AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg eier en leilighet hvor jeg leier ut et soverom til en venninne. Det fungerer veldig fint, utenom matvanene hennes. Alt hun lager av mat stekes i flere fedd hvitløk. Dette er hver eneste dag. Det er ingen sjenerende lukt av henne, men jeg orker ikke å komme hjem til konstant hvitløkslukt i leiligheten. Hun bruker vifte, men lufter ikke nok. Ikke at lufting får ut all den stekingen hennes uansett. Det stekes 2-3 fedd uansett om det er til lunsj eller middag. Jeg har ymtet frempå at jeg opplever det sjenerende uten at hun tar noe hensyn av den grunn. Jeg lurer veldig på hva jeg skal gjøre nå. Hun er jo også nødt til å ta noe hensyn til den hun bor med, og det er faktisk jeg som eier leiligheten. Kan ikke legge bånd på hva hun får lage av mat, men sånn hun holder på nå orker ikke jeg oppholde meg i stuen vår. Er jeg bare sær? Anonymkode: ee686...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Del Skrevet 29. februar 2016 Du er sær. Anonymkode: 3d415...b8c 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Del Skrevet 29. februar 2016 Om du steker fisk hver dag...med løk. Hadde ikke jeg orket . Dette er noe du må regne med. Hva folk spiser har du ikke noe med Anonymkode: a1cec...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvalen Skrevet 29. februar 2016 #4 Del Skrevet 29. februar 2016 Nei du er ikke sær. Å steke hvitløk 24/7 er sært. Siden hvitløk har en såpass sterk lukt så får hun ta hensyn til deg som bor der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 29. februar 2016 #5 Del Skrevet 29. februar 2016 Si det rett ut. "Hei, kan du slutte å bruke hvitløk i all matlagingen? Det lukter i hele leiligheten og det er veldig sjenerende." Så håper jeg hun tar det til seg. Har selv bodd i kollektiv med en som brukte hvitløk i alt, og også noe ingefær-greier som luktet helt forjævlig. Aldri hyggelig å komme hjem når det stinket verre enn verst i hele kollektivet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg tenker at du har noe du skulle ha sagt her, i og med at du eier leiligheten. Men jeg ville tatt det opp på en fin måte, og sagt feks: Du, jeg vet at du liker å steke maten din i mye hvitløk. Jeg sliter litt med at det alltid lukter hvitløk i leiligheten, og håper derfor at du framover kan ta litt hensyn til dette. Kanskje unngå å steke i hvitløk noen dager i uka. Dere kan jo prøve å komme frem til et kompromiss som begge kan leve med. Anonymkode: 74521...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Del Skrevet 29. februar 2016 Lukter det virkelig hvitløk i hele leiligheten når man steker den? Jeg er nok litt som hun venninnen din og lager stort sett lunsj og middag hver dag med hvitløk. Jeg kjenner ingen lukt overhodet, men man kjenner det jo ikke selv. Anonymkode: 0c2e7...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Del Skrevet 29. februar 2016 Hvitløk lukter jo så godt når det stekes! Men, selvfølgelig, skjønner at det er kjedelig når du legger såpass godt merke til lukten, og at det plager deg. Ta det opp med henne på en fin måte. Jeg hadde ikke tatt meg nær av noe sånt, jeg hadde heller blitt glad for at du sa i fra. Hun merker nok ikke at det lukter så "ille" selv, og da kan hun jo ikke vite at du plages av det. Anonymkode: 5d29b...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lunamuna Skrevet 29. februar 2016 #9 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg blir sulten av denne hvitløkslukt-snakkingen. Du må nok bare fortelle henne det direkte, men selvfølgelig på en ordentlig måte. Det virker fryktelig slitsomt å bo i "stank". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #10 Del Skrevet 2. mars 2016 Åh, har litt samme problem. Bare at jeg eier ikke, vi deler leilighet. Problemet mitt går med på at vi må tørke klær på stativ å sånn, å når klærne mine henger til tørk når hun lager mat med løk ( hver dag nesten ) blir det luktende sånn av det nyvaskede, Har ikke sagt noe enda fordi jeg vil ikke lage bråk, men kan jeg si noe? Anonymkode: 5f097...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. mars 2016 #11 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvitløk er en ting, men å ha leiligheten dynket i stekeos hver dag hadde ikke jeg giddet. Jeg hadde absolutt tatt opp om vi kunne stekt mindre, prøvd mer med ovnsbaking, koking osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #12 Del Skrevet 2. mars 2016 17 minutter siden, ViljaH skrev: Hvitløk er en ting, men å ha leiligheten dynket i stekeos hver dag hadde ikke jeg giddet. Jeg hadde absolutt tatt opp om vi kunne stekt mindre, prøvd mer med ovnsbaking, koking osv. Det er fryktelig sært. Anonymkode: 6e867...1c4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #13 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvitløk er godt og noe av det sunneste man kan spise. Anonymkode: 2822d...6be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 2. mars 2016 #14 Del Skrevet 2. mars 2016 Kan du ikke bare spørre om hun kan lufte mer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. mars 2016 #15 Del Skrevet 2. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fryktelig sært. Anonymkode: 6e867...1c4 Virkelig?? Hos oss prøver jeg å ligge unna stekepanna mest mulig pga stekeos Blir pannekaker iblandt til ungene. Men mye kan bakes i ovn, til og med bacon er både enklere, bedre resultat, og mindre os i ovn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 2. mars 2016 #16 Del Skrevet 2. mars 2016 Selv elsker jeg hvitløk og bruker det til "alt", men forstår at lukten blir intens hvis du ikke kan fordra det. Si det til henne og be henne evt. bruke hvitløkskrydder fremfor fersk hvitløk. Lukten blir mindre intens da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauge Skrevet 2. mars 2016 #17 Del Skrevet 2. mars 2016 Åååh nå ble jeg sulten. Simpelthen elsker hvitløk <3 MEN jeg skjønner at dette handler om mer enn hvorvidt DU liker hvitløk, det handler jo om lukta i leiligheten. Jeg ville kanskje bedt henne skaffe en steketopp fra IKEA og heller stekt hvitløken på sitt eget rom. Evt rett og slett be henne lufte bedre. Jeg håper dette løser seg. Det er så kjipt når sånne ting som dette skal komme i veien for et ellers godt bo- og vennskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #18 Del Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, ViljaH skrev: Virkelig?? Hos oss prøver jeg å ligge unna stekepanna mest mulig pga stekeos Blir pannekaker iblandt til ungene. Men mye kan bakes i ovn, til og med bacon er både enklere, bedre resultat, og mindre os i ovn Har du ikke kjøkkenvifte? Ellers er jeg enig i at bacon faktisk blir bedre i ovnen Anonymkode: 0c2e7...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. mars 2016 #19 Del Skrevet 2. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke kjøkkenvifte? Ellers er jeg enig i at bacon faktisk blir bedre i ovnen Anonymkode: 0c2e7...bc6 Jo har kjøkkenvifte, men den klarer ikke suge i seg all osen fra f.eks baconsteiking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #20 Del Skrevet 2. mars 2016 Anonymkode: 58cac...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå