskapet trekker, er jeg usikker på, men jeg ville nok ikke brukt den tynneste skjøteledningen beregnet for lamper. Kjøleskapet trekker nok uansett mye mer enn en sparepære og to.

@Catalina Culès du får ha en fin pause, kommer du tilbake før eller etter fotball-VM (som jeg regner med du skal se)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Ledninger (også skjøteledning) kommer i ulik tykkelse for å tåle ulik strømmengde/-styrke. 

Det er forskjell på lamper som trekker opptil 100watt (før sparepærer) og en own som kan trekke 2000watt.
Akkurat hvor mye kjøleskapet trekker, er jeg usikker på, men jeg ville nok ikke brukt den tynneste skjøteledningen
beregnet for lamper. Kjøleskapet trekker nok uansett mye mer enn en sparepære og to.

Jeg har snakket med "strømførende person" i dag og de solgte ikke mange forskjellige tykkelser.
Det var lengden som var forskjellig. Ute/inne-bruk...og jordet eller ikke, men ingenting forskjell på tykkelse ellers. 

Well....jeg har også bevilget meg en nokså enkel, litt småhøy, 30cm`s plast-bordvifte til å ha ved pc`n. 
Det kostet veldig billig å få himmelen nær når jeg er sammen med dere. Funker kjempefint. Luv`It rett og slett :biggrin: 

Mens jeg tenker meg om; på det bakre gitteret øverst på vifta er det en ekstra ting sveiset fast...er det meningen
at den skal kunne heises opp og kanskje festes på en vegg el.l.? Den sees på dette eksempelet her også.

4894526007003_senz_SEFT3012PW_f.jpgNoen som vet? 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har snakket med "strømførende person" i dag og de solgte ikke mange forskjellige tykkelser.
Det var lengden som var forskjellig. Ute/inne-bruk...og jordet eller ikke, men ingenting forskjell på tykkelse ellers. 

Well....jeg har også bevilget meg en nokså enkel, litt småhøy, 30cm`s plast-bordvifte til å ha ved pc`n. 
Det kostet veldig billig å få himmelen nær når jeg er sammen med dere. Funker kjempefint. Luv`It rett og slett :biggrin: 

Mens jeg tenker meg om; på det bakre gitteret øverst på vifta er det en ekstra ting sveiset fast...er det meningen
at den skal kunne heises opp og kanskje festes på en vegg el.l.? Den sees på dette eksempelet her også.

4894526007003_senz_SEFT3012PW_f.jpgNoen som vet? 

Det spørs jo på kompetansen til dem man spør.

Her er link til to ulike skjøteledninger på clasohlson, der man ser at den uten jording (euro-kontakt) er 1 m2 og den med jording er 1,5m2.

Av svaret til eksperten ser du at de to ledningene har ulik kapasitet på strøm som kan ledes gjennom

https://www.clasohlson.com/no/Skjøteledning-2-m-Euro/36-3574#expertAnswer

https://www.clasohlson.com/no/Skjøteledning,/32-1909#expertAnswer

Når det gjelder bordviften, så er den vel nettoppp beregnet for bordet. Den har jo funksjon for å svinge sidelengs, og da er det neppe egnet å henge den opp. Mulig det er feste for papirstrimler el som markerer at luften blåses. Eller ganske enkelt et greit bærehåndtak når du skal flytte på viften.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza skrev:

Nå gifter hun seg 

Aldri i verden. Ikke en gang om jeg fikk alt betalt og attpåtil luksusopphold i Dubai. Nai. :fnise: 

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Mulig det er feste for papirstrimler el som markerer at luften blåses.

Det har jeg aldri hørt om før. :klo:  Luften går jo forover, så hva gjør strimler bak da? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Aldri i verden. Ikke en gang om jeg fikk alt betalt og attpåtil luksusopphold i Dubai. Nai. :fnise: 

Det har jeg aldri hørt om før. :klo:  Luften går jo forover, så hva gjør strimler bak da? 

Festes bak, men legges over "grillen" slik at de blafrer framme. Men tror det er håndtak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Aldri i verden. Ikke en gang om jeg fikk alt betalt og attpåtil luksusopphold i Dubai. Nai. :fnise: 

Det har jeg aldri hørt om før. :klo:  Luften går jo forover, så hva gjør strimler bak da? 

Om du fikk rakfisk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har snakket med "strømførende person" i dag og de solgte ikke mange forskjellige tykkelser.
Det var lengden som var forskjellig. Ute/inne-bruk...og jordet eller ikke, men ingenting forskjell på tykkelse ellers. 

Well....jeg har også bevilget meg en nokså enkel, litt småhøy, 30cm`s plast-bordvifte til å ha ved pc`n. 
Det kostet veldig billig å få himmelen nær når jeg er sammen med dere. Funker kjempefint. Luv`It rett og slett :biggrin: 

Mens jeg tenker meg om; på det bakre gitteret øverst på vifta er det en ekstra ting sveiset fast...er det meningen
at den skal kunne heises opp og kanskje festes på en vegg el.l.? Den sees på dette eksempelet her også.

4894526007003_senz_SEFT3012PW_f.jpgNoen som vet? 

Jeg ser nå at du har prøvd den. Det er godt at du er fornøyd :) Gratulerer med din nye avkjølende vidunder :blomst:  (Jeg er enig i at det ser ut som et håndtak). Om den skulle kunne festes på vegg eller i tak, så hadde det stått i bruksanvisningen.

 "Bråker som et lite fly" er det en som sier på  produktomtaler her https://www.power.no/hjem-og-fritid/klima-og-vifte/vifte/senz-seft3012pw-bordvifte-12-hvit/p-252160/?gclid=EAIaIQobChMIwsi9rbGt2wIVBcwYCh238gTXEAQYAyABEgLnqPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den der som jeg har, An0, men den ligner. Min går stille og rolig ennå, men kjenner jeg dem rett
så begynner de å knirke etter en sesong. Det får man leve med til en veldig billig penge. 

1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Festes bak, men legges over "grillen" slik at de blafrer framme. Men tror det er håndtak.

...men hvorfor skal det blafre? Er det kult på noe vis? :klo: Jupp, i dag sitter alt langt inne hos Varmetussa. 

1 time siden, Winza skrev:

Om du fikk rakfisk da?

Absolutt ikke. Stekt makrell derimot ville ha blitt tatt vel imot. :jepp: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er ikke den der som jeg har, An0, men den ligner. Min går stille og rolig ennå, men kjenner jeg dem rett
så begynner de å knirke etter en sesong. Det får man leve med til en veldig billig penge. 

Det er bra at din er stille og rolig :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...